Gå til innhold

Basic stuff og grunnleggende regler for nettdating. Kom med det!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ny på dette og skjønner ikke så mye. Kan noen gi meg grunnleggende regler og eller ting man ikke gjør eller bør gjøre? 

Vil gjerne ha alle tips som handler om nettdating her. På forhånd takk. 

Anonymkode: d8e0b...677

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenn din egen markedsverdi, og hold deg til folk på ditt eget nivå. Menn har ikke sjanse på kvinner over eget nivå, og kvinner har ikke sjanse på fast forhold med menn over eget nivå.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Vaffelhunden skrev (1 time siden):

Kjenn din egen markedsverdi, og hold deg til folk på ditt eget nivå. Menn har ikke sjanse på kvinner over eget nivå, og kvinner har ikke sjanse på fast forhold med menn over eget nivå.

Hva legger du i "eget nivå"? Utseendemessig eller ift karriere? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mannen betaler på date

Anonymkode: 69e15...764

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drit i "nivå". Ingen av oss kan fortelle hva den andre ser etter i et menneske, enten det er sosioøkonomisk status personlighet, eller utseende.  

Mitt tips: hold det lett, men ikke snakk med for mange om gangen, da blir det fort for overfladisk.  Merker du dårlig kommunikasjon, eller at den andre prøver å dreie samtalen inn på uønskede tema, så er det bare å si farvel. 

Ikke bli forbauset over at noen bare vil ha en chattevenn, og at noen bare ønsker seg et sextreff. Nettdating er alt dette og mer til.

Anonymkode: eab55...b02

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke "ta av" etter to dager med chatting.  De fleste er oppmerksomme og "på" de første dagene, og du kan ikke forvente av de neste dagene ukene vil fortone seg på samme måte.  Selv om han er søt, på og oppmerksom de første dagene, så betyr det nada. Det er bare gleden og entusiasmen over noe "nytt". 

Anonymkode: fe4f7...168

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hva legger du i "eget nivå"? Utseendemessig eller ift karriere? 

Ja utseende er vel det som er valutaen når det gjelder nettdating. Hvis du er kvinne betyr karriere ingenting, viktigste er at du har en jobb (les: ikke ufør). Er du mann bør du ha minst ett par mastergrader.

Anonymkode: a67df...5fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja utseende er vel det som er valutaen når det gjelder nettdating. Hvis du er kvinne betyr karriere ingenting, viktigste er at du har en jobb (les: ikke ufør). Er du mann bør du ha minst ett par mastergrader.

Tja, jeg traff på en med ei attraktiv liste her en dag: "ikke frisør, ikke jobbe i butikk" osv 🙈 Jeg er jurist, men hadde aldri prata med en med den holdningen. 

Anonymkode: 7c264...e88

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Møt folk på et offentlig sted, og ikke ha så store forventninger før du en gang har møtt personen, og ikke ta det gravalvorlig og bli en bitter person! Det er bare et hjelpemiddel, men ingen har lovet deg hverken et ligg eller en kjæreste! 

Anonymkode: 4df7a...c17

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja, jeg traff på en med ei attraktiv liste her en dag: "ikke frisør, ikke jobbe i butikk" osv 🙈 Jeg er jurist, men hadde aldri prata med en med den holdningen. 

Det er alltid noen unntak som ikke har sosiale antenner. Skriver aldri noe negativt i bioen, det fungerer særdeles dårlig.

Poenget jeg prøvde å få frem står jeg fremdeles med; kvinner blir valgt ut i fra utseende. Menn blir valgt ut i fra hva de kan tilby (ressurser, status etc) og utseende. Hypergamien lever i beste velgående hos dere damer, tallene viser klart at dere ikke dater nedover. 

Du hadde ikke datet en mann uten minst en bachelor eller mastergrad?

• Nyttig 1
Gjest Geitis
Skrevet
Vaffelhunden skrev (6 timer siden):

Hvordan vet man hvilket nivå man er på sånn egentlig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er alltid noen unntak som ikke har sosiale antenner. Skriver aldri noe negativt i bioen, det fungerer særdeles dårlig.

Poenget jeg prøvde å få frem står jeg fremdeles med; kvinner blir valgt ut i fra utseende. Menn blir valgt ut i fra hva de kan tilby (ressurser, status etc) og utseende. Hypergamien lever i beste velgående hos dere damer, tallene viser klart at dere ikke dater nedover. 

