Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har ønsket meg en troll bedsidecrib til babyen lenge. Ønsket meg i utgangspunktet den gamle modellen hvor man kan senke den ene siden helt ned, mens de nye nå kun kan senkes halvveis ned. Dette resulterer i at baby må ligge litt lavere enn sengen vår i den nye modellen. Jeg har allerede fått kjøpt den gamle (hvor man kan senke langsiden hele veien) brukt på Finn. Problemet er egentlig bare at jeg klarer ikke helt å bli komfortabel med senga. Jeg synes det er litt uggent at den har blitt brukt før, og at det liksom er en annen baby sin seng. Nå høres jeg fryktelig prippen og fisefin ut, jeg vet det. Likevel klarer jeg ikke å få den gode følelsen av å ville re den opp og gjøre den klar til min baby. Vurderer å selge den videre og kjøpe den nye versjonen, selv om jeg ser på seg som en bakdel at høyden ikke er på samme nivå som vår seng. Æsj! Føler meg sååå dum som bryr meg om dette.

Et annet aspekt er sikkerhet, og at den nye jo er endret av en grunn. I tillegg følger det med fester til foreldresengen med den nye sengen, og disse må bestilles separat fra utlandet til den vi nå har. 

PS: Vi skal selvsagt ha ny madrass uansett hvilken seng vi velger. 

Anonymkode: b5b13...c2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det sitter i ditt hode. Tenk heller de pengene du sparte kan brukes til andre kjekke ting. Vask sengen godt med grønnsåpe, ta et strøk med maling om det trengs og finn en ny madrass. 

Anonymkode: de682...7a2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte brukt seng og ny madrass til min baby. Vasket senga grundig, og så meg aldri tilbake 😊 

Anonymkode: 54a21...80f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er virkelig noe som bare sitter i hodet. Bare tull å kjøpe nytt når man kan få det brukt! Mye mer miljøvennlig og økonomisk, og på ingen måte noe problem. Den er din babys nå. 

Anonymkode: d6a6d...5e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For noen i-lands problemer vi har. 

Anonymkode: 79942...15b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det sitter i ditt hode. Tenk heller de pengene du sparte kan brukes til andre kjekke ting. Vask sengen godt med grønnsåpe, ta et strøk med maling om det trengs og finn en ny madrass. 

Anonymkode: de682...7a2

Jeg kjøpte brukt seng og ny madrass til min baby. Vasket senga grundig, og så meg aldri tilbake 😊 

Anonymkode: 54a21...80f

Dette er virkelig noe som bare sitter i hodet. Bare tull å kjøpe nytt når man kan få det brukt! Mye mer miljøvennlig og økonomisk, og på ingen måte noe problem. Den er din babys nå. 

Anonymkode: d6a6d...5e9

Tusen takk for ærlig og fine svar, uten fordømmelse! 🙂 Det setter jeg veldig stor pris på. Har bestemt meg for å beholde senga, og tar frem vaskebøtte og klut. Takk for hjelpen! 

Anonymkode: b5b13...c2a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor føler du at du må ha ny seng? Ny madrass, ja selvfølgelig mtp anbefalinger av norsk krybbedødforening, men ny seng høres lettere hysterisk ut.. For ikke å snakke om ironisk, mtp hvordan våre barn skal slite pga vårt elleville overforbruk...

Anonymkode: e8252...327

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

H is det er tre og plast det dreier seg om så ville jeg ikke bekymret meg for det hygieniske. Bare vasket godt og kjøpt ny madrass. 

Det med sikkerheten ville jeg undersøkt, om det var sikkerhetsårsaker som ligger bak endringene. 

Vi kjøpte en brukt voksipose som vi sendte på rens. Jeg måtte gå noen runder med meg selv, men vi brukte den i over 3 år og det gikk kjempefint 😅

Anonymkode: 884f2...0d9

AnonymBruker
Skrevet

Brukt seng, ny madrass. 

Anonymkode: 396ef...6eb

Skrevet

Vi kjøpte senga til mini brukt! Vasket den godt. Skjønner likevel hva du mener, sitter litt psykisk i det å kjøpe brukt. Tror det er generasjonen vår som har vokst opp med «Fretex-klær» og å «arve» som noe kjipt 🙈  nå er det jo nesten litt fancy å ha kjøpt ei bukse på Tise 😆 tror kidsa våre blir fornøyd med at vi ikke kjøpte alt nytt når de vokser til 👏🏻😁

Skrevet

Ikke helt det samme, men vi kjøpte jo sengen til storebror. Nå bruker lillesøster den, det var jo noen andres seng før, men det går helt greit 🙂 den babyen som sov i senga til babyen din før har nok vokst ut for lenge siden, så godt noen kan bruke den nå 😊

AnonymBruker
Skrevet

Mini sin seng har blitt brukt av flere barn i mange år. Det er en sprinkelseng med hevet bunn, vanlig sprinkelseng, juniorseng med sengehest og juniorseng uten sengehest i samme seng. Den har masse bruksmerker, men sengen er av tre og disse kan flekkes over med maling. Sengebunnen er en vanlig ribbebunn som kan byttes ut med en splitter ny ved behov. Knottene på skuffene kan byttes ut når man går lei av de som sitter på.

Den ble vasket godt og fikk ny ribbebunn, madrass og madrassbeskytter før den ble tatt i bruk. 🤷‍♀️

Anonymkode: 654d5...5a8

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt den samme Troll bedsidecriben brukt. Skulle egentlig male den, men endte opp med å bare vaske den godt. Om du vil gjøre den mer til din egen ville jeg malt den :)

Anonymkode: 504c0...4e7

AnonymBruker
Skrevet

Angående det med fester. Vi har hatt den gamle modellen til 2 barn, festet bare en lang stopp rundt madrassen vår og beina til babysengen så sto den bom fast. Du trenger ikke bestille egne fester😊

Anonymkode: c79e3...a80

AnonymBruker
Skrevet

Endte med å leie en SNOO smartseng. 

Den er ikke å finne i norge og svindyr å imortere fra USA.

Vi leide og det var både hygienisk og billig.

Anbefaler sengen på det varmeste - reddet oss fra kolikkhelvete.

Bedsidecriben ble ikke brukt i det hele tatt 🤣

Anonymkode: 0bfc2...16a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...