Gå til innhold

Hvorfor blir jeg alltid antatt for å være desperat etter guttene jeg dater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet mange, og de fleste av de har alltid betegnet meg som en som er for desperat, ved at de enten sier "du dør for meg", "du er skikkelig interessert i meg" o.l. I flere tilfeller har disse guttene sagt det til andre folk, som har kommet senere og fortalt meg det, for eksempel "hun døde for meg, men jeg brukte henne ikke til noe annet enn kun sex". 

....men, jeg gjør jo absolutt ingenting som tyder på at jeg "dør" for de? Altså, jeg blir helt ufattelig sjokkert over dette. 

Etter at jeg fikk høre slik uttalelse første gang, endte jeg opp med å lukke meg enda mer når jeg datet videre. For eksempel begynte jeg å bli mer tilbaketrukken når jeg datet neste gang, tok ikke kontakt først, kommuniserte aldri hva jeg følte genuint, og rett og slett oppførte meg som om jeg absolutt ikke trengte de. Men slike uttalelser fra guttene slutter jo ikke å komme? 

Altså, hva er det jeg gjør som er galt? Jeg blir antatt å være for desperat i en negativ setting, og dette aksepterer jeg ikke. Jeg vil gjerne vite for å ha selvinnsikt, og kunne jobbe med meg selv. Det er jo ingen som vil bli dømt til å være en desperat person. 

Jeg holdte på med en fyr som var veldig på. Jeg kontaktet aldri først, men når han spurte om å møtes sa jeg i nesten alle tilfeller ja. I tillegg tok jeg også alltid opp telefonen med en gang han brukte å ringe. Når vi var sammen så kom han alltid med forslag til hva vi skulle gjøre, og jeg sa ja til alt han hadde å komme med, uten å komme meg mine egne ideer eller "begrensninger". Jeg er også en tilbaketrukken person til vanlig. Denne fyren gikk da rundt og sa at jeg "døde" for han, uten at jeg ga han noe som helst som verken tydet på at jeg hadde følelser eller en "desperat" fremgang. 

Nå er det en annen fyr som går rundt og tror at jeg har følelser for han, når jeg bokstavelig talt oppriktig ikke bryr meg om han? Jeg er jo bare vennlig, smiler og hjelper han når han spør om det. Skal det nå plutselig ikke være lov til å gjøre det heller uten å bli antatt for å ha følelser for gutter? Og før noen sier "det er jo fint at de tror noen er interessert i de" - han bruker dette som noe negativt, altså: han tror at jeg har følelser for han, så nå driver han å manipulerer meg og nyter det (siden vi har hatt en relasjon før, men jeg avsluttet det). Mens jeg sitter her og bokstavelig talt ikke har noen som helst følelser for han.

Hvorfor blir jeg alltid antatt for å være en slik person når jeg dater gutter? Jeg trodde jeg var en av de som var alt for tilbaketrukken og kald, den som aldri åpner meg opp - og det gjør jeg ikke. Vennene mine sier til meg at jeg har vært singel lenge fordi jeg nettopp er alt for kald, alt for tilbaketrukken og aldri åpner meg opp. Men så hører jeg jo slike ting fra guttene jeg har hatt kontakt med? Det er jo ikke rart at jeg da sitter her og er ekstremt forvirret. Igjen: jeg bryr meg om slike uttalelser fordi jeg nettopp vil vite hva som er feilen. 

Er det fordi jeg ikke setter noen krav? Kanskje jeg er alt for "available"? Jeg er ganske snill og kutter ikke gutter ut med en gang de for eksempel er litt respektløse mot meg. Men jeg hører fra alle kanter at jenter stadig enten avslutter ting eller blokkerer gutter som bare gjør en frekk, respektløs ting. For eksempel var det en fyr jeg var på date med som sa "ikke bli for høy på deg selv nå, men du har fine øyne". Jeg bare smilte og takket. Mens venninnen min ble sjokkert og sa at jeg burde ha stått opp og gått fra daten etter en slik kommentar.

Er det noen andre som også har vært i slik situasjon? Hva er det jeg bør endre på? 

Anonymkode: cee11...40a

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Det er helt umulig å si hva som gjør at du oppleves sånn uten at man har møtt deg. Men det kan jo være at du er inne på det med at du ikke setter noen krav, og ikke sier fra når gutter er respektløse. 

Er du glad i deg selv? Tar du vare på dine egne behov? 

Jeg var skikkelig people-pleaser og lot folk behandle meg dritt før. Men jo mer jeg satt grenser, stod opp for meg selv, og tok vare på mine egne behov jo mindre dritt fant jeg rundt meg. Nå er det bare at jeg gidder. ikke. bullshit. Det er merkelig med det, jeg må ikke en gang aktivt velge det vekk, jeg bare gidder ikke forholde meg til piss. Har ikke tid til det, har alt for mye bra jeg vil oppleve! 

AnonymBruker
Skrevet

Uttrykket " å dø for" brukes vel mest av 3 .generasjons unge menn av innvandrere  ? 

Er ikke rasist   Har selv barn med en fra 2 generasjon. 

Ville bare si det . ...om så er ,så er kulturen helt annerledes ifht dating og ære der. 

Og det går ikke på deg som skriver her. Men endel av de gutta bruker etniske norske jenter og avskriver de innen de gifter seg med noen fra egen kultur. 

Om det stemmer i denne sammenhengen, så er det kun selvskryt og ansvarsfraskrivelse . Bare å overse og lære av . 

Anonymkode: 4a72c...4fa

• 3 uker senere...
Skrevet

Ryddet for diskriminerende ytringer og siteringer av slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2022 den 15.17):

Jeg har datet mange, og de fleste av de har alltid betegnet meg som en som er for desperat, ved at de enten sier "du dør for meg", "du er skikkelig interessert i meg" o.l. I flere tilfeller har disse guttene sagt det til andre folk, som har kommet senere og fortalt meg det, for eksempel "hun døde for meg, men jeg brukte henne ikke til noe annet enn kun sex". 

....men, jeg gjør jo absolutt ingenting som tyder på at jeg "dør" for de? Altså, jeg blir helt ufattelig sjokkert over dette. 

Etter at jeg fikk høre slik uttalelse første gang, endte jeg opp med å lukke meg enda mer når jeg datet videre. For eksempel begynte jeg å bli mer tilbaketrukken når jeg datet neste gang, tok ikke kontakt først, kommuniserte aldri hva jeg følte genuint, og rett og slett oppførte meg som om jeg absolutt ikke trengte de. Men slike uttalelser fra guttene slutter jo ikke å komme? 

Altså, hva er det jeg gjør som er galt? Jeg blir antatt å være for desperat i en negativ setting, og dette aksepterer jeg ikke. Jeg vil gjerne vite for å ha selvinnsikt, og kunne jobbe med meg selv. Det er jo ingen som vil bli dømt til å være en desperat person. 

Jeg holdte på med en fyr som var veldig på. Jeg kontaktet aldri først, men når han spurte om å møtes sa jeg i nesten alle tilfeller ja. I tillegg tok jeg også alltid opp telefonen med en gang han brukte å ringe. Når vi var sammen så kom han alltid med forslag til hva vi skulle gjøre, og jeg sa ja til alt han hadde å komme med, uten å komme meg mine egne ideer eller "begrensninger". Jeg er også en tilbaketrukken person til vanlig. Denne fyren gikk da rundt og sa at jeg "døde" for han, uten at jeg ga han noe som helst som verken tydet på at jeg hadde følelser eller en "desperat" fremgang. 

Nå er det en annen fyr som går rundt og tror at jeg har følelser for han, når jeg bokstavelig talt oppriktig ikke bryr meg om han? Jeg er jo bare vennlig, smiler og hjelper han når han spør om det. Skal det nå plutselig ikke være lov til å gjøre det heller uten å bli antatt for å ha følelser for gutter? Og før noen sier "det er jo fint at de tror noen er interessert i de" - han bruker dette som noe negativt, altså: han tror at jeg har følelser for han, så nå driver han å manipulerer meg og nyter det (siden vi har hatt en relasjon før, men jeg avsluttet det). Mens jeg sitter her og bokstavelig talt ikke har noen som helst følelser for han.

Hvorfor blir jeg alltid antatt for å være en slik person når jeg dater gutter? Jeg trodde jeg var en av de som var alt for tilbaketrukken og kald, den som aldri åpner meg opp - og det gjør jeg ikke. Vennene mine sier til meg at jeg har vært singel lenge fordi jeg nettopp er alt for kald, alt for tilbaketrukken og aldri åpner meg opp. Men så hører jeg jo slike ting fra guttene jeg har hatt kontakt med? Det er jo ikke rart at jeg da sitter her og er ekstremt forvirret. Igjen: jeg bryr meg om slike uttalelser fordi jeg nettopp vil vite hva som er feilen. 

Er det fordi jeg ikke setter noen krav? Kanskje jeg er alt for "available"? Jeg er ganske snill og kutter ikke gutter ut med en gang de for eksempel er litt respektløse mot meg. Men jeg hører fra alle kanter at jenter stadig enten avslutter ting eller blokkerer gutter som bare gjør en frekk, respektløs ting. For eksempel var det en fyr jeg var på date med som sa "ikke bli for høy på deg selv nå, men du har fine øyne". Jeg bare smilte og takket. Mens venninnen min ble sjokkert og sa at jeg burde ha stått opp og gått fra daten etter en slik kommentar.

Er det noen andre som også har vært i slik situasjon? Hva er det jeg bør endre på? 

Går du  etter en spesifikk type gutter da? Høres slik ut. Har aldri hørt noen si dette. Er de ekstremt selvsikre og høye på seg selv f.eks? Da vil de jo tolke alt i den retning. 

At du sa ja til alt uten å komme med egne meninger, mente du å si det skulle være motsatt av desperat? Det er mer "desperat" å godta alt og alltid være tilgjengelig enn å komme med egne forslag. Men ingen av delene kan egentlig kalles desperat. Å ikke sette krav som du sier selv er også negativt. Jeg hadde ikke likt ei jente uten selvrespekt. Men skjønte ikke hva venninna di reagerte sånn på med kommentaren du siterte. Hun høres ærlig talt helt blåst ut hvis hun hadde reist seg og gått av den kommentaren. Forstår ikke generasjon krenka at noe kan sies med et glimt i øyet? Er det mulig? Hennes reaksjon var det rareste i hele innlegget 😂

Tror du skal se litt på hva slags gutter du går etter hvis dette plager deg, for det høres spesielt ut. Kan jo være noe med deg også men ikke lett å vurdere når man kun har teksten her å gå etter. Uansett er det en balanse mellom å ikke være helt dørmatte på den ene siden og ikke være en slitsom "vanskelig" person på den andre. Et sted i midten er det beste. 

Anonymkode: 9b2f1...88c

AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk er innbilske. De tror helt oppriktig at folk vil ha dem. :P 

Anonymkode: e8ab0...be4

AnonymBruker
Skrevet

Det høres mer ut som et gutteproblem enn et desperatvibbeproblem. Altså at du dater feil type menn. En snill mann snakker ikke sånn. Dette er menn som har behov for kontroll og dominans. De kan si sånne ting som at "du elsker meg", eller "du er gal etter meg" osv. Dette sier de for å få overtaket på deg og for å føle seg jaktet på og populær.

En trygg og god mann snakker selvfølgelig ikke så respektløst til en kvinne han dater! 

Anonymkode: 1beb6...17a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og ellers er jeg enig med venninnen din. En fyr som gir deg et sånt kompliment er en drittsekk. En seriøs mann som ønsker å gi deg et fint kompliment snakker heller ikke så respektløst som det der. Ved å si "ikke bli høy på deg selv nå" hevder han retten til å bestemme over deg og irettesette deg. 

Gå med én gang en mann er respektløs! Fine fyrer snakker fint både til deg og om deg. 

Anonymkode: 1beb6...17a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt desp, men ingen har noen gang sagt noe sånt om meg så vidt jeg vet. Har fått høre at jeg er «alt for snill», men ikke noe mer. Har inntrykk av at de jeg datet bare har hatt fine ting å si om meg selv om de mistet interessen/forholdet døde ut. 

Anonymkode: cd8ae...612

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er disse guttene? For høres umodne ut. Og er det som noen over her påpekte, menn fra andre kulturer? For det høres ikke sånn typisk norsk manns oppførsel ut. 

Meeen, kan jo ligge i noe av det du sier selv at du gjør deg tilgjengelig, sier ja, er grei og lar dem bestemme? Ikke at det er å være desperat men kan misforstås med at du har følelser og at det booster egoet deres. Umoden oppførsel uansett.. virker som dette er smågutter.

Anonymkode: 89d2a...5be

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2022 den 15.17):

Det høres veldig ut som hun venninnen din ønsker å holde deg singel. Hvorfor i all verden skulle du reist deg opp og gått etter et hyggelig kompliment🙈

Anonymkode: 2e35a...933

AnonymBruker
Skrevet

Folkene du er med ER IKKE OPPEGÅENDE. 

Anonymkode: e8ab0...be4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...