Jeg har vært gift med en med fagbrev, så for min del spiller det ingen rolle. Jeg har også sveipet høyre på uføre menn.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær forberedt på at du kommer til å treffe på mange raringer, og mange som bare er ute etter en ting. Men, det betyr ikke at det bare er sånne der ute! Ha litt åpent sinn, rett og slett. Mye gråstein mellom diamantene. :) jeg var selv nær på å gi opp rett før jeg traff min samboer. 

Dersom daten/chatten snus om til seksuelt i et tidlig stadie, så kan du nok konkludere med at det er det de er ute etter. 

Gi av deg selv, men ikke noe mer enn det du ville gitt til en hvilken som helst fremmed. Ikke fortell ting i fortrolighet til ukjente mennesker. 

drit i spilleregler, og 'han må si hei først', 'nå sendte jeg forrige melding, så nå må han sende først'. Gjør det som føles naturlig ut. Samtidig skal du ikke henge over noen å nærmest trygle de om sin tid. Er det labert på svarsiden, så lønner det seg ofte å gå videre. 

Dersom du er interessert i å møte noen, så prøv gjerne å få til det så fort det lar seg gjøre (feks innen et par/tre ukers tid). Det lønner seg svært sjeldent å chatte i ukes/månedsvis før du treffer noen. Da bygger du opp personen til noe han umulig kan matche i virkeligheten, fallhøyden blir stor, og du kommer til å bli skuffet gang på gang. 

Anonymkode: 1e4f4...21f

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Vaffelhunden skrev (6 timer siden):

Det siste der er jo renspikka bullshit😅🤣

Anonymkode: 8d477...cdf

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Feil, jeg sveiper etter utseendet! 😅 men vi blir kritisert uansett hvordan vi sveiper så det har vel ikke egentlig så mye å si.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Geitis skrev (51 minutter siden):

Hvordan vet man hvilket nivå man er på sånn egentlig? 

Ikke sant, til syven og siste handler det nok om selvtillit hvor høyt du vurderer deg selv.. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Det siste der er jo renspikka bullshit😅🤣

Anonymkode: 8d477...cdf

Hele svaret er reinspikka bullshit, kokt ihop av en incel eller en som har lest The Game litt for mange ganger.

Anonymkode: b31bb...96e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Vær realistisk og tenk nøye gjennom kravene dine til en partner. Det er populært å "senke kravene" dersom man ikke får det slik man vil, men det fungerer ikke i lengden. Det er en grunn til at du har kravene dine. 

2. Forbedre deg selv. Det trener ikke være stort, men bare vær bevisst på det. Ikke tillat deg å forfalle. 

3. Ikke ta til takke med noen fordi du er ensom eller kjeder deg. Lær deg heller å tåle ditt eget selskap. 

4. Still krav og vær ærlig om hva du er ute etter. Vær også ærlig ovenfor deg selv. Er du ute etter å etablere deg, så styr unna de useriøse typene. De har du ikke tid til. 

5. Veldig mange voksne menn er redde for tilknytning, redde for å binde seg og redde for å få barn. Disse er guttunger og du skal be de drite og dra. 

Lykke til! Om du ikke finner noen ved nettdating kommer du uansett til å bli mer tilfreds med å være singel. De er virkelig mye rart og mange slags tilfeller der ute 😅

Anonymkode: f1bb7...969

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Prøv å ha det gøy og ikke legge for mye i det første møte.  Se på det som et møte mellom to mennesker og ikke en date da blir det litt enklere.

Se på det som sosial trening og en måte å finne ut hva du liker og ikke liker med andre mennesker. Plutselig møter du en prins blant alle froskene men forbered deg på en del frosker.

Mye kule menneske møter og mye du kan lære av om deg selv i møte med andre mennesker. 

Vær likevel obs på at mange kan lyve om mye rart.  En av mine dater i år løy feks om at han var 35 men var egentlig 25😂mest vanlige er motsatt så første gang jeg har opplevd at noen lyger seg opp i alder 😝

Ønsker deg masse lykke til 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har vært gift med en med fagbrev, så for min del spiller det ingen rolle. Jeg har også sveipet høyre på uføre menn.

Hvorfor ble det slutt med han med fagbrev?

Anonymkode: 9a9e5...950

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...