Svart Katt Skrevet 9. november 2005 #1 Skrevet 9. november 2005 ..Altså de små pip-pipene folk mater utendørs, kan man gi knekkebrød istedet for brødsmuler som mange gir? Eller er det kanskje litt i hardeste laget for de? Jeg har ikke tenkt til å handle inn store mengder med knekkebrød for vinteren, men jeg satt og tenkte litt på det i mangel av inspirasjon til en skoleoppgave jeg egentlig holder på å skrive.
Gjest Catwoman Skrevet 9. november 2005 #2 Skrevet 9. november 2005 I og med at de kan spise nøtter, tror til og med de kan knekke skallet på hasselnøtter med nebbet. Så kan ikke knekkebrød bli for hardt for dem.
Gjest vimse Skrevet 9. november 2005 #3 Skrevet 9. november 2005 Jeg bare lurte, om knekkebrød kan ha samme effekt som ris? Ris til fugler er fy fy, særlig om vinteren fordi det sveller opp, og om vinteren kan fuglene ha vanskelig for å finne vann, har jeg hørt. Men jeg bare spør, har ikke peiling! jeg bare tenkte at knekkebrød også kan svelle opp, og om det er bra? Kanskje det finnes en ornitolog her inne som kan svare??
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #4 Skrevet 9. november 2005 Jeg ville ihvertfall vært forsiktig med det, for ikke bare er knekkebrødet hardt, men det suger til seg fuktighet på vei ned i magen. Jeg tror ikke det sveller så mye, men fugler er vel ikke vante med ting som suger opp fuktigheten i munn og i mage
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå