AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Hei. Jeg er 27 år og gammel og har en datter på 1,5 år. Innser at jeg har lyst å begynne å lage mer "ordentlige" middager, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Altså, jeg er helt OK på å lage mat (i følge kjærsten er jeg veldig flink). Men jeg lager ikke så mye av typisk norsk husmannskost eller ting med kjøtt. De eneste kjøttypene som er rå jeg bruker er karbonadedeig, kyllingfilet, svinestrimler og biffkjøtt. Går jeg i kjøtthylla så aner jeg ikke hva som er hva og hva det brukes til. Vi spiser også en del fisk(eprodukter), men det går mye i fiskegrateng (hjemmelaget eller kjøpt), kjøpte fiskekaker, fiskeboller, fiskepinner eller slike fryste panerte fisketing. Jeg kan tilbrede laksefileter.. men sjeldent noe mer enn det.🤷♀️ Jeg ønsker egentlig å kunne lage typ lapskaus med kjøtt, kjøttsuppe, kjøtt med løksaus, komle med noe annet enn pølse til... hadde vært fantastisk å servere en stek! Dere skjønner? Altså jeg vil bli flinkere til å lage mer husmannskost og søndagsmiddager.. men hvor starter man? Hvilket type kjøtt og hvordan tilberede? Det er min utfordring😆 Anonymkode: 74dae...3d7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Hvis du har en Bestemor eller kjenner en gammel dame, spør der 😊 Det finnes også mange slike retter på matprat og slike steder, men hvis du er som meg, og må ha alt inn med teskje, så er ikke det plassen å starte 😅 Anonymkode: 50326...26c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Steik er ikke vanskelig, jeg holder meg til denne på indrefilet. Du finner hva som helst på youtube. Men kanskje ikke de tradisjonelle norske sakene. Anonymkode: c3421...326
tirben Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 Kjøp deg en kokebok med for hverdagsmat eller tradisjonsmat. Det lærer man det steg for steg.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Her er det mye inspirasjon Norsk tradisjonsmat Matprat er også nevnt tidligere. Finn en gammel eller halvgammel kokebok til inspirasjon. Her er det bl.a. mye forskjellig både tradisjonsmat og 80'talls "eksotisk" Kokebok - Nasjonalbiblioteket (nb.no) Anonymkode: 64eb6...a49 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå