AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #1 Skrevet 22. mai 2022 Jeg har jobbet som assistent på en relativt liten skole i et parr år nå. For en tid tilbake fikk jeg en ny kollega, som er omtrent 20 år eldre enn meg, vedkommende virker i utgangspunktet ålreit. men har ved et parr anledninger kommet med noen ubehagelige kommentarer, av den mer "seksualiserte" typen, mens vi for eksempel har vært alene på pauserommet eller andre steder på skolen. Jeg har ikke tenkt spesielt over det, og egentlig bare trodd det var sleivete forsøk på å småprate. men så kom en kollega til meg nå nylig å sa at h*n også hadde opplevd vår nye kollega som ubehagelig og ønsket å melde fra om dette, jeg fortalte at jeg forsto det og at jeg var enig i at vedkommende til tider kunne oppleves litt ubehagelig. problemet nå er at jeg ikke vet om dette har blitt meldt inn, om vedkommende har fått vite at vi har snakket om dette, og jeg sliter nå med å vite hvordan jeg skal forholde meg til denne "ubehagelige" kollegaen fremover. vi jobber begge to fast 100% og er relativt mye sammen i jobben, og jeg vil ikke at dette skal bli en diskusjon eller konfrontasjon, noe jeg vet jeg vil synes er ubehagelig, selvom jeg jo vet at jeg ikke har gjort noe feil. Er det noen som har lignende erfaringer ? Eventuelt hvordan kan jeg håndtere dette best mulig ? Anonymkode: add56...626
Jentadi Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Snakk med lederen din. Vedkommende vet om dette er rapportert inn eller ikke. Hvis ikke det er rapportert, burde du gi beskjed om hvordan du opplever kollegaen din. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Spør personen som er melderen om h*n har meldt dette inn enda. Får du et nei, så si det er super viktig at du er anonym eller at du ikke vil være med på det. Får du et ja, så bare lat som ingen ting ovenfor den ubehagelige kollegaen. Jeg vet dette er svar som er veldig i mot meeto bevegelsen, men det virker som at du ønsker helst at dette bare forsvinner? Skjønner godt du ikke ønsker noen konfrontasjon Men husk på at du har rett til å bli behandlet ordentlig ❤️ Anonymkode: 2c5d0...e06 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 Par. Ikke parr. Anonymkode: e5889...1ce 2 1
Miss91 Skrevet 23. mai 2022 #5 Skrevet 23. mai 2022 Spør den kollegaen som ville melde om h*n har meldt. Er det noe du føler du må melde? Er det et par kommentarer innimellom siden du har tenkt at det bare er et dårlig forsøk på småprating? Noen er jo hysteriske og vil melde avsolutt alt.. sier ikke at alt skal bagatelliseres, men jeg syns det har blitt dratt litt vel langt.. med de rette kollegaene mine drar vi drøye spøker, om noen jeg ikke er «helt der» med kommer med en kommentar innimellom svarer jeg bare med samme Tone tilbake 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå