AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Noen som har gjort det? Hvor lenge holder det? Kan man bruke varmekabler som normalt? Skal sies at jeg har ti barnehagebarn, så det blir en del sand inn. vi har kjøpt et hus med verdens styggeste fliser i gangen. Vi skal bytte de ut, men får sannsynligvis ikke råd før om 1,5 år, og jeg får helt hodepine av de flisene. Anonymkode: 9a773...a3f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Haha, har heldigvis bare TO barnehagebarn🤣😅 ts Anonymkode: 9a773...a3f 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Ikke kast bort penger på maling hvis du skal bytte dem uansett. Vi har samme problem - utrolig stygge fliser i gangen med gulvvarme og jeg ville male dem, men fagperson fortalte at malingen ikke vil holde og at det hele blir bortkastet for kortvarig glede. Nå sparer jeg til å bytte dem og fornye gulvvarmen under. Anonymkode: 7309c...f16
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 Bruk heller pengene på en rye eller et teppe for å skjule flisene. Vi malte flisene på toalettrommet med tre stjernes gulvmaling, og selv om vi bare er to voksne ble det slitt innen ett år. Med utesko og to barnehagebarn vil det gå fortere. Og da blir det i hvertfall ikke pent. Anonymkode: 5f609...547
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Du kan kjøpe vinyl som du kan legge over 😊 eller legge mikrosement oppå. Å male kommer til å bli enda værre. Anonymkode: c52c5...c2c
Laraa Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 Ikke mal. Vi skal selge vårt hus og har ufattelig stygge fliser. Megler anbefalte oss å male over flisene. Han var ærlig på at malingen jo skaller av etter kort tids bruk, men at det i det minste ser bra ut på visning. Snakket med ansatt på jernvarehandel. Hun var ganske sjokkert over at megleren kunne anbefale noe sånt, siden vi definitivt risikerer erstatningskrav når malingen etter kort tid skaller av. Både megler og de som selger maling er altså enige om at maling over fliser er en nødløsning for å få gulv til å se fine ut i en kort periode
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #7 Skrevet 22. mai 2022 Laraa skrev (7 timer siden): Ikke mal. Vi skal selge vårt hus og har ufattelig stygge fliser. Megler anbefalte oss å male over flisene. Han var ærlig på at malingen jo skaller av etter kort tids bruk, men at det i det minste ser bra ut på visning. Snakket med ansatt på jernvarehandel. Hun var ganske sjokkert over at megleren kunne anbefale noe sånt, siden vi definitivt risikerer erstatningskrav når malingen etter kort tid skaller av. Både megler og de som selger maling er altså enige om at maling over fliser er en nødløsning for å få gulv til å se fine ut i en kort periode Men det er jo akkurat det jeg ser etter! Jeg kan godt male en gang i måneden bare jeg slipper de flisene. ts Anonymkode: 9a773...a3f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #8 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bruk heller pengene på en rye eller et teppe for å skjule flisene. Vi malte flisene på toalettrommet med tre stjernes gulvmaling, og selv om vi bare er to voksne ble det slitt innen ett år. Med utesko og to barnehagebarn vil det gå fortere. Og da blir det i hvertfall ikke pent. Anonymkode: 5f609...547 Det er en stor gang/hall så vi får ikke dekket alt med rye. Kanskje en kombinasjon, male og s rye på de mest utsatte stedene som har hardest slitasje. ts Anonymkode: 9a773...a3f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #9 Skrevet 22. mai 2022 Laraa skrev (7 timer siden): Ikke mal. Vi skal selge vårt hus og har ufattelig stygge fliser. Megler anbefalte oss å male over flisene. Han var ærlig på at malingen jo skaller av etter kort tids bruk, men at det i det minste ser bra ut på visning. Snakket med ansatt på jernvarehandel. Hun var ganske sjokkert over at megleren kunne anbefale noe sånt, siden vi definitivt risikerer erstatningskrav når malingen etter kort tid skaller av. Både megler og de som selger maling er altså enige om at maling over fliser er en nødløsning for å få gulv til å se fine ut i en kort periode Haha, minner meg litt om de vi kjøpte forrige bolig fra - de hadde malt plattingen ute med feil type maling (innemaling, ikke beis) og etter første vinter så plattingen grusomt ut og måtte slipes og beises på nytt. Men på visning sen høst så det perfekt ut. Våren etter kom sannheten ut. Ikke vits å ta snarveier. Anonymkode: 7309c...f16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå