Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker fra tid til annen med eksen min. Det har gått litt tid nå, jeg er i et nytt og bedre forhold. Han fortalte sist at han hadde møtt noen. Sa til og med navnet hennes, og jeg sjekket henne ut på FB. Hun er en god del yngre enn både meg og eksen, men utenom det var det liksom ikke noe overraskende. Hun er akkurat hans type, (god og rund - slik jeg var og mens jeg var sammen med han), og de traff hverandre gjennom jobben, (så de har nok en del mer til felles enn det jeg og eksen hadde). Likevel: jeg får litt lyst til å advare henne. Eksen min har et betydelig alkoholproblem, og det har ikke blitt bedre siden vi var sammen. Faktisk verre. Han er også forferdelig til å flørte. Da jeg var sammen med han, var jeg kontant urolig om han var borte pågrunn av jobben, og han både drakk og kunne finne på være utro. Jeg føler jeg har litt ansvar for denne stakkars jenta. Han kan jo være utrolig sjarmerende og dekke over en del når man først blir kjent med eksen min. Han har en måte og snurre folk rundt fingeren sin og får de til å følge han, (ikke overraskende, han er lokalpolitiker også, så kanskje ikke så rart han er så overbevisende).

Hva tenker dere om å varsle denne nye flammen hans om hvor manipulerende, og ikke minst hvor mange problemer han faktisk har?

Anonymkode: 2323b...dda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det har ingenting for seg. Hun kommer ikke til å høre, det blir bare drama. 

Anonymkode: 1a03e...211

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det. La henne se det med egne øyne.  Det er ikke sikkert hun tror på deg. Kanskje hun stempler deg som en gal eks og begynner å spre rykter. 

Ikke bland deg.

Anonymkode: 1c2be...b6c

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

De må sjekke litt selv. Menn som står i forhold med den ene etter den andre er et digert rødt flagg. Ikke sletter de gamledamene underveis heller. De må jo ha store tilknytningsvansker. Menn som går fra forhold til forhold er evig utro.

Anonymkode: e33af...119

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her gjør du best med å bare ikke blande deg. Du har gått videre med ditt liv og han med sitt. Hvordan han nå er med hun nye og hvilke eventuelle problemer han har er hennes å finne ut av. Legg det bak deg, det blir garantert bare masse drama og tull om du prøver å kontakte henne.

Anonymkode: 1b70f...112

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De må sjekke litt selv. Menn som står i forhold med den ene etter den andre er et digert rødt flagg. Ikke sletter de gamledamene underveis heller. De må jo ha store tilknytningsvansker. Menn som går fra forhold til forhold er evig utro.

Anonymkode: e33af...119

Nå tror jeg du misforsto. Han har ikke vært i noen forhold siden han var med meg. Altså, noen år. Han har ikke hatt noen kjæreste siden da. Han var heller aldri faktisk utro. Han flørtet bare voldsomt mye.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå tror jeg du misforsto. Han har ikke vært i noen forhold siden han var med meg. Altså, noen år. Han har ikke hatt noen kjæreste siden da. Han var heller aldri faktisk utro. Han flørtet bare voldsomt mye.

Du sier i hovedinnlegget ditt at han kunne finne på å være utro...?

Anonymkode: 82b2e...653

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

har også selv lyst å advare om eksen, men lar være, for hun må bare finne ut av det selv. det blir kun drama om man sier ifra, både med eksen og hun. så vi får bare tenke at de finner ut av det selv, en eller annen gang

Anonymkode: 463e2...5f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har det at hun er god og rund med dette å gjøre? 🤔 Men til saken; hvis han egentlig ikke behandlet deg dårlig, tenker jeg at de må finne ut av dette selv..

Anonymkode: a26e9...c88

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Du sier i hovedinnlegget ditt at han kunne finne på å være utro...?

Det jeg sier i hi er at jeg var bekymra, for om han kunne finne på å være utro mens han var på fylla. Det trodde jeg lengde. Men for han var drikkingen viktigere enn sex. Så han var faktisk ikke utro, men jeg tenkte at han kunne finne på det. Siden han er så voldsom på å flørte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva har det at hun er god og rund med dette å gjøre? 🤔 Men til saken; hvis han egentlig ikke behandlet deg dårlig, tenker jeg at de må finne ut av dette selv..

Anonymkode: a26e9...c88

Det er en av greiene hans. Alltid runde damer. Jeg var selv overvektig da jeg traff han, og i løpet av tiden la jeg på meg en del også. Så blir han sammen med hun her, kommer hun også til å gradvis bli større. Det kan jeg ikke forestille meg hun ønsker, når hun allerede er ganske mye større enn det jeg noensinne var. Noe av det verste med at vi gikk fra hverandre, var det å komme seg ned i vekt. Det tok fryktelig lang tid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det jeg sier i hi er at jeg var bekymra, for om han kunne finne på å være utro mens han var på fylla. Det trodde jeg lengde. Men for han var drikkingen viktigere enn sex. Så han var faktisk ikke utro, men jeg tenkte at han kunne finne på det. Siden han er så voldsom på å flørte.

Det har med din egen sjalusi og usikkerhet å gjøre ts.

Ikke noe vits i å advare ny dame. Hun må erfare det selv. Uansett vet du ikke hvordan han er nå i dette forholdet. 

Anonymkode: 74a7d...5fc

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe vits i å advare ny dame. Hun må erfare det selv. Uansett vet du ikke hvordan han er nå i dette forholdet. 

Jeg vet jo godt at han fortsatt drikker, og har disse "synes synd på meg selv"-praten. Jeg har kanskje snakket med han 5 ganger i år, og han var nok kun edru i den ene samtalen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han var heller aldri faktisk utro. Han flørtet bare voldsomt mye.

Ok, så hva vil du egentlig advare mot? At han er alkoholiker/har et høyt alkoholkonsum? Merker hun ikke det fort? 

Anonymkode: b9cdc...478

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det har med din egen sjalusi og usikkerhet å gjøre ts.

Anonymkode: 74a7d...5fc

Tror ikke dette har noe med sjalusi og usikkerhet å gjøre. Hvorfor i all verden skulle det være det?

Men, å si noe hadde jeg ikke.

Anonymkode: 99648...9a8

Skrevet

Høres ut som om at du ikke er ferdig med eksen.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg var selv overvektig da jeg traff han, og i løpet av tiden la jeg på meg en del også. Så blir han sammen med hun her, kommer hun også til å gradvis bli større. Det kan jeg ikke forestille meg hun ønsker, når hun allerede er ganske mye større enn det jeg noensinne var. Noe av det verste med at vi gikk fra hverandre, var det å komme seg ned i vekt. Det tok fryktelig lang tid.

Mener du ikke at noe av det beste med å gå ut av et dårlig forhold, var at du endelig fikk tatt tak i spiseproblemene dine? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok, så hva vil du egentlig advare mot? At han er alkoholiker/har et høyt alkoholkonsum? Merker hun ikke det fort? 

Han er en sleip alkoholiker som flørter med alle damer han treffer. Jo yngre jo mer hyppig.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mener du ikke at noe av det beste med å gå ut av et dårlig forhold, var at du endelig fikk tatt tak i spiseproblemene dine? 

Selvsagt var det det! Men det var hardt og tøft. Heldigvis er min nye mann glad i trening, og har lært meg mye med det. Eksen min er forøvrig ganske slank selv om han bare liker tykke damer.

Grøfteblomst skrev (4 minutter siden):

Høres ut som om at du ikke er ferdig med eksen.

Jeg er det. Jeg har kommet meg videre. Det er mer han som ikke er ferdig med meg virker det som. Han driver til og med og møter moren min og drikker kaffe sammen med henne. Weird.

Skrevet

Du kan advare henne om at han har et alkoholproblem. Men ikke nevn resten. Hvis du ramser opp alt du fortalte her, så vil hun ikke tro deg. Da fremstår du bare som en sjalu ex. Alkoholproblemet bør være nok til at hun skygger banen. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror ikke det har noe for seg å advare henne. Jeg forstår at du ønsker det. Men advarer du henne så er det stor sannsynlighet for at hun sier det videre til eksen din. Hvis han et en som har et alkoholproblem og som gjerne forfører andre mens han er i forhold så vil han bruke dette her til sin fordel sikkert. Hvis den nye kjæresten får mistanker eller tar opp problemer med alkohol/flørt med andre/noen andre påstår å ha observert noe, så kommer han sikkert til å begrunne det med rykter fra sjalu eks (deg). Og kanskje hun finner en ro med det og eventuelt utfordringer i forholdet vil bortforklares og/eller vedvare med den forklaringen. 

Jeg tror derfor det er bedre hun observerer dette på egenhånd hvis det først skjer.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...