AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Nærmer meg 50 og vært sammen med han som nå er min samboer i fire år. Må si jeg blir overrasket da jeg leser her på KG om hva som skal tolereres i et forhold. At mannen følger halvnakne damer på nettet, at han snapper/melder med andre damer, at han skal pleie forhold med eksen med eller uten barn (vet jo at med barn så må det være et greit forhold og samarbeid selvfølgelig), han skal selvfølgelig feire jul med eksen og barn, han skal kunne gå ut med kvinnelig kollega alene, ha venninner han kan reise på ferie med alene osv. osv Da jeg leser alt dette, så tror jeg at jeg er i et veldig gammeldags forhold. Jeg hadde ikke tolerert at mannen min siklet over andre damer på nettet eller mye av det andre jeg ramset opp. Jeg hadde heller ikke syntes det var heeelt i orden at han måtte feire jul med eksen og sine voksne barn i 20 årene for å skåne barna eller til stadighet hjelpe eksen med både det ene og det andre. Jeg syntes heller ikke det hadde vært greit at han hadde massevis av venninner som han ikke ville presentere for meg eller inkludere meg i vennskapet deres. Mulig det er jeg som begynner å bli gammel, men vet også at mannen ikke ville tolerert det samme hos meg. Syntes det handler om respekt og omtanke for den man er sammen med. Ser også at mange sliter i forhold og skriver om disse tingene her inne, så helt i orden kan det jo ikke være? Anonymkode: 442c5...685 9 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Er for så vidt enig i at man bør ha egne tradisjoner etter hvert til jul osv. når barna er voksne. Det viktigste er vel at stebarn føler seg like velkomne til far eller mor, som før. Jeg rreagerer mer på de med ny familie som plutselig ignorerer egne barn, og en ny partner som ikke reagerer på det. Det sier mye om mennesketyper. Når det gjelder å "sikle" over andre, er nok ingen så tolerante at de synes det er bra for et forhold. Vennskap av annet kjønn, ser jeg ikke et problem med Anonymkode: 4ad5b...480 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er for så vidt enig i at man bør ha egne tradisjoner etter hvert til jul osv. når barna er voksne. Det viktigste er vel at stebarn føler seg like velkomne til far eller mor, som før. Jeg rreagerer mer på de med ny familie som plutselig ignorerer egne barn, og en ny partner som ikke reagerer på det. Det sier mye om mennesketyper. Når det gjelder å "sikle" over andre, er nok ingen så tolerante at de synes det er bra for et forhold. Vennskap av annet kjønn, ser jeg ikke et problem med Anonymkode: 4ad5b...480 Vennskap med annet kjønn er greit, men er det greit for deg at han reiser alene på turer med venninne av motsatt kjønn eller ikke involverer deg i vennskapet? Anonymkode: 442c5...685
sicario Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): , så tror jeg at jeg er i et veldig gammeldags forhold. Ser også at mange sliter i forhold og skriver om disse tingene her inne, så helt i orden kan det jo ikke være? Anonymkode: 442c5...685 Det tror jeg også du er. Om jeg ikke kunne fulgt hvem jeg ville på sosiale medier, ikke kunne drukket vin med hvem jeg ville, ikke kunne vært venner med hvem jeg ville, ikke kunne feiret jul med barna mine og dem sin mor………Så hadde jeg ikke vært i forhold med den personen. Vi lever i 2022. Det er ikke normalt som voksen å la seg kontrollere av en som skal være kjæresten din. For meg snur du konseptet om respekt og omtanke på hode. Det er manglende respekt å gjøre det vanskelig for partneren din å ikke kunne feire jul med unga sine fordi unga sin andre forelder er der. Det er respektløst å prøve å kontrollere hvem partneren din er venner med og hvem man drikker vin med. Om man har en så stor grad av usikkerhet og sjalusi, samt så lav grad av tillit til partneren sin så har man det bedre som singel. Jeg blir forferdet over å se hvor mange her som har problemer med at partner gjør normale ting sammen med andre. Noen her har en sykelig trang til å kontrollere en partner.. 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Du lever ikke i et gammeldags forhold. Da hadde dere vært gift og hatt barn 😊 Anonymkode: afc56...a3f 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 Hvordan vet du at samboeren din ikke ser på andre damer på nett eller flørter med damer på jobben? Har du kontroll på alle hans bevegelser? Anonymkode: 6359a...f15
