Gå til innhold

Syns du det er kleint å møte på gamle kjente du gikk på barneskole med f.eks i butikken, bussen etc?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Si du ikke har møtt denne personen på 10/20+ år, så møtes dere plutselig. Er det kleint?

Selv har jeg forandret meg en del siden barne og ungdomsskole og har ikke noe behov for å møte på de igjen. jeg er kanskje en av de som prøver å unngå de.

Det værste må være å ha en klein samtale på bussen!

Anonymkode: fc81e...541

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg har ingen interesse av å ha noen samtaler med disse folkene, så jeg later som jeg ikke ser de og gjemmer meg. For ja det er mega kleint. 

Skrevet

Det spørs egentlig hvem jeg møter på. Noen føler jeg det kan bli litt kleint med. 

De jeg for eksempel følte meg trygg med, hadde god kontakt med føler jeg ikke noe kleinhet med. Men de jeg ikke kjente så godt og ikke hadde et trygt forhold med, kan jeg føle en viss ubehag å møte på. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Prøver absolutt å unngå vedkommende, ja. 

Anonymkode: 03767...d08

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å late som jeg ikke ser dem.

Anonymkode: fdccf...f39

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er veldig hyggelig jeg! Er mer redd de synes det er kleint å møte meg 😅 
Litt synd hvis flertallet føler slikt. Da er jo den trygge basen foreldre jobber så hard med å skape, med vennskapsbånd i barndommen, litt bortkastet, eller? Bare litt synd hvis de fleste føler slik etter min mening.

Anonymkode: b1830...860

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sannsynligvis aldr kjent dem igjen uansett. :rolleyes:   

så null problem der...       

Anonymkode: 5160b...753

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg treffer dem bare oppfører jeg meg som en idiot så de ikke skal få lyst til å treffe meg mer. 🥹

Anonymkode: f3eb0...829

Skrevet

Nei, ikke kleint, jeg ignorerer dem fullstendig og med glede. Har ikke kontakt med noen fra grunnskolen.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, er ikke kleint det. Poenget er vel ikke å oppdatere hverandre om de siste 10 åra, men vanlig småprat er da ikke noe problem. 

Anonymkode: 1fc26...39d

Gjest Hottentått
Skrevet (endret)

Kan være litt kleint, men jeg smiler og sier "hei hei!" og går videre, med mindre vi småprater litt. Å late som man ikke ser hverandre blir bare enda kleinere🤪 Vi er voksne mennesker nå og de aller fleste av oss har folkeskikk nok til å hilse heldigvis. De som ikke gjør det blir bare noen raringer liksom. 

Endret av Hottentått
Skrevet

Ikke en problemstilling, da de fleste av dem fremdeles bor i bygda jeg flytta fra som 16-åring. Om jeg skulle bumpe borti noen av dem, sier jeg kort «hei» og skynder meg videre. Har ikke noe usnakket med dem.

Skrevet

Hadde ikke kjent igjen noen av dem så det problemet eksisterer ikke. Jeg husker ingen navn bortsett fra en håndfull fornavn jeg ikke har ansikter til.

...og ikke er jeg interessert i dem noe mer enn jeg er interessert i andre jeg heller ikke kjenner på butikken.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er kleint, men:

I går var jeg innom fødebyen min, og spiste på en restaurant. Like etterpå kom det en fyr og satte seg ved bordetved sidenav, og jeg kjente ham igjen fra klassen min fra barne- og ungdomsskolen. Det er ca 20 år siden jeg så ham sist, da vi var russ.

Jeg ble sittende og tenke på om jeg skulle hilse på ham eller ei, men kom til at det ikke hadde noe for seg. For ti år siden ville jeg nok ha likt å oppdatere ham på livet mitt (hvordan jeg kom ut av rollen som mobbeoffer osv), men nå kjente jeg at jeg ikke har noe å bevise for dem jeg gikk i klasse med før. 

Det eneste som egentlig kom ut av det hele, det at jeg så ham der, var at jeg for første gang kunne se ham som en helt plain og standard tobarnsfar i en litt sliten modus. Da jeg gikk i klasse med ham var han kul og populær, altfor kul for den-gang-nerdete-meg, så da snakket vi aldri sammen. Men nå var han bare helt standard, liksom. Ikke en fyr jeg hadde snudd meg etter eller lagt an på dersom jeg hadde vært singel. Så noe fikk jeg ut av det, uten å i det hele tatt hilse på ham.

Men nei; jeg synes ikke sånt er kleint. 

Anonymkode: b519a...c46

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Synes det er veldig hyggelig jeg! Er mer redd de synes det er kleint å møte meg 😅 
Litt synd hvis flertallet føler slikt. Da er jo den trygge basen foreldre jobber så hard med å skape, med vennskapsbånd i barndommen, litt bortkastet, eller? Bare litt synd hvis de fleste føler slik etter min mening.

Anonymkode: b1830...860

Det var ingen trygge baser som ble skapt da jeg var barn, bare mobbing og juling fra de andre barna.

Anonymkode: 3c860...ac9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...