Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann har forsøkt nå i 6 måneder uten hell. Det føles ut som «alle» rundt meg blir gravide med en gang. Mannen min er ikke stresset i det hele tatt, men jeg tenker konstant på det. Med en gang jeg tester negativ får jeg bare lyst til å dra ut og drikke noen øl for å føle meg bedre. Og det gjør jeg. Ikke mange, kanskje 2-3, men jeg begynner å føle at dette kanskje er grunnen til at vi ikke får det til, at jeg ikke klarer å legge fra meg alkoholen helt. Flere av mine venninner har fortalt at de drakk jevnlig i prøveperioden for å holde ned stresset (ikke fylla), og de har siden fått friske barn. Så jeg lurer på hvordan dere anbefaler å forholde seg til alkohol i prøvetiden? Det kan jo fort ta 1 år. Bør man slutte helt med å ta en øl eller to? Vi er forresten begge 31 år. 

Anonymkode: e243c...a3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg og min mann har forsøkt nå i 6 måneder uten hell. Det føles ut som «alle» rundt meg blir gravide med en gang. Mannen min er ikke stresset i det hele tatt, men jeg tenker konstant på det. Med en gang jeg tester negativ får jeg bare lyst til å dra ut og drikke noen øl for å føle meg bedre. Og det gjør jeg. Ikke mange, kanskje 2-3, men jeg begynner å føle at dette kanskje er grunnen til at vi ikke får det til, at jeg ikke klarer å legge fra meg alkoholen helt. Flere av mine venninner har fortalt at de drakk jevnlig i prøveperioden for å holde ned stresset (ikke fylla), og de har siden fått friske barn. Så jeg lurer på hvordan dere anbefaler å forholde seg til alkohol i prøvetiden? Det kan jo fort ta 1 år. Bør man slutte helt med å ta en øl eller to? Vi er forresten begge 31 år. 

Anonymkode: e243c...a3e

Tror ikke det nødvendigvis har noe å si.

Jeg drakk ikke alkohol, men følte heller ikke at det var noen grunn eller at jeg hadde behov for det. Jeg drikker svært sjeldent uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drakk som vanlig alle 3 gangene vi prøvde.

Anonymkode: fe19e...397

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte «det går ikke på første forsøk uansett» så jeg var ute på skikkelig fylla både en uke før og en uke etter EL. Satt på første forsøk 😅 Tror nok ikke 2-3 øl to uker før EL har så mye å si!

Anonymkode: 07fbc...7a0

AnonymBruker
Skrevet

Den måneden jeg ble gravid var den første måneden jeg ikke drakk noe som helst.. 

Anonymkode: b5006...82e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drakk ikke i to måneder når vi prøvde men det klaffa ikke så jeg innså at dette kunne ta tid og at jeg må prøve å leve normalt, og begynte å drikke igjen. Gjett om jeg ble gravid da😅 
tror ikke alkoholen har sånn super mye å si. Prøv å lev mest mulig normalt og kos deg med det du kan fordi når du blir gravid og etterpå kan det være en laaaang stund uten mye du liker både alkohol, sosiale sammenkomster, spekemat osv😅

Anonymkode: ef3d4...d3f

AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke noe å si. Jeg drakk som vanlig i prøveperioden, og det gjorde de fleste jeg kjenner. Og godt var det, for jeg fikk "festet ut" og vært med på mye hyggelig som nå må vente en stund. 

Det er klart at alt er med måte. Jeg har lest noen forskere sier at mye brennevin kan ha innvirkning på sædkvalitet, så dersom mannen til er typen til å helle nedpå shots kan det jo være greit å be ham begrense seg. Men det høres ut som du snakker om "normalt" konsum.

Anonymkode: 481ff...f5e

Skrevet

Tusen takk for så mange betryggende svar, det hjelper veldig å høre. Selv om det å leve normalt noen ganger kan være litt vanskelig ;) 

Skrevet

Jeg drakk i prøveperioden første gang, andre gang ble det uansett begrenset pga barn fra før og corona. Men ikke stress, 6 mnd prøving er ikke lenge selvom det føles som en evighet 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Drakk som vanlig, dvs vin til maten i helgene og en fest i ny og ne.

Anonymkode: 15080...ef5

AnonymBruker
Skrevet

Drakk helt som normalt. Utrolig slitsomt å skulle leve som gravid når man ikke er det. Holder med 9 mnd med det når man er gravid ;)  For vår del tok det 7 mnd med nr. 1. 

Anonymkode: 936b1...031

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...