Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg kan ikke føle det. Men stoler på det vekta viser. Jeg har ikke trent. Men går mye på jobb. 

Når vil jeg si at jeg har virkelig gått ned i vekt? 

Anonymkode: bcb00...891

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå? 

Har du gått ned i vekt uten å føle at du har lagt i en innsats så skjønner jeg at det føles rart da vektnedgang ofte er tungt. Hva veide du før og hvor fort har du gått ned? Så fremst du ikke mistenker at det kan skyldes et helseproblem og du er innenfor en sunn vekt nå så er det jo bare å klappe seg selv på skuldrene 😊

Anonymkode: 95581...9e6

AnonymBruker
Skrevet

Spiser sunne måltider. 

Overskrift skulle være ned 9 kg. 

Jeg kan ikke se synlige tegn. Heller ikke om jeg jeg kan knyte skolissen nå. Har jo sko Skei. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva veier du da? Er man veldig stor merker man ikke mye til 9kg. Jeg som er ganske slank merker stor forskjell på hver eneste kilo opp eller ned.

Dersom du ikke har gjort noen endringer i livsstilen din, burde du sjekke hos fastlegen. Vektnedgang uten grunn kan være tegn på sykdom.

Anonymkode: fe3dc...47d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva veier du da? Er man veldig stor merker man ikke mye til 9kg. Jeg som er ganske slank merker stor forskjell på hver eneste kilo opp eller ned.

Dersom du ikke har gjort noen endringer i livsstilen din, burde du sjekke hos fastlegen. Vektnedgang uten grunn kan være tegn på sykdom.

Hvem har sagt ute grunn?

Jeg sier jeg ikke merker forskjell på de 9 kg jeg faktisk har gått ned i vekt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvem har sagt ute grunn?

Hvor mye veide du før du gikk ned 9 kg? Det er ganske relevant.

Veide du 124 kg, er det ikke sikkert det er særlig merkbart. Veide du 59 og nå 50, vil jeg påstå det er veldig rart om du ikke merker forskjell. 

Anonymkode: 2bffe...96e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men jeg kan ikke føle det. Men stoler på det vekta viser. Jeg har ikke trent. Men går mye på jobb. 

Kommer nok litt an på hvor mye man veier fra før av. Om jeg går ned 9 kilo hadde det vært ekstremt synlig og veldig mye for denne kroppen. Veier man 150 kilo vil ikke 9 kilo være en stor endring. 

Uansett, 9 kilo er mye. Ta på deg en sekk som veier 10 kilo, så merker du stor forskjell. 

Anonymkode: 105c0...9ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem har sagt ute grunn?

Det er dette du velger å svare på innlegget mitt? Jeg påpeker at dersom vekttapet var overraskende så burde du sjekkes av lege (det var ment som et godt råd da startinnlegget ditt bar litt preg av at du virket litt paff). Hovedspørsmålet mitt, og alle som svarer deg, er hva du faktisk veier. Er du stor merkes nesten ikke 9kg. Jeg som er 58kg hadde blitt undervektig dersom jeg mistet 9kg. Regn ut bmi dersom du er usikker på hva som er riktig vekt for deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kommer nok litt an på hvor mye man veier fra før av. Om jeg går ned 9 kilo hadde det vært ekstremt synlig og veldig mye for denne kroppen. Veier man 150 kilo vil ikke 9 kilo være en stor endring. 

Uansett, 9 kilo er mye. Ta på deg en sekk som veier 10 kilo, så merker du stor forskjell. 

Anonymkode: 105c0...9ca

Jeg veide 112 kg. Nå 103 kg. Jeg spiser bevisste måltider. Neste motivasjon er selvsagt å komme under 100 kg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er dette du velger å svare på innlegget mitt? Jeg påpeker at dersom vekttapet var overraskende så burde du sjekkes av lege (det var ment som et godt råd da startinnlegget ditt bar litt preg av at du virket litt paff). Hovedspørsmålet mitt, og alle som svarer deg, er hva du faktisk veier. Er du stor merkes nesten ikke 9kg. Jeg som er 58kg hadde blitt undervektig dersom jeg mistet 9kg. Regn ut bmi dersom du er usikker på hva som er riktig vekt for deg.

Overraskende? 

Jeg sier jeg ikke ser forskjell på om jeg har gått ned 9 kg. 

AnonymBruker
Skrevet
mordi9 skrev (Akkurat nå):

Gått med?

Skrev feil.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 170 og har gått fra 78 til 70, jeg merker det på klærne som sitter penere. 

Anonymkode: eb4bb...43d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 170 og har gått fra 78 til 70, jeg merker det på klærne som sitter penere. 

Anonymkode: eb4bb...43d

Godt tenkt. Jeg bør se om jeg får igjen skjorta. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg gikk ned 12 kilo og av 15 kolleger på jobb var det kun 2 som kommenterte på at de synes det så ut som at jeg hadde gått ned

Anonymkode: 560c5...7f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned fra 93 til 81, og det synes ikke. Merker det ikke så mye selv heller. I såpass høy vekt -og ihvertfall når man runder 100kg!- skal det en del til før andre ser det. Du må nok ned ihvertfall 20kg før noen tenker over det. 

Anonymkode: 6874b...e02

AnonymBruker
Skrevet

Husk at folk er blitt kollektivt oppdratt til at vi ikke lenger kommenterer vektnedgang (eller oppgang). Det blir sett på som frekt, man vet ikke grunnen til vektnedgangen (kan være alt fra depresjon, sorg, spiseforstyrrelse eller traume. Ikke nødvendigvis normal slanking). Så at folk ikke kommenterer det er en positiv utvikling, og betyr IKKE nødvendigvis at det ikke syns!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Overraskende? 

Jeg sier jeg ikke ser forskjell på om jeg har gått ned 9 kg. 

9 kg er ikke så mye når man veier 112, så det vil nok merkes når du kommer deg ned litt til 👍 

Anonymkode: 95581...9e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...