someone_here Skrevet 22. mai 2022 #1 Del Skrevet 22. mai 2022 (endret) Sitat Vladimir Putin justified his war of aggression with the "de-Nazification" of Ukraine. An internal document from the BND now shows: Calculated Moscow troops are supported by right-wing extremist groups. https://www.spiegel.de/politik/deutschland/ukraine-krieg-organisierte-neonazi-gruppen-kaempfen-fuer-russland-geheimdienstbericht-a-f1632333-6801-47b3-99b9-650d85a51a52 Endret 22. mai 2022 av someone_here 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 22. mai 2022 #2 Del Skrevet 22. mai 2022 Det er kjent fra før at det er mange ekstreme typer i den russiske invasjonshæren, som den beryktede Wagner-gruppen. 6. april 2022: "The Wagner Group is named after the 19th century German composer Richard Wagner, whose music Adolf Hitler adored. The group’s leader, Dmitry Utkin, reportedly wears Nazi tattoos, including a swastika, a Nazi eagle and SS lightning bolts. Wagner mercenaries are reported to have left behind neo-Nazi propaganda in the war zones where they’ve fought, including graffiti with hate symbols. The Wagner Group also has played a key role in Putin’s long war on Ukraine, with its fighters helping him illegally annex Crimea in 2014 and fighting alongside pro-Russia separatists in the country’s east since then. They’ve been active in the current hostilities, as well." https://www.nbcnews.com/think/opinion/putin-nazi-pretext-russia-war-ukraine-belied-white-supremacy-ties-rcna23043 7. april 2022: "A band of neo-Nazi Russian mercenaries led by a commander who boasted of cutting the ears off enemy corpses has been deployed in eastern Ukraine before an expected assault. Fighters for Rusich, a force affiliated with the Kremlin-backed Wagner Group, were photographed near the Russian-Ukrainian border on Wednesday, crossing into the Kharkiv region near the village of Pletenivka in Z-marked vehicles." https://www.thetimes.co.uk/article/rusichs-neo-nazi-mercenaries-head-for-kharkiv-prjndp9rl 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 22. mai 2022 #3 Del Skrevet 22. mai 2022 someone_here skrev (1 time siden): https://www.spiegel.de/politik/deutschland/ukraine-krieg-organisierte-neonazi-gruppen-kaempfen-fuer-russland-geheimdienstbericht-a-f1632333-6801-47b3-99b9-650d85a51a52 Har du abonnement på der Spiegel? Kan du i så fall forklare hvem/hva disse "Calculated Moscow"-troppene er, hvem disse angivelige høyreekstreme er og på hvilken måte de støtter de førstnevnte troppene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
someone_here Skrevet 22. mai 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 22. mai 2022 Enda en tulling skrev (17 minutter siden): Har du abonnement på der Spiegel? Kan du i så fall forklare hvem/hva disse "Calculated Moscow"-troppene er, hvem disse angivelige høyreekstreme er og på hvilken måte de støtter de førstnevnte troppene? https://globalhappenings.com/politics/185438.html 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 25. mai 2022 #5 Del Skrevet 25. mai 2022 Enda en tulling skrev (På 22.5.2022 den 17.17): Har du abonnement på der Spiegel? Kan du i så fall forklare hvem/hva disse "Calculated Moscow"-troppene er, hvem disse angivelige høyreekstreme er og på hvilken måte de støtter de førstnevnte troppene? Hvis du ikke har fått med deg alle de russiske nynazist-gruppene så vet jeg ikke hva jeg skal si. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. mai 2022 #6 Del Skrevet 27. mai 2022 At det er store nynazistiske grupper i Russland og at Putin aksepterer dem har vært kjent en stund. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 30. mai 2022 #7 Del Skrevet 30. mai 2022 Jeg synes dette er feil fokus. I stedet for å sette søkelyset på stygg ideologi blant soldater bør man se på stygg ideologi på høyeste nivå og i propagandaen. De farligste ekstremistene sitter i Dumaen og i en bunker under Altaifjellene. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 30. mai 2022 #8 Del Skrevet 30. mai 2022 someone_here skrev (På 22.5.2022 den 17.35): https://globalhappenings.com/politics/185438.html Takk. Den nevnte grupperingen er imidlertid ikke omtalt i artikkelen og har tilsynelatende heller ingen tilstedeværelse på nettet. jabx skrev (På 26.5.2022 den 0.31): Hvis du ikke har fått med deg alle de russiske nynazist-gruppene så vet jeg ikke hva jeg skal si. Vi har alle våre ulike interesser. Å grave fram opplysninger om utenlandske nynazistgrupper som ikke engang omtales på internett er ikke en av mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødskalle Skrevet 31. mai 2022 #9 Del Skrevet 31. mai 2022 On 5/22/2022 at 3:44 PM, Ichiko said: Det er kjent fra før at det er mange ekstreme typer i den russiske invasjonshæren, som den beryktede Wagner-gruppen. 6. april 2022: "The Wagner Group is named after the 19th century German composer Richard Wagner, whose music Adolf Hitler adored. The group’s leader, Dmitry Utkin, reportedly wears Nazi tattoos, including a swastika, a Nazi eagle and SS lightning bolts. Wagner mercenaries are reported to have left behind neo-Nazi propaganda in the war zones where they’ve fought, including graffiti with hate symbols. Hva er kildene til wagner gruppen? Du har bare linket en link som forteller om dem, hvem er det som gir kunnskap om denne gruppen? HVordan vet vi at det ikke er løgn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 2. juni 2022 #10 Del Skrevet 2. juni 2022 brødskalle skrev (På 31.5.2022 den 16.22): Hva er kildene til wagner gruppen? Du har bare linket en link som forteller om dem, hvem er det som gir kunnskap om denne gruppen? HVordan vet vi at det ikke er løgn? Jeg fant en troverdig Wagner-artikkel på Wikipedia. Hvis dette ikke er sant, så er det i såfall nydelig løgnhåndverk. https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 2. juni 2022 #11 Del Skrevet 2. juni 2022 On 5/31/2022 at 4:22 PM, brødskalle said: Hva er kildene til wagner gruppen? Du har bare linket en link som forteller om dem, hvem er det som gir kunnskap om denne gruppen? HVordan vet vi at det ikke er løgn? Beklager sent svar, men jeg ble litt satt ut av at du virker å tvile på om Wagnergruppen eksisterer, og at du krever bevis. De er ikke noe nytt fenomen men har vært kjent i mange år, så jeg lurer på hvorfor du tenker det kan være en løgn. Og nei: jeg har ikke kilder til selve gruppen. Jeg vet ikke om de har noe nettsted eller profil på SoMe. Det var forresten ikke bare én, men flere linker i tekstsitatene i mitt forrige innlegg; du finner også en grundig artikkel i linken som ble postet av @I Grosny 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødskalle Skrevet 2. juni 2022 #12 Del Skrevet 2. juni 2022 1 hour ago, Ichiko said: Beklager sent svar, men jeg ble litt satt ut av at du virker å tvile på om Wagnergruppen eksisterer, og at du krever bevis. De er ikke noe nytt fenomen men har vært kjent i mange år, så jeg lurer på hvorfor du tenker det kan være en løgn. Og nei: jeg har ikke kilder til selve gruppen. Jeg vet ikke om de har noe nettsted eller profil på SoMe. Det var forresten ikke bare én, men flere linker i tekstsitatene i mitt forrige innlegg; du finner også en grundig artikkel i linken som ble postet av @I Grosny Forstår at det kan virke urovekkende at man krever bevis for en sak man har hørt om i mange i flere år. Minner meg om den urbane myten på nett som sa at menneske spiste flere edderkopper i søvne, der journalisten avslørte at den løy for å se hvor letttroende folk på nett var. Mange trodde at menneske svalgte edderkopper i søvne lenge, fordi denne løgnen spredte seg som fakta. Jeg kan dessverre ikke ta spredte historier som bevis. Jeg vil ikke tro blindt på at mennesker svelger edderkopper i store mengder i søvne, og jeg vil ikke tro blindt på at Russland har en nazi wagenr gruppe som jobber for dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 2. juni 2022 #13 Del Skrevet 2. juni 2022 brødskalle skrev (1 time siden): Forstår at det kan virke urovekkende at man krever bevis for en sak man har hørt om i mange i flere år. Minner meg om den urbane myten på nett som sa at menneske spiste flere edderkopper i søvne, der journalisten avslørte at den løy for å se hvor letttroende folk på nett var. Mange trodde at menneske svalgte edderkopper i søvne lenge, fordi denne løgnen spredte seg som fakta. Jeg kan dessverre ikke ta spredte historier som bevis. Jeg vil ikke tro blindt på at mennesker svelger edderkopper i store mengder i søvne, og jeg vil ikke tro blindt på at Russland har en nazi wagenr gruppe som jobber for dem Du kan trygt tro blindt på at Russland/ FSB er i kundeporteføljen til Wagner, men det at Wagner er nazigruppe trenger du ikke å tro. Det er et profesjonelt leiesoldatfirma, og hva slags politisk legning de ansatte har er mest sannsynlig ganske variabelt. Jeg er helt sikker på at Wagner ikke er registrert som nazistisk politisk parti og jeg har ingen holdepunkter for at partipolitikk inngår i deres forretningside. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brødskalle Skrevet 2. juni 2022 #14 Del Skrevet 2. juni 2022 9 minutter siden, I Grosny said: Du kan trygt tro blindt på at Russland/ FSB er i kundeporteføljen til Wagner, men det at Wagner er nazigruppe trenger du ikke å tro. Det er et profesjonelt leiesoldatfirma, og hva slags politisk legning de ansatte har er mest sannsynlig ganske variabelt. Jeg er helt sikker på at Wagner ikke er registrert som nazistisk politisk parti og jeg har ingen holdepunkter for at partipolitikk inngår i deres forretningside. Og du kan blindt tro på alt du hører om Wagner. Jeg antar du ikke mener din blinde tro er ovelegen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 2. juni 2022 #15 Del Skrevet 2. juni 2022 brødskalle skrev (50 minutter siden): Og du kan blindt tro på alt du hører om Wagner. Jeg antar du ikke mener din blinde tro er ovelegen min Hvem tror du Wagner har som kunder? Tror du ikke på at Russland/FSB er Wagnerkunde? Har du noen bedre forklaring på hvorfor de var i Donetsk i 2014? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
someone_here Skrevet 3. juni 2022 Forfatter #16 Del Skrevet 3. juni 2022 Enda en tulling skrev (På 30.5.2022 den 13.09): Takk. Den nevnte grupperingen er imidlertid ikke omtalt i artikkelen og har tilsynelatende heller ingen tilstedeværelse på nettet. Wagner eller Rusitsj? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 3. juni 2022 #17 Del Skrevet 3. juni 2022 someone_here skrev (4 timer siden): Wagner eller Rusitsj? Calculated Moscow Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå