AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Eksmannen min utøvde psykisk vold mot meg i flere år, og det var en tydelig maktubalamse i forholdet vårt. Han var også veldig opptatt av sex og ble sur hvis han ikke fikk det som han ville. Han krevde at jeg tok initiativ, for det likte han best, og hvis jeg ikke gjorde det, kunne han storme ut av soverommet og være sint på meg lenge. Han hadde en rekke sinneutbrudd mot meg der han skjelte meg ut og var langsint/overså meg. Det eneste (ofte) som kunne bøte på dette, var om jeg ga han analsex. Han visste at det var vondt for meg og at jeg slet med hemoroider etter svangerskap, men fikk meg til å «fake» at jeg likte det. Jeg gråt ofte mens det skjedde uten at han så det. Men det verste var egentlig at jeg ikke kunne legge meg uten å være redd for at han skulle bli sint om jeg ikke tok initiativ til sex. For dette var jo hver dag! Ved en anledning sa han også at dersom han ikke fikk det han trente hjemme, kom han til å få det andre steder. Jeg ser jo når jeg skriver dette at det var drøyt, og det var mer også. Men overgrep? Jeg gikk jo med på det, om enn under noe tvang. Anonymkode: 58c1d...b09 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Seksuell vold, og ja overgrep Anonymkode: 17cf3...f9c 16 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 Selvfølgelig er dette overgrep! Du ble truet til å samtykke, det er ingenting frivillig bak dette. Anonymkode: 23760...2e2 12 1 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Psykologen din har helt rett. Dette er overgrep.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 Det er jo overgrep men samtidig så sa du jo ikke nei etter det jeg har forstått... Anonymkode: a86c6...007
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #7 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er jo overgrep men samtidig så sa du jo ikke nei etter det jeg har forstått... Anonymkode: a86c6...007 Ignorer dette svaret, vær så snill. Det er klart det er overgrep. Anonymkode: 48686...755 8 11
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #8 Skrevet 22. mai 2022 Helt klart overgrep. Anonymkode: a812e...5b6 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #9 Skrevet 22. mai 2022 Overgrep. Og det er sånt som har potensiale til å totalt ødelegge et menneskes seksualitet. Anonymkode: c89dc...e6c 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #10 Skrevet 22. mai 2022 Høres ut som du har opplevd det samme som min kone, i sitt forrige forhold. Har du Analsex for husfreden, å ligger å gråter, så er det overgrep, å true seg til sex er langt over grensa, å mannen skulle blitt hengt opp etter ballene. Min kone har kompleks PTSD etter å ha vært igjennom det du beskriver, pluss mye annet selvsagt. hør på psykologen din, anmeld, ta grep å kom deg videre Anonymkode: 515d5...962 6 2 1
Glød Skrevet 22. mai 2022 #11 Skrevet 22. mai 2022 Ja, det er overgrep. Hvorfor må du ha bekreftelse fra ukjente mennesker på internett når en høyt utdannet person innen feltet sier det er det? 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #12 Skrevet 22. mai 2022 Jeg sliter med å innse det jeg har gjennomgått, jeg har vært manipulert over mange år. Jeg har også klinisk kompleks PTSD, men da i hovedsak forårsaket av den psykiske (og materielle) volden. TS Anonymkode: 58c1d...b09 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #13 Skrevet 22. mai 2022 Den psykiske er jo det værste! Du blir jo fullstendig ødelagt, jeg trigger kona mi flere ganger hver dag, bare ved å være mann, utrolig vanskelig å leve med noen som har vært igjennom slikt. Men vi jobber oss igjennom det, å hun har aldri vært så trygg før som med meg. Jeg blir så forbanna på menn som er så ond. Ønsker deg alt godt. Det viktigste er å slippe skammen å forstå at det er ikke noe galt med deg, men med mannen som gjorde det. Aldri din feil Anonymkode: 515d5...962 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #14 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Høres ut som du har opplevd det samme som min kone, i sitt forrige forhold. Har du Analsex for husfreden, å ligger å gråter, så er det overgrep, å true seg til sex er langt over grensa, å mannen skulle blitt hengt opp etter ballene. Min kone har kompleks PTSD etter å ha vært igjennom det du beskriver, pluss mye annet selvsagt. hør på psykologen din, anmeld, ta grep å kom deg videre Anonymkode: 515d5...962 Håper hun får traumebehandling ❤️ Anonymkode: 8277a...081 1 1
AliceNextDoor Skrevet 22. mai 2022 #15 Skrevet 22. mai 2022 Selvfølgelig er dette overgrep. Det må du ikke tvile på. 3
Bacteria Skrevet 22. mai 2022 #16 Skrevet 22. mai 2022 Overgrep så det holder. Mannen din må ha lidd av sex-avhengighet. Fy flate for en fyr. 1
Gjest supernova_87 Skrevet 22. mai 2022 #17 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ser jo når jeg skriver dette at det var drøyt, og det var mer også. Men overgrep? Jeg gikk jo med på det, om enn under noe tvang. Sex under tvang, er vel overgrep, ville du ikke si det du også? Jeg vet ikke hva som gjør at du vil fornekte at det var overgep, men fornekting er ofte en god forsvarsmekanisme. Jeg har også fornektet i 10 år at jeg ble voldtatt. Jeg spyr av å skrive det her. Og konsekvensen av det er at det fremdeles skader meg, at det ikke har blitt bearbeidet, og at jeg aldri har greidd å snakke om det i terapi, og hvorfor skulle jeg? Det har jo ikke skjedd. Jeg pleide også å synes at det at psykologen min benevnte at jeg (her får jeg lyst til å skyte inn ordet liksom) hadde blitt voldtatt var helt forferdelig, og feilaktig, for "det var jo min feil" osv. En av grunnene til at man fornekter er jo fordi virkeligheten er for vond til å leve med. Samtidig blir virkeligheten vondere å leve med ved å ikke erkjenne det som er virkeligheten. Jeg heier på deg, og håper du får den hjelpen du trenger. ❤️
John McClane Skrevet 22. mai 2022 #18 Skrevet 22. mai 2022 Selvsagt er det overgrep og voldtekt! Sier du nei og han tar seg til rette eller tvinger deg så er det ulovlig selv om dere er i et forhold. Anmeld krypet, krev erstatning og vis at du er kommet deg bort og sterkere enn noen gang! Slikt skjer over tid, ting skjer litt og litt, sakte endrer det seg og plutselig er du i et forhold du ikke ønsket og fatter ikke hvordan det gikk til?! Og er en kvinne først manipulert og både fysisk og psykisk underkuet så skjer slikt. Og det er ALDRI den kuete sin skyld, dette er svake menn som bruker psykisk og fysiske virkemidler for å få overtak og utspill for sine sadistiske sider! Ekkelt, forkastelig og en slam dunk sak om du går til sak mot ham! Ikke kjekt å tenke på all dritten som kommer opp, alle detaljer om sex etc men du stiller sterkt, spesielt om du har vitner? DA kan du få oppreisning, men spørs om det er verdt det? Uansett, godt at han er en eks uansett hva du nå gjør. Ønsker deg lykke til og gratulerer med at du kom deg bort. Ikke alle klarer det! 1 1
sicario Skrevet 22. mai 2022 #19 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Eksmannen min utøvde psykisk vold mot meg i flere år, og det var en tydelig maktubalamse i forholdet vårt. Han var også veldig opptatt av sex og ble sur hvis han ikke fikk det som han ville. Han krevde at jeg tok initiativ, for det likte han best, og hvis jeg ikke gjorde det, kunne han storme ut av soverommet og være sint på meg lenge. Han hadde en rekke sinneutbrudd mot meg der han skjelte meg ut og var langsint/overså meg. Det eneste (ofte) som kunne bøte på dette, var om jeg ga han analsex. Han visste at det var vondt for meg og at jeg slet med hemoroider etter svangerskap, men fikk meg til å «fake» at jeg likte det. Jeg gråt ofte mens det skjedde uten at han så det. Men det verste var egentlig at jeg ikke kunne legge meg uten å være redd for at han skulle bli sint om jeg ikke tok initiativ til sex. For dette var jo hver dag! Ved en anledning sa han også at dersom han ikke fikk det han trente hjemme, kom han til å få det andre steder. Jeg ser jo når jeg skriver dette at det var drøyt, og det var mer også. Men overgrep? Jeg gikk jo med på det, om enn under noe tvang. Anonymkode: 58c1d...b09 Selvfølgelig er dette overgrep. Grove sådan. veldig synd du ikke så at mannen din er en psykopat før du ble gravid med han. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #20 Skrevet 22. mai 2022 Jeg ville ikke ha kalt det for overgrep. Seksuell vold og seksuell misbruk. Anonymkode: 2e6c6...b16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå