Gå til innhold

Hvordan kom du over eksen du har barn sammen med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har masse negative ting å tenke på når det gleder eksen, men han er pappaen til barna og har mange bra egenskaper. Jeg ville ikke at det skulle ta slutt, men jeg klarte heller ikke mer...😒

Anonymkode: 35556...8ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt tid har det gått da? Hva slags samarbeid har dere?

Det er lettest å gå videre hvis man klarer å distansere seg så godt som mulig, så hold kontakten minimal og relatert til barna.

Anonymkode: 638a1...452

AnonymBruker
Skrevet

Du er vel ikke emosjonelt tilknyttet kun fordi han er far til barna? Da må du begyne å leve ditt liv, ikke lev gjennom barna. 

Anonymkode: 65e60...e39

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke barn med han..

Anonymkode: 27475...c6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor langt tid har det gått da? Hva slags samarbeid har dere?

Det er lettest å gå videre hvis man klarer å distansere seg så godt som mulig, så hold kontakten minimal og relatert til barna.

Det ble slutt i januar. Vi har minst mulig kontakt og egentlig full skjærings😒

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er vel ikke emosjonelt tilknyttet kun fordi han er far til barna? Da må du begyne å leve ditt liv, ikke lev gjennom barna. 

Anonymkode: 65e60...e39

Si det, han er den største drittsekken jeg har møtt nå så burde vore enkelt å glemme han!😒

Skrevet

Skal gi deg svar når jeg klarer det selv. 

Elsker desverre den jævla dritt kjerringen enda. 😖💔

• Hjerte 2
Skrevet

Hvordan og hvordan.. jeg kuttet all kontakt med henne og kommuniserte gjennom en tredjepart per SMS. Dette pågikk i litt over et halvt år, til jeg ble klar for direkte kontakt per SMS. For litt siden tok jeg den første telefonsamtalen på et år. Jeg kommer nok aldri til å komme dit at jeg går på tilstelninger der hun er til stede, eller at jeg slår av en prat med henne. Det har jeg heller ikke noe mål om. All kommunikasjon handler kun om barna våre og slik skal det fortsette å være. 

Jeg er nok ikke helt over henne enda, hun var tross alt den viktigste personen i mitt liv i nesten 10 år. Av og til tenker jeg på det vi hadde og savner det, samtidig som jeg lurer på om jeg noensinne kommer til å oppleve sånn kjærlighet igjen. Heldigvis blir det lenger og lenger mellom hver nostalgi-trip, og det varer kortere og kortere for hver gang. Etterpå tenker jeg alltid "men det var egentlig ikke sånn som du tenker, for hun var både sånn og sånn, og sa og gjorde både X og Y" - jeg tror det er litt viktig for å omkalibrere hjernen til å slutte å tenke at hun var så utrolig perfekt og at alt bare var bra. Jeg lar på en måte bitterheten komme frem for hun var faktisk utro og ødela ekteskapet vårt, familien vår og satte meg i en vanskelig situasjon. 

Tiden sluker alle ting - hvis du lar den.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Krakatoa skrev (35 minutter siden):

Hvordan og hvordan.. jeg kuttet all kontakt med henne og kommuniserte gjennom en tredjepart per SMS. Dette pågikk i litt over et halvt år, til jeg ble klar for direkte kontakt per SMS. For litt siden tok jeg den første telefonsamtalen på et år. Jeg kommer nok aldri til å komme dit at jeg går på tilstelninger der hun er til stede, eller at jeg slår av en prat med henne. Det har jeg heller ikke noe mål om. All kommunikasjon handler kun om barna våre og slik skal det fortsette å være. 

Jeg er nok ikke helt over henne enda, hun var tross alt den viktigste personen i mitt liv i nesten 10 år. Av og til tenker jeg på det vi hadde og savner det, samtidig som jeg lurer på om jeg noensinne kommer til å oppleve sånn kjærlighet igjen. Heldigvis blir det lenger og lenger mellom hver nostalgi-trip, og det varer kortere og kortere for hver gang. Etterpå tenker jeg alltid "men det var egentlig ikke sånn som du tenker, for hun var både sånn og sånn, og sa og gjorde både X og Y" - jeg tror det er litt viktig for å omkalibrere hjernen til å slutte å tenke at hun var så utrolig perfekt og at alt bare var bra. Jeg lar på en måte bitterheten komme frem for hun var faktisk utro og ødela ekteskapet vårt, familien vår og satte meg i en vanskelig situasjon. 

Tiden sluker alle ting - hvis du lar den.

Leit å høre om utroskapen. Hadde ikke min eks vært så drittsekk skulle jeg fint klart å smarbeide å snakke med han, men han driver med psykisk vold og skal straffe meg med alt han kan. Jeg blir så sint av å være i nærheten av han og å snakke med han, så må skjerme meg selv og barna!

Håper bitterheten hos deg tar slutt og at dere klarer å ha en grei tone if til barna. Det går over med tiden uansett!  

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ny kjæreste og ble forelsket på ny. 

Tenker ikke på eksen overhodet. Glad det er over.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk ny kjæreste og ble forelsket på ny. 

Tenker ikke på eksen overhodet. Glad det er over.

Så bra, hvor lang tid tok det før du fant en ny da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra, hvor lang tid tok det før du fant en ny da?

Noen måneder ut i separasjonen, ble vel ordentlig seriøst etter omtrent et år. 

Skrevet

For min del tok det vel rundt 4-5 måneder. Selv om hun var utro mot meg, så var det veldig vondt med et brudd. 
Er ikke av typen som skrur av følelsene lett og jeg klarte heller ikke å slutte å tenke på henne selv om hun var utro. Samtidig var det helt uaktuelt å gå videre med ei som ikke klarte å være trofast, så det måtte ende der. 

Etter 4-5 måneder var det kun barna jeg savnet. (har 50/50 løsning - Annenhver uke) og da innså jeg at det var barna, og ikke henne jeg savnet. 

Nå har vi et godt samarbeid og har vel egentlig lagt utroskapen hennes bak oss. Vi har begge kommet i nye forhold og det funker fint. 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...