Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg har hatt tre aborter på rappen. En SA i uke 5 en SA i uke 14 og en en MA oppdaget i uke 8. 

nå skal jeg visstnok bli henvist videre pga habituell abort. Noen med erfaringer å dele? Hva sjekker man? Fikk dere medisiner? Fungerte det?

Anonymkode: 3b3c2...4b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 1 MA og 3 SA, ble henvist til gynekolog. Fikk innvendig UL, alt så fint ut og estimert EL samme uke Ble enige om at vi skulle prøve en gang til, og så skulle jeg komme tilbake i uke 6. Fikk også resept på progesteron og blodfortynnende, ikke fordi det har dokumentert effekt, men fordi det ikke kunne skade. Ble gravid på den eggløsningen, begynte på medisinene  og er nå i uke 38. Var på UL annenhver uke fram til uke 14, det hjalp på frykten.

Klarer fortsatt ikke se for meg at det faktisk blir en baby om maks fire uker, men det er kanskje pga hormoner? De ømme ribbeina og den gigantisk magen tyder på et sprell levende foster i hvert fall

Anonymkode: 4492f...4bc

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde tre aborter på ett år (to tidlige og en sen) og begynte derfor utredning. Jeg og mannen tok blodprøver som så fine ut, mener han tok en sædprøve også. Ikke lang tid etter at jeg startet utredningen så ble jeg gravid igjen. For å forsøke å forhindre tidlig SA så ble jeg satt på progesteronstøtte fra den dagen jeg fikk positiv test. Om det var det som hjalp vet jeg ikke, men svangerskapet holdt løpet ut ❤️

Nå er jeg ferdig som prøver og med svangerskap og statistikken min til sammen er 4 aborter og 4 barn. Alle abortene er ren og skjær uflaks. Det er 20% sjanse å oppleve abort når man blir gravid, så det er jo et ganske høyt tall. Uten at det må være noe galt... så enkelte har bare mer uflaks enn andre. Da gjelder det å ikke gi opp - til slutt vil det gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...