Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i interiørbutikk og liker det veldig godt. Men jeg føler litt på alt maset ang utdannelse osv. Fra samfunnet, ikke folk. Diagnosert med adhd uoppmerksom i voksen alder og asperger. Mild grad, siden de sa at jeg ikke er slik man merker det så godt på.  Selt på skolen, men fullførte og har generell stuidekomp. Men det var et slit, måtte sitte oppe til langt på natt noen ganger. Matten sørget for å dra ned snittet mitt, måtte ta opp igjen eksamen for å få gens. Hadde da jobb hvor jeg jobbet 10-12 timer hver ukedag og måtte bruke resten av kvelden på matte+helgene.

Klarte å stå med en 2’er. Fikk nesten 5 i gym, men den helvetes teoriprøven sørget for å dra ned snittet mitt til 4. Den skulle telle 1/3 av standpunkt. Fikk 6 i psykologi valgfag. 

Prøvde 2 ganger å ta privatist fra VGs, men det ble dårligere enn fra da jeg gikk på VGs. Meldte meg på Folkeuniversitetet for å ta psykologi, men gikk ikke å kombindere med fulltidsjobb. Så meldte jeg meg på Sonans men det var noe oppskrytte greier. Fullførte ikke. Hadde da også jobb ved siden og var aldri uthvilt. 

Nå er det noen år siden, og jeg tenker jo tanken på at NOE må jo passe meg. Men når jeg leser lønnsnivået på mange utdannelser er det ikke særlig høyere enn det jeg får i nåværende jobb. 
Har også fått bokskrekk etter alle årene med skole.

Jeg liker å jobbe med papirer, er ekstremt systematisk og setter meg veldig inn i alt. 
Jeg liker også å løse ting. Jeg er visst god på å finne info. Dette har jeg gode tilbakemeldinger på på jobben og jeg er løsningsorientert. 

Advokatsekretær? Leser at det yrket ikke lenger er så vanlig, pga digitalisering så gjør advokaten nå mye av dette selv. Lønnen er heller ikke særlig høy? 

Noe innen psykologi, men jeg er ikke så spesielt god lytter, så jeg tviler. Teoretisk er jeg flink, men ikke i praksis.

Jeg vil ikke jobbe med barn, folk. Altså pleie og omsorg.

Anonymkode: caf1f...7d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du liker deg godt i interiørbutikk hva er problemet? Gi f i utdanningsmaset

Anonymkode: 946a5...dab

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg liker å jobbe med papirer, er ekstremt systematisk og setter meg veldig inn i alt. 
Jeg liker også å løse ting. Jeg er visst god på å finne info. Dette har jeg gode tilbakemeldinger på på jobben og jeg er løsningsorientert. 

Anonymkode: caf1f...7d7

Nå vet jeg ikke hvor du bor og hvordan arbeidsmarkedet er der, men det første som slo meg var en jobb innen arkiv. Et yrke som blir mer og mer digitalisert riktignok, men de egenskapene du beskriver der er viktige i dette yrket.

Anonymkode: 046d0...ed4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...