Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert dumt spørsmål, men jeg har vært  100% sykemeldt lenge, og så kom babyen før tiden. Jeg har fremdeles to uker igjen av min eksisterende sykemelding. Jeg er jo definitivt ikke arbeidsfør nå (etter hastesnitt) så arbeidsevnen min er jo ikke bedret😅 

Noen som vet? 

Anonymkode: 68b9e...d9a

Videoannonse
Annonse
Gjest GulSol
Skrevet

Permisjonen din begynner fra fødsel og du mister uker på slutten :) 

Skrevet

Det har ingen betydning om babyen kommer før, permisjonen starter når babyen kommer.

Er du derimot for syk til å ta deg av babyen din kan mannen overta permisjonen din i denne perioden, men siden ks er jo ikke uvanlig og de færreste får sykemelding pga det. 

(med unntak av av premature, der man må være lengre på sykehuset. der blir det pleiepenger og permisjonstart når man kommer hjem)

• Liker 1
Skrevet

6 uker skal vel tas ut direkte etter fødsel. Men om du er sykemeldt og ikke kan ta vare på barnet av den grunn, så kan far søke om å overta din del frem til du blir frisk nok igjen. Dette medfører ikke lenger permisjon, siden det er deler av din han overtar. Så den blir ikke forskjøvet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du søkt foreldrepermisjon? For hvis du har det, så har den begynt å løpe når barnet ble født. Hvis du er så syk at du ikke klarer å ta vare på barnet, så må pappaen ta over permisjonen din til du blir istand til å ta vare på baby alene.

Anonymkode: 1f94c...52b

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man kunne ha gjort det slik som du skisserer her, hadde jo alle gjort det. De færreste er arbeidsfør like etter fødsel, keisersnitt eller ei. 

Anonymkode: 1b6fe...dcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du/baby er lagt inn på sykehuset eller noe annet som gjør at du ikke kan vare på baby løper permisjonen fra fødsel ja 

Anonymkode: 0b0d7...4bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...