Gå til innhold

Er det rart å kjøpe seg stor leilighet som singel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det og opplever mange negative reaksjoner. "Hva skal du med 3 soverom og så mye plass du som er alene" og lignende kommentarer. Denne leiligheten ligger et sted jeg har ønsket å bo lenge, og oppleves ikke som for stor for meg. Jeg har både tantebarn og annen familie/venner som ønsker å komme på overnattingsbesøk av og til. Kontor trenger jeg også. Blir bare lei meg av sånne kommentarer, jeg får jo ikke gjort noe med at ingen mann vil ha meg :( Så jeg tok ansvar og kjøpte leilighet selv. 

Hva kan jeg svare når folk kommer med sånne stikk? 

Anonymkode: 989ce...4e1

• Liker 4
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Jeg liker å ha god plass."

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De kan bare holde kjeften sin. Hadde lett kjøpt leilighet med tre soverom om jeg hadde råd. Tenk å lett å ha masse besøk! :) 

Anonymkode: 80e19...64d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

"Fordi jeg har råd til det."

Jeg er også singel og barnløs. Snuser på enebolig eller tomannsbolig selv. 😄

Anonymkode: fa763...917

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg singel lengre nå, men jeg eier enebolig. Noen vil sikkert syns det er veldig rart at jeg kjøpte enebolig som singel, men hvorfor ikke? Jeg hadde anledning, jeg likte plassen, og jeg tenkte langsiktig. Hva andre måtte mene bryr meg egentlig ikke. :)

Hvis noen spør, så sier du bare at du likte leiligheten, så hvorfor ikke. De har da ikke noe med det. :)

Anonymkode: a8a71...a26

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er singel og barnløs, skal tre soverom på neste. Et gjesterom og et kontor/treningsrom

Anonymkode: b1b41...763

• Liker 5
Skrevet

Hvis du ikke har noen helsemessige utfordringer som gjør det vanskelig og tungvint for deg å holde alt i orden, og at folk er oppriktig bekymret av den grunn, ser jeg ingen grunn til at noen trenger å bry seg. Og i hvert fall ikke spørre! Jeg ville ha svart noe slikt som at "Jeg liker ikke å sove i det samme soverommet to netter på rad" og så bare ledd av dem :nigo: 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er singel og barnløs, skal tre soverom på neste. Et gjesterom og et kontor/treningsrom

Anonymkode: b1b41...763

Og det er jo ikke rart i det hele tatt at man vil ha det. Det er tross alt behagelig å slippe sovesofa i stuen til gjester og skrivepult på soverommet/i stuen. For ikke å snakke om tredemølle etc. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvorfor er det rart? Kunne aldri ha falt meg inn å tenke noe negativt om det, annet enn at jeg skulle ønske jeg hadde råd til noe større selv. Jeg eier en treroms.

Anonymkode: 450e9...f0c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har gjort det og opplever mange negative reaksjoner. "Hva skal du med 3 soverom og så mye plass du som er alene" og lignende kommentarer. Denne leiligheten ligger et sted jeg har ønsket å bo lenge, og oppleves ikke som for stor for meg. Jeg har både tantebarn og annen familie/venner som ønsker å komme på overnattingsbesøk av og til. Kontor trenger jeg også. Blir bare lei meg av sånne kommentarer, jeg får jo ikke gjort noe med at ingen mann vil ha meg :( Så jeg tok ansvar og kjøpte leilighet selv. 

Bare svar at du ikke ønsker å bo trangt. Hadde jeg hatt råd hadde jeg også kjøpt stor en stor leilighet.

Anonymkode: b4311...e58

• Liker 5
Skrevet

«Det er nå det valget jeg har tatt». Fint svar på de fleste tema der folk graver i ting de ikke har noe med. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva folk skal bry seg med...

Anonymkode: 80e19...64d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg bodd i hjembygda hadde jeg lett kjøpt meg et hus til tross for at jeg er alene. Kan ikke helt se for meg at noen skulle reagert på det. Du bor kanskje i en større by, så det hele bunner i misunnelse? 

Anonymkode: 6efd8...dba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Hippogriff said:

«Det er nå det valget jeg har tatt». Fint svar på de fleste tema der folk graver i ting de ikke har noe med. 

Det var et godt tips! Jeg hadde også lagt på "og jeg trives med det valget, det er jo det viktige." 

Anonymkode: 5660d...611

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De er helt sikkert sjalue på deg. Hva er galt med å ha 3 soverom??

Anonymkode: 5f362...ec5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg hadde ikke lyst på sovesofa og kontorpult i stua. Det er jo digg med plass,og jeg har jo råd til det så hvorfor ikke."

Anonymkode: 97bba...116

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare svart "fordi jeg kan"! Fordi det er en god investering, fordi jeg trenger gjesterom og kontor eller hva det nå skal være..

Jeg hadde også kjøpt 3 soverom om jeg hadde økonomi til det. Jeg jobber av og til hjemmfra, og nå har jeg presset pult og PC inn på soverommet mitt, og skulle jo helst hatt et eget rom til kontor/treningsrom. Skulle også gjerne hatt et walk in closet, samt to bad (et bad for meg og et gjestetoalett). Jeg kan fint leve med 1 soverom som jeg har nå, men jeg hadde hatt det bedre med mer og hadde lett kjøpt det om jeg hadde hatt råd, og om det var en god investering.

Tipper de bare er misunnelige.

Anonymkode: 5dccd...c42

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke rart, men de færreste har råd til det. Så det tyder vel bare på at du har god økonomi 😊

Anonymkode: 97bba...116

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er singel, har 300 kvm. Noen spør hvorfor jeg har så stor plass. Da svarer jeg at jeg ikke skjønner hvordan andre får plass på noe mindre. 

Anonymkode: 3b44e...ffa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Forventer de at du kun skal tenke 2 måneder frem i tid, eller? Er de helt idioter? Har de bestemt seg for at du ikke skal ha noe liv, at du bare skal streve og ta til takke med ingenting? Du har all rett til å ha en leilighet som innbyr til fleksibilitet, hva slags folk er dette? Jeg hadde likt om de jeg kjenner har stor og fin leilighet, da har de det også bedre med seg selv, og sjansen er lavere for at de skal uttrykke frustrasjoner overfor meg. Hadde helt sluttet å snakke med de folka som kommer med stikk. 

Anonymkode: 24c22...558

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...