Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å få svar på prøver fra utskrapning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

jeg måtte ha en utskrapning pga mistanke om partiell blæremola. Er det andre med erfaring med at materialet fra utskrapning har blitt sendt til testing med noe erfaring på hvor lang tid det tar å få svar?

Anonymkode: 4e395...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hos meg tok det 4 uker fra utskraping til jeg fikk svar om at det var partiell mola.

Anonymkode: 64f6f...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.5.2022 den 18.53):

Hos meg tok det 4 uker fra utskraping til jeg fikk svar om at det var partiell mola.

Oj det var lenge. Hvordan var oppfølgingen etter dette? Gikk det bra?

Anonymkode: 4e395...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Det var ikke mistanke om det i utgangspunktet, fikk bare beskjed om MA etter funn på ultralyd og ble anbefalt utskrapning siden jeg var i uke 10. De sa at de sendte det de tok ut til analyse rutinemessig. 4 uker etter aborten hadde jeg selv skjønt at noe var galt da jeg fortsatt blødde mye. Så fikk jeg telefon fra sykehuset om at de hadde funnet partiell mola. Var veldig tøft da det stod på, og jeg fortsatte å blø ganske lenge. Var sykmeldt en del, og syns det var psykisk belastende. MEN det gikk bra! Tok hyppige kontroller av hcg på sykehuset i starten frem til den ble negativ, og deretter 1 gang i mnd for å sjekke at den ikke steg igjen. Snakket med gynekolog på sykehuset på telefon etter hver måling, så følte jeg fikk god oppfølging. Fikk først beskjed om at jeg måtte vente 6 mnd til etter negativ hcg for å prøve å bli gravid, men etter 4-5 mnd med negative hcg-prøver sa gynekologen at de nå skulle endre retningslinjene på partiell mola, og jeg fikk lov å prøve å bli gravid igjen selvom det ikke var gått 6 mnd etter negativ test. Idag er jeg gravid igjen og har kommet godt over halvveis. Svangerskapet denne gangen er helt normalt :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...