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #7 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan vet du at samboeren din ikke ser på andre damer på nett eller flørter med damer på jobben? Har du kontroll på alle hans bevegelser? Anonymkode: 6359a...f15 Det vet jeg jo selvfølgelig ikke, men det er ikke noe han higer etter, vi har like holdninger der. Dessuten jobber han med 99,5 % menn og hun ene dama der er passert 60.Jeg jobber med 95% menn, men har ingen som helst interesse av å flørte med noen av de, de er kolleger. Anonymkode: 442c5...685
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #8 Skrevet 22. mai 2022 Det er de med problemet i forholdene sine som skriver om forholdene sine på KG. Husk det. Folk flest er nok mer som deg, du ser bare den sprøeste prosenten her. Anonymkode: a5044...42d 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #9 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er de med problemet i forholdene sine som skriver om forholdene sine på KG. Husk det. Folk flest er nok mer som deg, du ser bare den sprøeste prosenten her. Anonymkode: a5044...42d Ja, er jo veldig mye par problemer her inne ang. de tingene jeg påpeker. Syntes det er synd at mer eller mindre alt er tillatt da en er i et forhold, at det er blitt slik. At mange sliter med det, men det skal likevel bare aksepteres. Anonymkode: 442c5...685
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #10 Skrevet 22. mai 2022 26 minutter siden, AnonymBruker said: Det er de med problemet i forholdene sine som skriver om forholdene sine på KG. Husk det. Folk flest er nok mer som deg, du ser bare den sprøeste prosenten her. Anonymkode: a5044...42d Folk flest her inne kjemper jo for dette tradisjonelle og bruker sidevis i tråder på å harsellere andre som ikke lever som dem. Anonymkode: d0ccf...c4c 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #11 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Folk flest her inne kjemper jo for dette tradisjonelle og bruker sidevis i tråder på å harsellere andre som ikke lever som dem. Anonymkode: d0ccf...c4c En kan jo få inntrykk av noe annet her inne. Virker som om en 99% av tiden skal partner får gjøre akkurat som han/hun vil og hvis ikke så er en kontrollerende, sjalu osv. Med så mye frihet til å gjøre hva en vil, så er det jo ikke rart det blir brudd. Spesielt hvis en får kjæreste som har barn med en eks, da skal en være nr. tre på listen etter barn og eks. Har en barn med eksen (uansett alder på barna) så skal eksen hjelpes med både det ene og det andre siden hun er mor til hans barn. Høres egentlig helt vilt ut i mine ører om barna er voksne, så må da eksen klare seg selv, ærlig talt 🙄 Anonymkode: 442c5...685
sicario Skrevet 22. mai 2022 #12 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres egentlig helt vilt ut i mine ører om barna er voksne, så må da eksen klare seg selv, ærlig talt 🙄 Anonymkode: 442c5...685 Er jo ikke akkurat sjokkerende om en er veldig god venn med en man har vært sammen med i kanskje flere år og fått barn med. Du er sikkert ikke sånn, men jeg syntes deg er hyggelig å hjelpe folk jeg er glad i. Særdeles om det er moren til mine barn. Tror ærlig talt barna også setter pris på at foreldrene er gode venner og hjelper hverandre selvom de ikke er kjærester lenger. Jeg har ikke en eneste god grunn til ikke å være snill med mor til mine barn. Ikke en god grunn til å «la henne seile sin egen sjø». Jeg har derimot mange gode grunner til å være snill og hjelpsom dersom hun trenger det. At en sjalu ny kjæreste har problemer med det er synd og ikke rent lite overraskende. Voksne mennesker har normalt sett en såpass høy kognitiv fungering at de forstår dette. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #13 Skrevet 22. mai 2022 Tja. Hvis du hadde vært i et gammeldags forhold hadde du vært gift og født ny unge annethvert år mens mannen harde hatt elskerinner og besøkt det lokale bordellet. Anonymkode: f67ac...278
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå