AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Jeg kommer fra ett lite sted, defor gikk jeg ikke på noe organisert idrett som barn. Har alltid hatt lyst å spille fotball eller håndball, turn o.l. Da jeg ble voksen flytta jeg, og tok kontakt med et bedriftsidrettslag, men det passet selvfølgelig ikke i forhold til jobb. Synes det er kjedelig å jogge, trene styrke. Kampsport, nei takk. Jeg liker dans, har prøvd, men det er ikke like morsomt som voksen, når du er stivere og lærer saktere. Har prøvd innebandy, det er gøy, men får litt vondt i ryggen av å måtte bøye seg litt når man bruker innebandykølla osv. Er det andre voksne som holder på med organisert idrett? Eller går det mest i jogging ute, eller treningssenter? Har litt lyst å prøve klatring, men da blir det alene siden jeg ikke kjenner noen som vil. Anonymkode: 0f44d...b58
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Jeg kjenner folk som spiller både håndball og fotball. Hvis du bor på et litt større sted vil jeg tro det finnes et lag du kan bli med på. Oppfatter det som ganske lavterskel for de fleste. Selv liker jeg å løpe (helst ute, men noen ganger greit med mølle), og jeg trener styrke på treningssenter av nødvendighet. Vi er forskjellige. 😊 Anonymkode: 0496f...269
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Er over 35 og spiller organisert idrett. Men trener også på treningsstudio og løper. Finn et sånt trimlag innen en idrett hvor målet ikke er å prestere og være beste. Anonymkode: 7b321...407
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Er over 35 og spiller organisert idrett. Men trener også på treningsstudio og løper. Finn et sånt trimlag innen en idrett hvor målet ikke er å prestere og være beste. Anonymkode: 7b321...407 Jeg har prøvd å finne for håndball, men uten noe erfaring ser det ikke ut som det er noe. Jeg liker lagidrett, men det eneste som ser ut som det er mulig er innebandy, som nevnt. Anonymkode: 0f44d...b58
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 I nabolaget jeg vokste opp i finnes det nå et damelag i fotball. De som spiller der er hovedsakelig de som spilte på barnefotballagene i samme klubb for pluss/minus 20-25 år siden. Jeg har vurdert å begynne med/ta opp igjen ulike idretter i voksen alder, men synes det er upraktisk med trening onsdag kl. 20:30-21:45, torsdag 21:30-22:30, kamp på mandag kl. 20:00 osv.... Men sånn må det jo være, når det er lagidrett😅 Anonymkode: f78bb...17f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 Skulle ønske det fantes noe mer på mosjonsnivå, der man gjorde det for gøy en gang i uka, og ikke måtte ha så ofte kamper. Hvis det er trening flere ganger i uka er det vel mer seriøst. Anonymkode: 0f44d...b58
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 Jeg har trent kampsport i nærmere 20 år, også som voksen. Men jeg foretrekker faktisk ikke-organisert trening. IKKE senter, det hater jeg. Men jeg løper ute (løping for meg ble først gøy da jeg begynte å logge og gå inn for å bli raskere), og trener styrke hjemme (har treningsrom i kjelleren, med frivekter og gymringer). Ellers er det jo mange som driver med fotball og denslags i voksen alder. Søsteren min spiller basket. Anonymkode: afea9...292
KaBom Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 Jeg har barn i barnehagealder og mann som reiser mye med jobben, så jeg har dessverre ikke mulighet til å bli med på noe organisert idrett som krever fast oppmøte x antall ganger i uka. Liker å trene alene, men har det siste året trent mer sammen med andre i halvorganiserte former og elsker det. 😄 Å ha avtaler om å trene sammen hjelper litt de dagene som motivasjonen er lav, samtidig som jeg ikke trenger å forholde meg til at folk er avhengige av at jeg møter opp, eller at jeg taper penger fra kontigent. Har noen kollegaer som jeg løper fast med etter jobb en gang i uka, og i tillegg har jeg nylig blitt med i en løpegruppe for folk i mitt nærområde der folk legger ut tid og oppmøtested for når man skal løpe. Løper som regel alene de fleste turene, men er likevel fint å ha muligheten til å slenge seg på andre. Jeg løper for det meste rolig langtur alene, fordi jeg misliker å planlegge en mer detaljert økt, så for meg er det en super bonus å kunne henge seg på når andre arrangerer intervaller. I tillegg finnes det jo mange lavterskel orienteringstilbud som man kan gjøre sammen eller med andre. For eksempel Stikk ut eller Stolpejakt. For noen år siden var vi en vennegjeng som opprettet en egen gruppe for konkurranse i Stolpejakt-appen. På den måten kunne vi konkurrere mot hverandre selv om vi ofte dro på aleneturer. På samme måte har jeg også en Strava-challenge gående nå mot en venninne som bor i en annen landsdel. Selv om vi ikke får trent sammen så blir det på en måte litt sosialt likevel, at man kan følge hverandre og pushe hverandre.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #9 Skrevet 30. mai 2022 Jeg drev med organisert idrett i studietiden. Her jeg bor nå er det mindre tilbud så jeg trener på treningssenter med PT i stede. Anonymkode: 2be4c...0fb
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #10 Skrevet 31. mai 2022 Holder ikke på med organisert idrett, men crossfit. Spilte fotball i mange år som ungdom i tillegg til individuell idrett. i studietiden trente jeg styrke på senter. For meg er crossfit en nydelig kombinasjon av trening og fellesskap med følelsen av garderobekultur. Sommerfest er og andre felles arrangementer er en del av kulturen, og noe man kan være med på, men må ikke Treningen er variert og masse å lære seg, og alle starter med ulike forutsetninger. Anbefales 🙂 Anonymkode: 9fd05...e08
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #11 Skrevet 14. juni 2022 Er jo veldig glad i å danse, og skulle gjerne hatt noe treningssenter med dans. Ser på nettet at det finnes så mye forskjellige dansetimer, men Rogaland har et helt elendig tilbud. Anonymkode: 0f44d...b58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå