Gå til innhold

Bagasje ved sydenreiser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg og min venninne tenker å reise med barna i sommer, de er 2 og 3 år.

Èn ting er det vi må pakke i kofferter og sekker, men så må vi ha med to små vogner og i følge diverse plasser på nettet så må vi også ha bilstoler til barna..

Hvordan i all verden skal vi kunne ta med oss all denne bagasjen, barna og oss selv?

Planen er å kun være på hotellet og området rundt der, altså vi skal kun ta fly også buss fra flyplass til hotell.

Anonymkode: 37032...74c

AnonymBruker
Skrevet

Dropp alt av slike små kofferter, sekker og alt til barn. En stor koffert og en stor sekk per familie. 

Kjør til flyplassen, der slipper den ene av den andre + barn + bagasje, og hjelper å få bagasjen på traller, og raskt kjøre dette inn i terminalen der disse kan vente.

Kjør traller til innsjekk.

Ved landing, hent igjen traller, og trill disse helt frem til transport. 

Ved ankomst hotell, be om hjelp, de har slike store traller som kan kjøres helt til rommet. Eller ene tar en runde med bagasjen mens andre passer resten av bagasjen, og barn. 

Anonymkode: 007b9...77a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden skal dere ha med bilstoler?? Og vogner?? 

Skal du ha alt som hjemme får du vel heller bli hjemme. Jeg dro til Thailand med min 2-åring med kun en reisesekk som jeg kunne trille eller bære på ryggen, og bæresjal til å bære ungen på ryggen eller magen. Hadde ungen på fanget de få gangene vi måtte sitte i en bil.

Anonymkode: e01c8...9d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skal du ha alt som hjemme får du vel heller bli hjemme. Jeg dro til Thailand med min 2-åring med kun en reisesekk som jeg kunne trille eller bære på ryggen, og bæresjal til å bære ungen på ryggen eller magen. Hadde ungen på fanget de få gangene vi måtte sitte i en bil.

Bra den bilen ikke kræsjet da, hvis ikke hadde du nok ikke hatt noen unge mer. Selvfølgelig tar ansvarlige foreldre med bilstol til barna sine. Det er en selvfølgelig!

Anonymkode: c28f7...454

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Thailand er blant de med størst trafikkdødlighet i verden, av flere grunner. Selv som voksen, i leid og moderne bil, med bilbelte, føler jeg meg ikke like sikker som i Norge etter å ha sett den blodrøde statistikken.

En liten glipp fra sjåføren eller en annen bil, og barnet hadde vært et knust "insekt" mot frontruta.

Tenk på det du. Før du anbefaler andre å være like uansvarlige. 

Anonymkode: 007b9...77a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Pakk barnas ting i deres egen koffert, triller sjekkes inn og sendes som spesialbagasje. Bilstoler har de vel i de fleste land? Hvis det bare trengs til og fra flyplassen er det bare å booke transfer med bilstol på forhånd. 

Anonymkode: 3902c...814

AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal dere? I mange land er det mulig å bestille drosje med ok bilsikring, og å leie en reisetrille. 

Anonymkode: fad6f...7bb

AnonymBruker
Skrevet

Vi var nettopp på tur med 3 åring. Tok med altfor mye klær, leker og ting. Var flere voksne så det gikk greit logistikkmessig, men allikevel veldig unødvendig, og det ble et kaos uten like når vi skulle pakke alt for å dra hjem igjen. Finn ut om hotellet har vaskemaskin, og bruk den. Vogn er greit å ha.

Anonymkode: 15fd4...132

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist mye med barna, og på bussen fra flyplassen til hotellet, så er det så og si ingen foreldre som har med bilsete til barna. Da er det gjerne til babyene, for de bilsetene er litt lettere å ta med.

Jeg hadde ikke tatt med bilsete, vogn kan det hende jeg ikke hadde tatt med heller. Mitt ene barn brukte nesten ikke vogna i det hele tatt. 

Har alltid reist med en koffert på 120 liter, så jeg kunne pakke alt til meg og barna der. Så har jeg hatt med en sekk til meg. Barna har og hatt hver sin sekk, men da sekk som passer de ut fra alder. 

Anonymkode: 4792c...e36

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en billig trille der dere skal og gi den bort/selg den når dere skal hjem igjen. 

Anonymkode: 15dd1...329

Gjest WhisperingWind
Skrevet

En del hoteller har vogner til låns 👀

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Finn ut om hotellet har vaskemaskin, og bruk den.

.

Endret av Chomsky89
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta noe vogn, det er jo ren galskap. Hvis du trenger noe så ta en paraply typ reisetrille. Ikke ta noe bilsete. Problem solved.

Anonymkode: c0333...7cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Bra den bilen ikke kræsjet da, hvis ikke hadde du nok ikke hatt noen unge mer. Selvfølgelig tar ansvarlige foreldre med bilstol til barna sine. Det er en selvfølgelig!

Anonymkode: c28f7...454

Man booker selvfølgelig bil på forhånd med et seriøst limo-/transferselskap. Det er ikke bare i Norge vi tenker på barns sikkerhet og bruker bilstoler, selv om enkelte virker å tro at alt utenfor Skandinavias grenser er jungel og u-land…

Anonymkode: 8a52b...c87

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man booker selvfølgelig bil på forhånd med et seriøst limo-/transferselskap. Det er ikke bare i Norge vi tenker på barns sikkerhet og bruker bilstoler, selv om enkelte virker å tro at alt utenfor Skandinavias grenser er jungel og u-land…

Anonymkode: 8a52b...c87

Hun skriver at hun satt med barnet sitt på fanget i bil. Det blir lett en katastrofe selv ved ellers overlevbare sammenstøt.

• Liker 1
Skrevet

Holder med en sekk og en koffert per familie. Bilstol kan klikkes på/settes oppi vogn når dere er på vei til/fra flyplassene. Så har du en hånd på vognen med barnet i, en hånd på trillekofferten og sekken på ryggen. Om ikke transport er inkludert så bestiller dere på forhånd så det venter sjåfør i ankomstområdet. Så slipper dere å surre rundt å lete etter ledig transport. 
Bruk gjerne reisetrille om mulig. Lettere…

• Liker 1
Skrevet

Barnas klær tar lite plass og vekt, og pakk fornuftig til dere selv, kan lett vaske en maskin underveis.

Bilstol kan stroppes på kofferten på flyplass. Vi pakket godt sammenleggbar vogn og bilstolen  i pram pack. Ulempen er at pram pack også må bæres etterpå.

Vogn er greit for å komme seg rundt litt, og paraplytriller er stress på ujevnt underlag, brostein osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Slike som deg skulle aldri hatt barn. 

Anonymkode: 64508...b3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor skal dere? I mange land er det mulig å bestille drosje med ok bilsikring, og å leie en reisetrille. 

Anonymkode: fad6f...7bb

Nei, det er ikke mulig å få ordentlig bilstol i Norge engang. I utlandet er det umulig. 

Anonymkode: 64508...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...