Gå til innhold

Har akkurat begynt som frilans-grafisk designer. Er mye jeg trenger for å bli mer effektiv, men kan det skrives av på skatten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en ikke helt ny PC, for eksempel. Den duger høvelig til det jeg skal gjøre, men jeg må bruke gratis programvare (fordi jeg er helt fersk, gjør dette nesten mest på hobbybasis foreløpig og er student) - grafisk design hadde gått mye bedre om jeg for eksempel hadde en Mac eller iPad med Procreate eller Illustrator. 

...Men kan jeg kjøpe noe sånt og skrive det av på skatten? Hvor går grensa for "trenger" og "det hadde vært litt enklere med..."?   

Anonymkode: 7fce3...fa8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kjøpe inn eiendeler, og kostnadsføre/skrive av årlig i hht en avskrivingsplan (hvis eiendeler koster mer enn 15000 eks mva) Men du  skal også ha økonomi til å kjøpe inn disse eiendelene. 

Anonymkode: 94e9b...dc2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan kjøpe inn eiendeler, og kostnadsføre/skrive av årlig i hht en avskrivingsplan (hvis eiendeler koster mer enn 15000 eks mva) Men du  skal også ha økonomi til å kjøpe inn disse eiendelene. 

Anonymkode: 94e9b...dc2

Produktene jeg ser på koster ikke så mye som 15 000, da. Og noen er brukt. Har dette noe å si?

Anonymkode: 7fce3...fa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...