Gå til innhold

Gdansk jentetur

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! :)

Jeg og min bestevenninne skal reise på jentetur til Gdansk i fire dager (3 netter) i slutten av juni. Jeg har aldri vært i Polen før, så dette blir spennende og er en etterlengtet avslappende tur! Begge oss trenger å senke pulsen og slappe av, etter en litt stressende vår. Vi er i slutten av 20-årene. Vi ønsker å bo på spahotell (hotell med spa/basseng/jacuzzi/badstu) med god frokost inkludert. Hovedaktiviteten på turen vår blir avslapning, late dager på spa og god mat. Det er fint med muligheter for å dra til et sentrum for litt sightseeing også, da vi begge er glad i det, og gjerne nær stranden slik at man får litt sydenfølelse. 🌞

Jeg har tenkt på Sopot som jeg har fått anbefalt. Er det noen av dere som har vært i Sopot og kan anbefale noen spahoteller der? Vil dere anbefale Sopot? Vi vil gjerne bo litt fint, men det må ikke være altfor dyrt. Bør man helst reise til Sopot hvis vi ønsker oss disse aktivitetene? 

Eller er det best å bo på et spahotell i Gdansk sentralt, det er kanskje noe billigere? 

Håper på noen tips fra dere!🥰 Gleder oss masse til tur og håper været er bra i Gdansk i slutten av juni:) 

Anonymkode: edc87...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva med Open’er festivalen i Gdynia? Oppdaget den ved en tilfeldighet da jeg besøkte stedet

Gdansk og Sopot ligger en kort kjøretur unna.

Anonymkode: bb174...85f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis målet er avslapping ville jeg bodd i Sopot. Det er flere fine hotell med spa rett ved stranden og et lite sentrum med restauranter og noe butikker. Så tar dere bare en uber inn til Gdansk for litt mer byliv og shopping når det frister.

Anonymkode: 88a3e...b60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil anbefale dere å ta ut norske kontanter og ta med, på hvert hjørne ligger en Kantor, det er vekslingskontor. Dere kan veksle til polske Zloty der, mange steder tar ikke kort, å ta ut kontanter i minibank gir ofte en veldig dårlig kurs og høye gebyrer, veksler dere kontantene får dere mest for pengene og alltid mulighet til å betale. 

#boddiPolen

Anonymkode: c6988...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg likte veldig godt både Gdansk og Sopot, koselige byer. Gdansk har flere severdigheter, og jeg skal innrømme at jeg dro til Sopot mest for å se dette huset 😅 men var fint ellers også.

image-00106f4e8f3a205ea9b8a765.jpg

Anonymkode: 3faa9...c4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis strand er viktig, så er Sopot stedet. 

Gdansk er finere, mer sightseeing-type by, imens Sopot er litt mer harry. 

Billig med taxi mellom dem, de ligger jo vegg i vegg liksom, er nesten samme by.

Ville valgt litt etter hvilket hotell som var best. Men hvis strand er viktig, så er det jo digg å kunne gå til den synes jeg, og gå hjem og dusje på hotellet etterpå. Så kan man heller ta taxi til sightseeing, shopping og restauranter.

Anonymkode: ccae1...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sopot er kjempefint om det er fint vær og man kan ligge på stranden. Byen er fin og rolig, men ikke så stor. Gdansk har mer alternativer når det kommer til shopping. Kan ikke huske at prisforskjellen er så veldig stor.

Har selv bodd på Hilton i Gdansk og Sheraton i Sopot som ikke trenger å være dyrt om man følger med litt med, hotellene er mye billigere enn i Norge og det er veldig god standard og godt utvalg av spamuligheter om jeg ikke husker feil. 

Det er veldig kort mellom Sopot og Gdansk så jeg ville funnet det beste og billigste en av disse stedene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...