Gå til innhold

Press i hodet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med forskjellige typer angst, og har derfor og mange kroppslige symptomer. Et symptom jeg fikk lenge før jeg fikk angst var press i hodet når jeg reiser meg fort, eller hvis jeg ligger på magen og ser opp (løfter hodet). Kan få det i andre situasjoner også, men er spesielt i disse jeg får dette.

Det kjennes ut som et stort press, i hele hodet. Det er ikke vondt. Varer i ca 10 sekunder også letner det gradvis etterpå .

Flere som har det slik? Hva kommer det av?

Anonymkode: 3cdc7...e2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er bare blodtrykket som faller/øker og stabiliserer seg. Helt normalt

Anonymkode: f41a8...216

AnonymBruker
Skrevet

Har kjent press i hodet i dårlige perioder, ja. 

Anonymkode: a25d7...56d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er bare blodtrykket som faller/øker og stabiliserer seg. Helt normalt

Anonymkode: f41a8...216

Men det kjennes veldig alvorlig ut. Som om hjernen blir presset ut mot skallebeinet. Finner veldig lite om dette på nett, både på norsk og engelsk. Syns det er rart hvis det er så normalt, at ingen skriver om det 

AnonymBruker
Skrevet
apeklatt skrev (1 minutt siden):

Men det kjennes veldig alvorlig ut. Som om hjernen blir presset ut mot skallebeinet. Finner veldig lite om dette på nett, både på norsk og engelsk. Syns det er rart hvis det er så normalt, at ingen skriver om det 

Helt normalt. Ingen grunn til å skrive artikler om vanlige fenomen som varer så kort.

Anonymkode: af284...37e

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt med press i hodet når blodtrykket endrer seg.

Det under meg litt at du tror det er noe alvorlig når det ikke gjør vondt og det går over av seg selv.

Det kan hjelpe på stress, blodomløp hjernen og angst å få løsnet opp i nakke dersom du sliter med stiv nakke, spenningshodepine o.l.

Anonymkode: 84208...31f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...