AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Som tittelen sier. Samboeren min har en lei tendens til å invitere folk på besøk uten å fortelle meg om det. Selve besøket er jo helt ok, men jeg kan ofte reagere når jeg får vite noe i siste liten. Sist fikk jeg vite at han hadde invitert til fest 1 time før. Riktignok hadde han lekt med tanken noen dager i forveien, men aldri bekreftet det ovenfor meg. Jeg visste heller ikke hvem som skulle komme. Endte med at jeg halsa på butikken for å kjøpe inn snacks og prøvde å shine opp leiligheten (han bryr seg ikke om sånt). Det store problemet her er at han EIER IKKE FORSTÅELSE for min frustrasjon. Samtalene ender som regel med at han forteller meg at "du er så lite spontan", "jeg liker å ta ting på sparket, ikke stå i veien for det", og til og med har han sagt at han ikke TØR fortelle meg om planer fordi jeg blir irriter. MEN JEG BLIR JO IKKE IRRITERT PGA. PLANENE, MEN FORDI JEG IKKE FÅR BESKJED! Sånn. Måtte få det ut. Aldri skrevet noe her før 😆. Jeg blir fullstendig gal av det her og trenger alle tips jeg kan få...dog ser det ut som at jeg ikke får han til å forstå. Alt for mange begivenheter som kunne vært bare hyggelige har blitt ødelagt av dårlig stemning fordi jeg føler meg utenfor og irritert pga. dette. Føler han nesten går inn for å spille meg dårlig, gir meg ikke sjanse til å delta for å gjøre det hyggelig. Sukk. Anonymkode: 0c7fb...988 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Slutt å fiks for han. Han inviterer, da får han stå for shiningen og snack-handelen. Anonymkode: aeac5...b88 37 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt å fiks for han. Han inviterer, da får han stå for shiningen og snack-handelen. Anonymkode: aeac5...b88 Helt enig. Anonymkode: 1da7f...28f 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slutt å fiks for han. Han inviterer, da får han stå for shiningen og snack-handelen. Anonymkode: aeac5...b88 Og selv om han ikke bryr seg, så la vær. Omså dra ut og ikke delta selv på det han inviterer til. Og la han få rydde opp etter besøket. Anonymkode: aeac5...b88 16
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Jeg hadde ihvertfall hverken løpt til butikken eller shina opp huset. Det får da virkelig han gjøre. Ta det rolig, dusj og pynt deg litt. Resten er hans ansvar. Anonymkode: f7c19...e06 6 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 Da bare drar du ut, og så kommer du hjem når huset er strøkent etterpå. Anonymkode: 30775...b17 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #7 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og selv om han ikke bryr seg, så la vær. Omså dra ut og ikke delta selv på det han inviterer til. Og la han få rydde opp etter besøket. Anonymkode: aeac5...b88 Ja, burde ikke det. Bare synes det er litt flaut om folk kommer hjem til oss og badet er helt bomba f. eks 😅. Men ser poenget. Ikke alltid så lett å finne et sted å dra i siste liten heller. Men det er et godt forslag. Litt redd han skal tenke at han kan ture på som han vil fordi det ordner seg jo uansett med at jeg drar ut. Anonymkode: 0c7fb...988 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #8 Skrevet 22. mai 2022 Hadde ikke fiksa en dritt for han. Hadde seriøst klikket om samboer holdt på sånn. Jeg trenger minst en time bare for å vaske og tørke håret, samt sminke meg. Og jeg er ikke spesielt interessert i å se ut som en dass når en skal få besøk. I tillegg vil man jo gjerne handle inn litt ekstra, vaske over ting og tang, og alt dette klarer man ikke på en times tid. Handler ikke om å ikke være spontan, det handler om at det er dårlig gjort å gi en partner så liten forvarsel, og forberedelsestid. Anonymkode: f05ee...c7e 7 3
John McClane Skrevet 22. mai 2022 #9 Skrevet 22. mai 2022 Typiske ulikheter mellom mennesker og kanskje mellom kjønn også. Synd at menn ikke er så int i at huset skal se bra ut og at en serverer noe, men mange menn bryr seg om dette og jeg tror du har vært veldig uheldig her. Han har kanskje gitt beskjed i det han mener er god tid og så mente du det var litt kort tid og så ble du irritert og dermed så har han den å si til deg hver gang. Du er litt låst her, Drastiske situasjoner krever drastiske tiltak! Jeg hadde forlatt leiligheten og dratt et annet sted, flaut å ta imot folk med rot og skit uten å servere osv! Men jeg ville ikke løpt i butikken og ikke vært tilstede. Jeg hadde sagt at dette må vi være enige om, det nytter ikke være spontan om du feks ikke er i form eller har andre planer?! Det virker som om han klarer seg godt uten deg, ikke bra..... Han der må du ta med styrke, smell og tydelig tale!!! Han styrer totalt og triller deg rundt fingeren, det er ikke bra. Et forhold er et samspill, som en dans hvor begge må kunne de samme stegene, tilpasse seg og være i ett med den andre. Han danser swing mens du danser slow, dere kan ikke fungere slik! Sett av tid til samtale, ha punkter du vil ta opp og forlang enighet og løsninger, ALDRI i livet finn deg i at han bare fnyser det bort og sier at dette fikser dere! Forlang svar og løsninger! Jeg vil gå så langt at dette er så alvorlig at du bør vurdere om han er den rette og om du kanskje skal finne nytt beite om det fortsetter?! Han gir jo faen i deg, driter i hva du mener eller ønsker, det er ikke bra, det gjelder gjelder nok mye annet også når kan tenke slik som dette? 6 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #10 Skrevet 22. mai 2022 Som alle sier, du må jo ikke finne på å fly i butikken samt rydde opp bare fordi HAN har invitert gjester. Når du har vært så tydelig overfor ham kunne du egentlig si til gjestene når de kom at mannen har glemt å si fra og de får heller komme igjen en annen gang. Anonymkode: d56ae...bcb 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #11 Skrevet 22. mai 2022 10 minutter siden, John McClane said: Typiske ulikheter mellom mennesker og kanskje mellom kjønn også. Synd at menn ikke er så int i at huset skal se bra ut og at en serverer noe, men mange menn bryr seg om dette og jeg tror du har vært veldig uheldig her. Han har kanskje gitt beskjed i det han mener er god tid og så mente du det var litt kort tid og så ble du irritert og dermed så har han den å si til deg hver gang. Du er litt låst her, Drastiske situasjoner krever drastiske tiltak! Jeg hadde forlatt leiligheten og dratt et annet sted, flaut å ta imot folk med rot og skit uten å servere osv! Men jeg ville ikke løpt i butikken og ikke vært tilstede. Jeg hadde sagt at dette må vi være enige om, det nytter ikke være spontan om du feks ikke er i form eller har andre planer?! Det virker som om han klarer seg godt uten deg, ikke bra..... Han der må du ta med styrke, smell og tydelig tale!!! Han styrer totalt og triller deg rundt fingeren, det er ikke bra. Et forhold er et samspill, som en dans hvor begge må kunne de samme stegene, tilpasse seg og være i ett med den andre. Han danser swing mens du danser slow, dere kan ikke fungere slik! Sett av tid til samtale, ha punkter du vil ta opp og forlang enighet og løsninger, ALDRI i livet finn deg i at han bare fnyser det bort og sier at dette fikser dere! Forlang svar og løsninger! Jeg vil gå så langt at dette er så alvorlig at du bør vurdere om han er den rette og om du kanskje skal finne nytt beite om det fortsetter?! Han gir jo faen i deg, driter i hva du mener eller ønsker, det er ikke bra, det gjelder gjelder nok mye annet også når kan tenke slik som dette? Dette. Gange 2. Anonymkode: 00f8f...0d4 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #12 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Slutt å fiks for han. Han inviterer, da får han stå for shiningen og snack-handelen. Anonymkode: aeac5...b88 Enig. Og dra ut selv. Ikke vær tilstede, så får han ordne med alt selv, også oppryddingen. Om du så legger deg inn på hotell for natten. Begrunn dette med at han sier i fra for sent, og at han heller ikke inkluderer deg og dine behov i planleggingen. Tipper han lærer seg å si i fra innen rimelig tid ganske raskt da. Han lærer ingenting ved at du ordner og styrer for han, iallfall. Anonymkode: acb1e...a58 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #13 Skrevet 22. mai 2022 Ha en boks spagetti ala capri i kriseberedskap og si - det var det jeg rakk Anonymkode: 2e017...354 2
Flintis Skrevet 22. mai 2022 #14 Skrevet 22. mai 2022 Det dere er uenige om er standarden hjemmet skal ha når det kommer besøk. Dere må bli enige om en standard som skal holdes og fordele opphavene for å holde den. Da vil hjemmet være tilstrekkelig i orden til å være impulsiv noe som er morsomt, sosialt og hyggelig. Kanskje du kan be med noen hjem også. Dere kan bli det gøyale paret og det krever innsats fra begge for å holde standarden, men så gøy. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #15 Skrevet 22. mai 2022 Flintis skrev (13 minutter siden): Det dere er uenige om er standarden hjemmet skal ha når det kommer besøk. Dere må bli enige om en standard som skal holdes og fordele opphavene for å holde den. Da vil hjemmet være tilstrekkelig i orden til å være impulsiv noe som er morsomt, sosialt og hyggelig. Kanskje du kan be med noen hjem også. Dere kan bli det gøyale paret og det krever innsats fra begge for å holde standarden, men så gøy. Ja skulle ønske vi kunne spille hverandre gode der istedetfor at det blir sånn som det her. Dessverre er han ikke i stand til å forstå dette og jeg blir kalt overfølsom, dramatisk og lite spontan. Blir så lei meg. Anonymkode: 0c7fb...988 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #16 Skrevet 22. mai 2022 John McClane skrev (32 minutter siden): Typiske ulikheter mellom mennesker og kanskje mellom kjønn også. Synd at menn ikke er så int i at huset skal se bra ut og at en serverer noe, men mange menn bryr seg om dette og jeg tror du har vært veldig uheldig her. Han har kanskje gitt beskjed i det han mener er god tid og så mente du det var litt kort tid og så ble du irritert og dermed så har han den å si til deg hver gang. Du er litt låst her, Drastiske situasjoner krever drastiske tiltak! Jeg hadde forlatt leiligheten og dratt et annet sted, flaut å ta imot folk med rot og skit uten å servere osv! Men jeg ville ikke løpt i butikken og ikke vært tilstede. Jeg hadde sagt at dette må vi være enige om, det nytter ikke være spontan om du feks ikke er i form eller har andre planer?! Det virker som om han klarer seg godt uten deg, ikke bra..... Han der må du ta med styrke, smell og tydelig tale!!! Han styrer totalt og triller deg rundt fingeren, det er ikke bra. Et forhold er et samspill, som en dans hvor begge må kunne de samme stegene, tilpasse seg og være i ett med den andre. Han danser swing mens du danser slow, dere kan ikke fungere slik! Sett av tid til samtale, ha punkter du vil ta opp og forlang enighet og løsninger, ALDRI i livet finn deg i at han bare fnyser det bort og sier at dette fikser dere! Forlang svar og løsninger! Jeg vil gå så langt at dette er så alvorlig at du bør vurdere om han er den rette og om du kanskje skal finne nytt beite om det fortsetter?! Han gir jo faen i deg, driter i hva du mener eller ønsker, det er ikke bra, det gjelder gjelder nok mye annet også når kan tenke slik som dette? Gode poeng. Takk. Anonymkode: 0c7fb...988 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #17 Skrevet 22. mai 2022 Jeg tror jeg hadde blitt "syk" jeg. Skikkelig vondt i magen/kvalm eller vondt hodet eller noe i den duren. Sånn at jeg måtte ha det rolig rundt meg. Da måtte han avlyst alt sammen. Kanskje hadde han sagt fra litt tidligere neste gang, kanskje ikke. Det hadde hvertfall blir rolig den kvelden. Anonymkode: 4ec94...859 1
Flintis Skrevet 22. mai 2022 #18 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja skulle ønske vi kunne spille hverandre gode der istedetfor at det blir sånn som det her. Dessverre er han ikke i stand til å forstå dette og jeg blir kalt overfølsom, dramatisk og lite spontan. Blir så lei meg. Anonymkode: 0c7fb...988 Dere må nok ta dere en prat om standarden på hjemmet.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #19 Skrevet 22. mai 2022 Men han kan jo bare fortsette å invitere folk i siste liten. For på et magisk vis, så blir huset ryddig, og snacksen havner på bordet uten at han trenger å gjøre en dritt 👏👍 Og man fortsetter jo med det som fungerer, gjør man ikke? Hadde han stått der med kun en kvart chipspose fra forrige lørdag, og en skvett eplejuice, og det ikke var flere rene glass, så ser han jo selv at han ikke hadde blitt kåret som månedens vert... Anonymkode: 05fec...094 7
Drizzt Skrevet 22. mai 2022 #20 Skrevet 22. mai 2022 Hvis han gjør det, så får han stå for innkjøp og alt. Du må slutte å fikse for ham. Neste gang du får beskjed 1t før, sier du: ''Kos deg, jeg skal ta meg en tur!'' og så går du ut i et par timer 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå