AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Er i en litt spesiell situasjon, har møtt og innledet forhold med en mann som har barn med ei dame fra et annet europeisk land ganske nær. De møttes en gang på ferie, hun flyttet hit, de var sammen noen år og så ble det slutt et par år før jeg traff ham. Det var ikke så åpenbart i begynnelsen, men nå som jeg er forelsket og investert, snakker han mer og mer om hvordan han må være der og ta seg av henne litt ekstra, siden hele hennes familie bor i utlandet og hun er alene her uten noen støtte eller hjelp. Vi snakker om småreperasjoner hjemme, kjøring og henting, det meste en far eller familie ville hjulpet med. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke, er litt skuffet over at dette ikke kom frem i bli kjent fasen, og jeg føler litt at vi er tre i dette forholdet. Har møtt henne, hun er veldig grei og sprudlende, og jeg synes det er synd at hun er helt alene og ikke har så stort nettverk, samtidig tenker jeg at dette ikke er noe for meg og lurer på om det er egoistisk tanke? Jeg tror ikke det er vits i å snakke med ham, har prøvd å spørre litt å da gikk han litt fort i forsvar som om jeg angrep ham. Så, best å ligge unna? Hva tenker dere? Anonymkode: b502b...4c2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 En flott mann, det er vanskelig å være alene i et annet land. Men tenker du må inkluderes for at det skal funke. Du må kunne føle deg trygg på situasjonen. Anonymkode: 0ace3...4fc 2 1 2
Virrevirrevapp Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Går ut fra at barnet er ganske lite? Sånn sett bra at han stiller opp. Er jo viktig at barnet har det bra. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 Virrevirrevapp skrev (1 minutt siden): Går ut fra at barnet er ganske lite? Sånn sett bra at han stiller opp. Er jo viktig at barnet har det bra. Hvor står det at de har barn? Anonymkode: 0a4e0...22c
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Jeg hadde ikke satset videre på en som tar mer hensyn til eksen enn meg.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor står det at de har barn? Anonymkode: 0a4e0...22c Første setning. Anonymkode: 93330...61f 7 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #7 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor står det at de har barn? Anonymkode: 0a4e0...22c AnonymBruker skrev (1 time siden): Er i en litt spesiell situasjon, har møtt og innledet forhold med en mann som har barn med ei dame fra et annet europeisk land ganske nær. De møttes en gang på ferie, hun flyttet hit, de var sammen noen år og så ble det slutt et par år før jeg traff ham. Anonymkode: b502b...4c2 Anonymkode: d5a1b...b35 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #8 Skrevet 22. mai 2022 Tenker dette høres ut som en flott og omtenksom mann. Hun er jo "alene" i landet, med et barn. Kanskje nettverket kommer etterhvert. Men svikter han nå så resulterer det i at et annet menneske får det vondt/vanskelig. Og mulig eneste valget hun har er å flytte hjem igjen med barnet, så det kan jo også være noe av intensjonen bak. Mye verre om han verken hadde brydd seg om hennes situasjon, eller barnet. Men åpenhet er viktig. Og så er det jo et skille mellom å stille opp her og der, og at han slipper alt med en gang om hun trenger noe. Anonymkode: 7b452...285 2 2
Macro Skrevet 22. mai 2022 #9 Skrevet 22. mai 2022 AthenaRavenLuna skrev (3 minutter siden): Jeg hadde ikke satset videre på en som tar mer hensyn til eksen enn meg. Han kan da ansvar for begge. Dame fforlot eget land for han og låste seg her ved å få barn med han. At han ser dette selv etter brudd synes jeg er utrolig flott av han. 8 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. mai 2022 #10 Skrevet 22. mai 2022 Macro skrev (1 minutt siden): Han kan da ansvar for begge. Dame fforlot eget land for han og låste seg her ved å få barn med han. At han ser dette selv etter brudd synes jeg er utrolig flott av han. Jo, men da må TS alltid finne seg i å komme i andre rekke, er dette noe TS vil takle i lengden?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #11 Skrevet 22. mai 2022 AthenaRavenLuna skrev (Akkurat nå): Jo, men da må TS alltid finne seg i å komme i andre rekke, er dette noe TS vil takle i lengden? Nå har ikke mannen en eks. Men han stiller da opp for foreldre, venner, og andre. Til og med eldre naboer vi egentlig ikke skylder noe. Uten at jeg er i "andre rekke" av den grunn. Så det er det at dette er en eks du reagerer på? Eller står det noe i HI om at han slipper alt og setter TS i andre rekke, som jeg har oversett? Anonymkode: 7b452...285 4
