AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Del Skrevet 22. mai 2022 Har smerter under en fot. Har fått time til fysioterapeut. Har kun snakket i tlf med han. Han snakket om at han skulle scanne foten første time. Han trodde jeg hadde plantar fascitt. Og da var det flere ting som kan vurderes. Som trykkbølgebehandling, injeksjon av kortison sprøyte, riktige fotsåler og forskjellige øvelser. Er sykemeldt å fått beskjed om å sykle å ikke gå. Foten ha ro 2 uker før behandling. Har vært plaget i 6-7 mnd før det stoppet seg helt her. Står å går i jobben på hardt gulv. Er redd for "leger og behandling" så trykkbølgebehandling bekymrer meg veldig om hvor vondt dette er. Hvordan kjennes de trykkene? 10 minutter er lenge når behandlingen kan være smertefull. Og jeg er øm under foten. Tenker på dette flere ganger daglig. Føler en form for angst bygger seg opp. Innbiller meg at trykkbølgebehandling kjennes ut som en hammer som hamrer under foten. Har du vært igjennom trykkbølgebehandling og klarte du å holde ut smertene? Ble det bedre runde 2? Hvordan syns du det kjentes ut som? Kommer jeg til å klare dette? Dette er verre enn å dra til tannlegen. Å jeg har diagnosen odontofobi pasient. Anonymkode: 47ba5...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. mai 2022 #2 Del Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du vært igjennom trykkbølgebehandling og klarte du å holde ut smertene? Ble det bedre runde 2? Hvordan syns du det kjentes ut som? Kommer jeg til å klare dette? Ingenting å grue seg for. Dette klarer du fint. Når behandleren treffer rett så stikker det litt til og gjør litt vondt, men det er på ingen måte snakk om uutholdelige smerter. Det er ikke som en hammer som slår, men mer som en slags prikking. Har fått trykkbølgebehandling for tennisalbue en gang. Hadde da gått med smerter i 8-9 måneder før jeg gikk til lege og fikk anbefalt trykkbølgebehandling. Etter 4 behandlinger var jeg helt fin igjen, dvs. det tok 5-6 uker etter siste behandling før jeg var helt bra for friskt vev måtte bygges opp igjen. Jeg opplevde riktignok en litt guffen bivirkning etter en av behandlingene. Jeg kom ut med en arm som absolutt ikke ville lystre når jeg skulle røre den. Det tok imidlertid bare en drøy halvtime før den var normal igjen. Hos meg ble det satt nåler også (ikke akupunktur selv om det nok var den type nåler) så det kan ha vært en nål som traff feil nerve som forårsaket det og ikke selve trykkbølgebehandlingen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Del Skrevet 22. mai 2022 Hos meg gjorde det utrolig vondt, men det skal sies at behandlingen fungerte godt og jeg var kvitt problemet etter få behandlinger. Jeg hadde musearm da. Anonymkode: a86d8...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Del Skrevet 22. mai 2022 Cata skrev (3 minutter siden): Ingenting å grue seg for. Dette klarer du fint. Når behandleren treffer rett så stikker det litt til og gjør litt vondt, men det er på ingen måte snakk om uutholdelige smerter. Det er ikke som en hammer som slår, men mer som en slags prikking. Har fått trykkbølgebehandling for tennisalbue en gang. Hadde da gått med smerter i 8-9 måneder før jeg gikk til lege og fikk anbefalt trykkbølgebehandling. Etter 4 behandlinger var jeg helt fin igjen, dvs. det tok 5-6 uker etter siste behandling før jeg var helt bra for friskt vev måtte bygges opp igjen. Jeg opplevde riktignok en litt guffen bivirkning etter en av behandlingene. Jeg kom ut med en arm som absolutt ikke ville lystre når jeg skulle røre den. Det tok imidlertid bare en drøy halvtime før den var normal igjen. Hos meg ble det satt nåler også (ikke akupunktur selv om det nok var den type nåler) så det kan ha vært en nål som traff feil nerve som forårsaket det og ikke selve trykkbølgebehandlingen. Ims heter nålebehandlingen du fikk Anonymkode: dcf67...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Del Skrevet 22. mai 2022 Cata skrev (9 minutter siden): Ingenting å grue seg for. Dette klarer du fint. Når behandleren treffer rett så stikker det litt til og gjør litt vondt, men det er på ingen måte snakk om uutholdelige smerter. Det er ikke som en hammer som slår, men mer som en slags prikking. Har fått trykkbølgebehandling for tennisalbue en gang. Hadde da gått med smerter i 8-9 måneder før jeg gikk til lege og fikk anbefalt trykkbølgebehandling. Etter 4 behandlinger var jeg helt fin igjen, dvs. det tok 5-6 uker etter siste behandling før jeg var helt bra for friskt vev måtte bygges opp igjen. Jeg opplevde riktignok en litt guffen bivirkning etter en av behandlingene. Jeg kom ut med en arm som absolutt ikke ville lystre når jeg skulle røre den. Det tok imidlertid bare en drøy halvtime før den var normal igjen. Hos meg ble det satt nåler også (ikke akupunktur selv om det nok var den type nåler) så det kan ha vært en nål som traff feil nerve som forårsaket det og ikke selve trykkbølgebehandlingen. Håper du har helt rett. Skulle ønske av hele mitt hjerte at jeg slapp. Slitsomt å gå med smerter å. Anonymkode: 47ba5...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Del Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hos meg gjorde det utrolig vondt, men det skal sies at behandlingen fungerte godt og jeg var kvitt problemet etter få behandlinger. Jeg hadde musearm da. Anonymkode: a86d8...5f8 Hvor lenge gikk du før behandling? Er det mere smerter under fot enn en skulder med trykkbølgebehandling Anonymkode: 47ba5...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #7 Del Skrevet 22. mai 2022 Jeg har hatt trykkbølgebehandling for senebetennelse. Godt er det ikke, men det varer heldigvis ikke så lenge. Det fungerte da, så verdt det. Anonymkode: e4301...8bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #8 Del Skrevet 22. mai 2022 Jeg har hatt p f, men kontorjobb, så jeg var ikke sykmeldt. Fikk ikke behandling, bare tips om såler og litt øvelser… Tok ca et år å bli bra. Anonymkode: 25a84...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #9 Del Skrevet 22. mai 2022 Begynte behandling på fredag, det er ikke uutholdelig vondt, og fysioterapeuten justerer styrken om det er for vondt. Dette klarer du Anonymkode: be0ce...3b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #10 Del Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Begynte behandling på fredag, det er ikke uutholdelig vondt, og fysioterapeuten justerer styrken om det er for vondt. Dette klarer du Anonymkode: be0ce...3b7 Takk for beroligende svar. Anonymkode: 47ba5...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #11 Del Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor lenge gikk du før behandling? Er det mere smerter under fot enn en skulder med trykkbølgebehandling Anonymkode: 47ba5...88d Det vet jeg ikke, men behandleren sa at albuen, hvor jeg fikk behandling, var en veldig vond plass pga mye sener og bein. Anonymkode: a86d8...5f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #12 Del Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det vet jeg ikke, men behandleren sa at albuen, hvor jeg fikk behandling, var en veldig vond plass pga mye sener og bein. Anonymkode: a86d8...5f8 Krysser fingrene at jeg klarer det under foten. Anonymkode: 47ba5...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #13 Del Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt p f, men kontorjobb, så jeg var ikke sykmeldt. Fikk ikke behandling, bare tips om såler og litt øvelser… Tok ca et år å bli bra. Anonymkode: 25a84...f4e Om du hadde fått behandling så kansje du hadde blitt raskere frisk? Anonymkode: 47ba5...88d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå