Gå til innhold

Gravid, infeksjon i tann og samboer som ikke hjelper.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i uke 26 og har fått en jævlig infeksjon i en tann. Jeg har så vondt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, og kan ikke en gang bite forsiktig ned på tanna. 

Jeg har hatt ekstremt mye utgifter i det siste og har rett og slett ikke råd til å gå til tannlegen før starten av neste måned, og det er helt jævlig å vente til da, om ikke umulig. Har ikke familie og låne av. 

Samboer har mye penger, men nekter å hjelpe meg da han mener at det ikke er hans problem og derfor skal ikke han beuke sine penger. Jeg blir lei meg fordi jeg bærer jo barnet hans, og dette kan påvirke baby. Han skjønner ikke. Hadde ikke dere også blitt skuffet hvis samboer bare satt å så på at dere hadde grusomt vondt? Jeg orker snart ikke mer...

Anonymkode: 25720...19a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For en idiot! Han burde I det minste kunne låne deg penger til tannlege. 

Anonymkode: f4aa1...270

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Og han er du kjæreste med? Hadde gjort det slutt med en gang, dette er ikke greit.

Anonymkode: 38697...796

• Liker 34
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde faen meg flyttet fra ham. Infeksjoner kan bli farlige om de går over i blodet, dra til legevakt eller tannlege enten du har penger eller ikke, du er i en utsatt posisjon ved å være gravid i tillegg.

Sorry, men mannen din er en empatiløs tiltaksløs dritt, fatter ikke at ditt største problem her er at han ikke vil gi deg penger når han ser du lider. Ditt største problem er at du skal dele livet og ha barn med en mann som setter penger høyest av alt. 

Anonymkode: 3b454...487

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dratt fra han jeg. Ikke tale om at jeg skal leve i et samboerskap med en fyr som skal ha 100% delt økonomi og uten noen form for empati. Du ber ikke om penger til en bukse akkurat. Attpåtil har han smelt deg på tjukken, men er han i det hele tatt innstilt på å bidra økonomisk?

Anonymkode: a28c0...45e

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde pakket sakene mine. Har du kredittkort? Ta det på Mastercard, eller be tannlegen om å få utsette regningen til neste lønning??

Anonymkode: e7e8d...3ca

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du betaler med kredittkort så har du 1 mnd på å betale før rentene begynner å løpe.

Anonymkode: 38697...796

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette gir jo en god smakebit på hva du har i vente fremover også. Når han setter seg på bakbeina over noe sånt og nekter å hjelpe til så kan man jo bare lure på hvordan det blir om det skulle hende deg eller barnet noe. 

Skjønner ikke at folk orker å få barn med sånne folk, eller kom det her overraskende på at han ikke innehar empati? Uansett et gedigent rødt flagg så her gjør du det nok klokt å komme deg unna dersom dette er "normalen". 

Anonymkode: 4f459...e37

• Liker 21
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ofte kan man også få faktura fra tannlegen, eventuelt spør om det går an å utsette en mnd.

Får du betennelse kan det fort gå ille. Så anbefaler deg å få det fikset så fort som mulig.

Og i neste rekke tenke godt over om dette er noe du orker i fremtiden. Han kommer garantert til å krangle om utgifter til barnet også. 

Anonymkode: f3e7e...6b3

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Samboeren din? Du kan jo ikke få barn med han her! Hva skjer når du ber om penger til bleier? Altså, forsøk kredittkort om du kan, evt henvend deg til nav. Du trenger penger til akutt tannlege hjelp, og hjelp til og flytte.

Anonymkode: 208ba...640

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men altså, han har jo et poeng. Du har jo ikke råd til å få barn tydeligvis

Anonymkode: 8cfee...bac

• Liker 4
  • Hjerte 1
Gjest hellokitty
Skrevet

For en jævla idiot!! Tenk å bruke unnskyldningen "ikke hans problem"? Fy for en forbanna drittmann. Vet han ikke at det kan være nærmere livsfarlig å gå med en infisert tann. Det kan i verste fall føre til hjerteproblemer. Hva skal han liksom si om tre år når ungen skal i barnehage? Skal han ikke være med å betale fordi det er ikke hans problem fordi han har ikke valgt å bære og føde barnet? Nei, kom deg langt vekk. Snakk med tannlegen. Du kan helt sikkert dele opp betalingen. De burde faktisk være pliktig til å ta inn pasienter på lik linje me legevakt hvis det er alvorlig eller kan føre til alvorlig konsekvenser.

Skrevet

I alle dager, ikke hans problem? For en merkelig innstilling å ha til den man tilsynelatende har tenkt å dele resten av livet med som en familie. Dette er et stort, rødt flagg.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men altså, han har jo et poeng. Du har jo ikke råd til å få barn tydeligvis

Anonymkode: 8cfee...bac

De er vel strengt tatt to om å få barn.

Anonymkode: 95b84...daa

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Say what? !! 🥶 

Fy  fader for en slem mann. Og det som er så vondt også 😪 

Ring tannlegen i morgen og forklar at du ikke har råd til behandling ennå. Men be om en resept på antibiotika.  Det er ikke så dyrt på apoteket. Samt ta smertestillende i den grad du kan ifht barnet i magen. 

Antibiotikaen vil redde deg i første omgang❤ 

Han derimot,  bør du seriøst revurdere 🙄

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg hadde blitt skuffet? Vet du, jeg har aldri klapset til noen før, men her tror jeg faktisk jeg hadde lagt inn et unntak på vei ut døra. Han her kan du ikke være sammen med!! Ser du det ikke selv? Du bærer på hans barn med all elendighet det medfører, og han vil ikke hjelpe deg med helsa di engang???

Infeksjoner kan man i verste fall dø av, men det er vel strengt tatt heller ikke hans problem? 

Og bare så det er sagt, samboeren min hadde ikke lånt meg penger. Han hadde betalt for meg!

Anonymkode: 8d13c...a0b

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg. Tannlegeskrekk og tannpleier går ikke sammen. Håper du får hjelp. Å kvitt deg med han. Du tror du trenger han. Du gjør ikke det. Det er tøfft å være alene men du klarer det.

Anonymkode: 76852...ed9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Føler med deg. Tannlegeskrekk og tannpleier går ikke sammen. Håper du får hjelp. Å kvitt deg med han. Du tror du trenger han. Du gjør ikke det. Det er tøfft å være alene men du klarer det.

Tannlegeskrekk og tannpine 

AnonymBruker
Skrevet

Fyfaen…. Han er ikke mye glad i deg. Ingen vil vel se at moren til sitt kommende barn går å har det så vondt. Å en betennelse kan faktisk påvirke barnet, så dette bør du jo få fikset med en gang. Jeg hadde mistet alle følelser for en så ego person… dere skal liksom være et team. 

Anonymkode: aaf05...8a3

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner at jeg blir ordentlig forbanna av å lese det du nettopp skrev. Har lyst å tro at dette bare er tull og tøys! At du er et troll!

Håper du forlater ham! For en drittsekk. Har ikke ord for hvor provoserende det var å lese dette her.

Anonymkode: 1304e...3fb

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...