Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når du møter noen du ikke har sett på lenge og på slutten av samtalen, sier de: Vi må ta en kaffe en gang,

Er dette bare høflighetsfrase, som regel?

Anonymkode: ee04f...9f2

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig, men jeg passer på å IKKE si den setningen til noen jeg ikke vil møte.

• Liker 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja. De første gangene folk sa det til meg trodde jeg på det og ble kjempeglad, nå svarer jeg bare sånn ja whatever…

Anonymkode: 148bb...883

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Stort sett bare en høflighetsfrase 

Anonymkode: d8841...797

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja. De første gangene folk sa det til meg trodde jeg på det og ble kjempeglad, nå svarer jeg bare sånn ja whatever…

Anonymkode: 148bb...883

Men den setningen sier man egentlig kun til folk man ikke ser på jevnlig basis uansett, og det er en måte å runde av møtet på for det er begrenset med hvor interessant det er å oppdatere noen om de siste fem årene (stående på en fortau eller noe). Det har skjedd at jeg har møtt tidligere bekjente og vi har gått og gjort noe der og da. Men det er aldri personlig at man ikke plukker opp tråden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var det jeg mistenkte. 

Men hvorfor si noe man ikke mener?

TS

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke fra min side.  Sier jeg det, så mener jeg det. Til de jeg ikke har hensikt til å møte  sier jeg bare "det var hyggelig å møte deg ". 

Anonymkode: defa8...13b

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var det jeg mistenkte. 

TS

Tja, mye av det man sier i møte med andre er jo ren høflighet som det ikke ligger noe mer bak.

Anonymkode: 75f37...618

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja, mye av det man sier i møte med andre er jo ren høflighet som det ikke ligger noe mer bak.

Men da er det jo bedre å si hyggelig å se deg igjen, eller noe sånt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg sier det ofte selv (eller at vi må finne på noe en dag). Men når jeg sier det så er det jo fordi jeg ønsker og vil det. Men så går dagene og tiden og det renner ut i sanden. Ikke fordi jeg ikke mente det jeg foreslo men fordi hverdagen tar meg. Gjelder like mye andre som meg selv. Har mange venninner som jeg ønsker at jeg traff oftere. Men livet mitt består av jobb, husarbeid/familie, litt trening og så vil jeg også bare gjøre ingenting innimellom. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Var det jeg mistenkte. 

TS

Fordi det er typisk norsk?? 

"Så hyggeliiiiig", "så koseliiiig" når vi egentlig mener "not so much"? 

Anonymkode: 9b713...698

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på. Noen ganger er det en ren høflighetsfrase, i likhet med at "hvordan går det?" når man møtes ikke er en invitasjon til å lange ut om alle sine problemer. Men andre ganger er det jo folk det er genuint hyggelig å se, der det hadde vært kjekt å møtes igjen, og da er det en grei frase. Jeg pleier ikke å si det uten å mene det, men vet mange gjør det som avrunding. Selv avrunder jeg helt med "jeg må videre, men kjekt å se deg, hils mann/barn/mor hvemever jeg kjenner av slekten".

Anonymkode: ef017...179

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg sier det mener jeg det. Også betyr det også at vedkommende også selv må bidra til å være litt på for å få det til, sølibat det ikke ene og alene er mitt ansvar. For hvis ikke føler jeg at jeg tvinger meg på. 
Hvis jeg sier «vi må ta en kaffe engang, også svarer motparten ja, så betyr ikke det at den ne personen skal sitte å vente på en formell invitasjon når jeg har tid. Det betyr at de går hjem til sitt, ser i sin kalender også meldes vi i etterkant og avtaler.

noen har tungt for det. 🙊

Anonymkode: 4e118...c32

Skrevet
Leonetta skrev (5 minutter siden):

Jeg sier det ofte selv (eller at vi må finne på noe en dag). Men når jeg sier det så er det jo fordi jeg ønsker og vil det. Men så går dagene og tiden og det renner ut i sanden. Ikke fordi jeg ikke mente det jeg foreslo men fordi hverdagen tar meg. Gjelder like mye andre som meg selv. Har mange venninner som jeg ønsker at jeg traff oftere. Men livet mitt består av jobb, husarbeid/familie, litt trening og så vil jeg også bare gjøre ingenting innimellom. 

Dette!!!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Leonetta skrev (2 minutter siden):

Dette. Jeg mener det når jeg sier det, men døgnet har for få timer. Livet mitt er dessverre et hamsterhjul om dagen, da blir det rett og slett vanskelig å gjennomføre. Jeg tenker stadig at «bare det prosjektet er gjennomført, da vil jeg få mye tid og kan avspasere en haug med overtid». Men så skjer et eller annet uforutsett og man kan se langt etter avspasering og fritiden ble enda mer spist opp av et eller annet. 

Anonymkode: 0ca91...fbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å mene det når jeg sier det. Men jeg burde bli bedre på å foreslå noe mer konkret, f.eks. tid, eller følge opp med å ta et konkret initiativ. For det har det med å ikke bli noe av. Jeg er sjenert, og blir redd for at den andre egentlig ikke har lyst til å ta den kaffen hvis ikke vedkommende tar initiativ. 

Anonymkode: 69c9d...061

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke fra min side.  Sier jeg det, så mener jeg det. Til de jeg ikke har hensikt til å møte  sier jeg bare "det var hyggelig å møte deg ". 

Anonymkode: defa8...13b

Jeg og.

Hvis jeg sier at vi må ta en kaffe en dag, så føler jeg meg forpliktet til å følge opp med noe konkret forslag en gang.

Endret av exictence
  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo løgn i så fall. Vil ikke møte slike folk uansett, liker dem ikke.

Anonymkode: 5833d...362

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men da er det jo bedre å si hyggelig å se deg igjen, eller noe sånt. 

Men dette er jo også bare høflighetsfraser. Det meste man sier til mennesker man ikke har kontakt med utover random møter på gaten er jo det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg ts. Det blir en meningsløs frase når det ikke følges opp av aktiv handling.

Jeg har en bekjent som avslutter med dette hver gang vi tilfeldigvis møtes på handlesenteret. I begynnelsen tok jeg henne på ordet og sendte melding og spurte om det passet x dag. Men det gjorde det aldri. Resultatet er at det oppleves noe tanketomt når hun fortsetter å komme med denne frasen. Hun mener det sikkert godt,og innerst inne ønsker hun å treffes. Men hun klarer ikke å omgjøre dette til handling. Så til syvende og sist er det seg selv hun holder for narr.

Anonymkode: bf900...9c6

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...