Kaneel Skrevet 22. mai 2022 #12 Skrevet 22. mai 2022 Flott mann! Du høres problematisk, usikker og slitsom ut! La han gå til noen som kan la han få være seg selv! 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #13 Skrevet 22. mai 2022 Ville ha sagt at jeg syntes det er bra du stiller opp for henne. Men jeg syntes ikke det er greit å droppe meg for å stille opp for henne. Først og fremst forventer jeg at du stiller opp på hjemmebane. Også kan du stille opp for henne etterpå Anonymkode: dd983...3cf 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. mai 2022 #14 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå har ikke mannen en eks. Men han stiller da opp for foreldre, venner, og andre. Til og med eldre naboer vi egentlig ikke skylder noe. Uten at jeg er i "andre rekke" av den grunn. Så det er det at dette er en eks du reagerer på? Eller står det noe i HI om at han slipper alt og setter TS i andre rekke, som jeg har oversett? Anonymkode: 7b452...285 Selvfølgelig kan man hjelpe andre, har aldri skrevet noe annet. Men når man blir sammen med en som har barn fra før sier det seg selv at han må ta mer hensyn til barnet enn TS. Ikke noe galt i det, men det er ikke alle som ser den og blir etter hvert den onde stemoren, som bare er vanskelig og klager på stebarnet.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #15 Skrevet 22. mai 2022 AthenaRavenLuna skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig kan man hjelpe andre, har aldri skrevet noe annet. Men når man blir sammen med en som har barn fra før sier det seg selv at han må ta mer hensyn til barnet enn TS. Ikke noe galt i det, men det er ikke alle som ser den og blir etter hvert den onde stemoren, som bare er vanskelig og klager på stebarnet. Dette henger jo ikke sammen med det vi diskuterer i det hele tatt....? Anonymkode: 7b452...285
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #16 Skrevet 22. mai 2022 Ts her, jeg synes det er fint at han bryr seg og stiller opp, men det som bekymrer meg, og det kom kanskje ikke helt frem, er hvor mye han understreker dette den siste tiden. Jeg sa jeg føler vi er tre i dette forholdet, mer eksakte eksempler er at hun ringer og skriver til ham når hun føler seg ensom eller trist, vi kan sitte og spise sammen eller se film, og han legger fra seg alt for å snakke med henne og støtte henne. Han sier nei til å møte meg fordi hun trenger hjelp til å hente et møbel hun har kjøpt, og spør han fremfor å få det tilkjørt. Det er veldig mange sånne små drypp og over tid føles det mer som at vi deler på mannen. Anonymkode: b502b...4c2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #17 Skrevet 22. mai 2022 Han høres veldig snill ut, og gjør det en ekte mann skal gjøre. Du kommer automatisk ikke først når han har barn fra før, tror mange nye partnere tror de kommer først uansett. Mammaen til sine barn er også viktig, det er mammaen til hans barn. Barnet har det bra om begge foreldrene har det bra og kan hjelpe hverandre. Tenk selv, om du var det lille barnet. Så flott at mamma og pappa har et sånt forhold selvom de ikke er sammen! Igjen, høres ut som du er inkludert og har møtt henne osv? Forstår egentlig ikke problemet om hun er grei og han bare hjelper mammaen til sitt barn som kom til landet for han og er stuck her fordi de fikk barn sammen, og i tillegg ikke har noen familie her eller lignende. Anonymkode: 40219...ee0 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #18 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her, jeg synes det er fint at han bryr seg og stiller opp, men det som bekymrer meg, og det kom kanskje ikke helt frem, er hvor mye han understreker dette den siste tiden. Jeg sa jeg føler vi er tre i dette forholdet, mer eksakte eksempler er at hun ringer og skriver til ham når hun føler seg ensom eller trist, vi kan sitte og spise sammen eller se film, og han legger fra seg alt for å snakke med henne og støtte henne. Han sier nei til å møte meg fordi hun trenger hjelp til å hente et møbel hun har kjøpt, og spør han fremfor å få det tilkjørt. Det er veldig mange sånne små drypp og over tid føles det mer som at vi deler på mannen. Anonymkode: b502b...4c2 Selvfølgelig forstår jeg også at du føler det slik, men kanskje du bare ikke passer med en som har barn med en annen fra før? De kommer alltid være der. Og om han ønsker å hjelpe er det hans valg. Om du ikke har det bra sånn tenker jeg du skal gå fra han! Helt legitimt at du ikke ønsker å være i et forhold hvor det er sånn Anonymkode: 40219...ee0 3 1
Kaneel Skrevet 22. mai 2022 #19 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her, jeg synes det er fint at han bryr seg og stiller opp, men det som bekymrer meg, og det kom kanskje ikke helt frem, er hvor mye han understreker dette den siste tiden. Jeg sa jeg føler vi er tre i dette forholdet, mer eksakte eksempler er at hun ringer og skriver til ham når hun føler seg ensom eller trist, vi kan sitte og spise sammen eller se film, og han legger fra seg alt for å snakke med henne og støtte henne. Han sier nei til å møte meg fordi hun trenger hjelp til å hente et møbel hun har kjøpt, og spør han fremfor å få det tilkjørt. Det er veldig mange sånne små drypp og over tid føles det mer som at vi deler på mannen. Anonymkode: b502b...4c2 Hvilket land er hu fra? ( kulturene her kan faktisk være avgjørende for om det er Levbart eller uutholidg ) 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #20 Skrevet 22. mai 2022 Han stiller ikke opp for eksen, han stiller opp for moren til barnet sitt. Anonymkode: 350ee...b89 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå