AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Jeg har en Toro fløtesaus som hadde best før dato september 2021. Jeg antar den er brukanes fortsatt, men bør sikkert brukes nå. Skal ha den til kjøttkaker. Jeg har lett matfløte jeg bytter ut en dl vann med. Vil det være godt å ha i litt soyasaus for å få litt mer smak? Anonymkode: c25e0...fb2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Da har jeg testa ut. 1dl matfløte, 4dl vann, litt kikkoman soyasaus og litt ekstra pepper. Ble godt. Ts Anonymkode: c25e0...fb2 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 Til neste gang. Jeg pleier å et par skiver brunost, litt sennep og en dæsj solbærsirup oppi. Anonymkode: c1e09...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #4 Skrevet 24. mai 2022 Jeg synes at soyasaus virker som en litt rar kombo i en melk/fløtebasert saus, men det kommer selvsagt an på hva det skal serveres til (og det blir sikkert godt). Mulig fordi "norsk husmannskost" er mer basert på meieriprodukter, og asiatisk inspirert ofte er uten meieriprodukter. 😄 Men det er ikke dermed sagt at soya og meieri ikke går sammen, og det kan sikkert bli godt. Om jeg skal piffe slikt opp så bruker jeg vanligvis noe buljong av et slag, sammen med noe krydder som "passer til alt" som pepper, løkpulver, hvitløkpulver. Og kanskje noe annet etter hva det skal serveres med. For eksempel litt eddik eller en dæsj creme fraiche for å få litt syre om det skal serveres til fisk. Kanskje noe karri-aktig til kylling og svin osv. Anonymkode: dd41d...e14
Djungelvrål Skrevet 24. mai 2022 #5 Skrevet 24. mai 2022 Jeg hadde kasta den, mulig den er harsk. Men fløte og en dæsj buljong er godt i.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2022 #6 Skrevet 24. mai 2022 En god dæsj sennep og ferske urter. Anonymkode: 71e0b...0e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå