AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Ble sammen i høst. Som sagt, så er det et tånegl problem her. Har ikke tenkt så mye over det, for det har jo vært vinter og ingen andre har sett dette bortsett fra meg. Men nå er sommer klærne dratt frem, og jeg har fått vite at han liker godt å helst gå barfot eller med sandaler, siden det er ubehagelig for han med svette sko og dette negle problemet… Jeg gruer meg litt. Jeg vet jeg ikke skal tenke over hva andre tenker, men like vell så skammes jeg litt over dette Han nekter å røre sine egne tånegler. Han sier det er pga traumer som liten, da tanten hans holdt han fast og klippet de da hun var på besøk. Han snakker sjeldent om barndommen, men lignende historier har fått meg til å tro det har vært dårlig med omsorg i hans oppvekst. Jeg tror foreldrene hans bare lot han være og aldri vendte han til slike ting som å klippe negler. Så det ligger nok noe psykiske traumer bak, men han nekter å snakke om det med meg eller noen andre 😕 Jeg blir jo litt bekymra også, da neglene er lange og det lukter ikke særlig bra. Han klarer ikke røre dem, så de blir heller ikke vasket. Han har vendt seg til dette hele livet, så han kjøper en sko størrelse for store og kjøper hyppig nye sokker da det går hull på de fort. Jeg føler meg veldig rådløs på hvordan jeg skal håndtere dette her… Jeg har jo ikke noe annet valg enn å la han være i fred, men da tror jeg ikke jeg kommer til å tørre gå offentlig med han halve året, som kan bli litt vanskelig Anonymkode: 4610d...9bf
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #2 Skrevet 21. mai 2022 Jaha, hvor lange er egentlig disse neglene?? Anonymkode: 4d31a...0f9 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #3 Skrevet 21. mai 2022 Fotpleie, og om det ikke går så psykolog først så Fotpleier. Han er voksen, dette må han faktisk finne ut av. Anonymkode: 7c66b...ccb 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #4 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ble sammen i høst. Som sagt, så er det et tånegl problem her. Har ikke tenkt så mye over det, for det har jo vært vinter og ingen andre har sett dette bortsett fra meg. Men nå er sommer klærne dratt frem, og jeg har fått vite at han liker godt å helst gå barfot eller med sandaler, siden det er ubehagelig for han med svette sko og dette negle problemet… Jeg gruer meg litt. Jeg vet jeg ikke skal tenke over hva andre tenker, men like vell så skammes jeg litt over dette Han nekter å røre sine egne tånegler. Han sier det er pga traumer som liten, da tanten hans holdt han fast og klippet de da hun var på besøk. Han snakker sjeldent om barndommen, men lignende historier har fått meg til å tro det har vært dårlig med omsorg i hans oppvekst. Jeg tror foreldrene hans bare lot han være og aldri vendte han til slike ting som å klippe negler. Så det ligger nok noe psykiske traumer bak, men han nekter å snakke om det med meg eller noen andre 😕 Jeg blir jo litt bekymra også, da neglene er lange og det lukter ikke særlig bra. Han klarer ikke røre dem, så de blir heller ikke vasket. Han har vendt seg til dette hele livet, så han kjøper en sko størrelse for store og kjøper hyppig nye sokker da det går hull på de fort. Jeg føler meg veldig rådløs på hvordan jeg skal håndtere dette her… Jeg har jo ikke noe annet valg enn å la han være i fred, men da tror jeg ikke jeg kommer til å tørre gå offentlig med han halve året, som kan bli litt vanskelig Anonymkode: 4610d...9bf Hvor lange negler snakker vi? 🧐 Anonymkode: 4d04d...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #5 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jaha, hvor lange er egentlig disse neglene?? Anonymkode: 4d31a...0f9 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor lange negler snakker vi? 🧐 Anonymkode: 4d04d...c6d Nå er det ikke slik at jeg har målt de, men kanskje 1-2 cm utenfor tåa? 😳 ts Anonymkode: 4610d...9bf 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #6 Skrevet 21. mai 2022 Æsj, så ekkelt. Høres ut som om han ttenger hjelp til å komme over dette. Lange tånegler skikkelig turn-off. Anonymkode: d060e...957 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #7 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ble sammen i høst. Som sagt, så er det et tånegl problem her. Har ikke tenkt så mye over det, for det har jo vært vinter og ingen andre har sett dette bortsett fra meg. Men nå er sommer klærne dratt frem, og jeg har fått vite at han liker godt å helst gå barfot eller med sandaler, siden det er ubehagelig for han med svette sko og dette negle problemet… Jeg gruer meg litt. Jeg vet jeg ikke skal tenke over hva andre tenker, men like vell så skammes jeg litt over dette Han nekter å røre sine egne tånegler. Han sier det er pga traumer som liten, da tanten hans holdt han fast og klippet de da hun var på besøk. Han snakker sjeldent om barndommen, men lignende historier har fått meg til å tro det har vært dårlig med omsorg i hans oppvekst. Jeg tror foreldrene hans bare lot han være og aldri vendte han til slike ting som å klippe negler. Så det ligger nok noe psykiske traumer bak, men han nekter å snakke om det med meg eller noen andre 😕 Jeg blir jo litt bekymra også, da neglene er lange og det lukter ikke særlig bra. Han klarer ikke røre dem, så de blir heller ikke vasket. Han har vendt seg til dette hele livet, så han kjøper en sko størrelse for store og kjøper hyppig nye sokker da det går hull på de fort. Jeg føler meg veldig rådløs på hvordan jeg skal håndtere dette her… Jeg har jo ikke noe annet valg enn å la han være i fred, men da tror jeg ikke jeg kommer til å tørre gå offentlig med han halve året, som kan bli litt vanskelig Anonymkode: 4610d...9bf Dusjer han ikke? Anonymkode: 17774...bf2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #8 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fotpleie, og om det ikke går så psykolog først så Fotpleier. Han er voksen, dette må han faktisk finne ut av. Anonymkode: 7c66b...ccb Jeg tror nok det er psykolog han burde dratt til, men slik behandling fungerer jo ikke om han ikke vil selv 😕 Og han blå nekter… Ja han er voksen, jeg syntes dette er så vanskelig når han ikke vil prate om det eller gjøre noe med det 😫 ts Anonymkode: 4610d...9bf
rorodinbåt Skrevet 21. mai 2022 #9 Skrevet 21. mai 2022 Kan ikke du klippe neglene for han ? La han bade føttene i såpe vann først, så får han vaska de. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #10 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Æsj, så ekkelt. Høres ut som om han ttenger hjelp til å komme over dette. Lange tånegler skikkelig turn-off. Anonymkode: d060e...957 Ja det er det, men jeg klarte å glemme det litt på vintertid da føtter enten er i sokker eller under dyne 😕 Så de jo iblant og tenkte for meg selv at det der, det må vi ta tak i. Men så glemte jeg det igjen 🙄 Ts Anonymkode: 4610d...9bf
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #11 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror nok det er psykolog han burde dratt til, men slik behandling fungerer jo ikke om han ikke vil selv 😕 Og han blå nekter… Ja han er voksen, jeg syntes dette er så vanskelig når han ikke vil prate om det eller gjøre noe med det 😫 ts Anonymkode: 4610d...9bf Da må du nesten sette et ultimatum jeg ville gjort dette lenge før et forhold var aktuelt men det er jo meg da. Enten lever du med det, eller så ber du han finne ut av det fordi du ikke kan leve med det. Om du velger alternativ 1 kan du ikke noen gang nevne eller reagere på neglene hans i fremtiden da du har tatt et valg Anonymkode: 7c66b...ccb 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #12 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dusjer han ikke? Anonymkode: 17774...bf2 Jo, så det renner vann over føttene, men han klarer ikke bruke sånn negle børste osv, som han hadde nok trengt å brukt. Han mener de er rene, men det lukter vondt og ser absolutt ikke bra ut hygiene messig altså 😣 Tror det har bygget seg opp litt og hvert over tid under der…….. dermed lukten ts Anonymkode: 4610d...9bf
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #13 Skrevet 21. mai 2022 rorodinbåt skrev (4 minutter siden): Kan ikke du klippe neglene for han ? La han bade føttene i såpe vann først, så får han vaska de. Jeg får absolutt ikke lov til å røre de 😐 Har prøvet foreslå at vi kan file, og funnet frem den snilleste fila jeg har. Han lot meg få prøve på en finger negl, men da brakk han seg og det var uaktuelt 🙄 ts Anonymkode: 4610d...9bf
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #14 Skrevet 21. mai 2022 Og det påstås at kvinner er for kresne..... 😛 Anonymkode: 4c7d7...44d 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #15 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da må du nesten sette et ultimatum jeg ville gjort dette lenge før et forhold var aktuelt men det er jo meg da. Enten lever du med det, eller så ber du han finne ut av det fordi du ikke kan leve med det. Om du velger alternativ 1 kan du ikke noen gang nevne eller reagere på neglene hans i fremtiden da du har tatt et valg Anonymkode: 7c66b...ccb Jeg kan gjøre det altså?? For jeg tror ikke jeg klarer dette på sommer halvåret altså… har tenkt tanken, men føler meg så slem 😰 ts Anonymkode: 4610d...9bf
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #16 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Og det påstås at kvinner er for kresne..... 😛 Anonymkode: 4c7d7...44d Ja ikke sant 😂 ts Anonymkode: 4610d...9bf
Avstand Skrevet 22. mai 2022 #17 Skrevet 22. mai 2022 Vis han bilder eller fortell hva som kan skje. Får han til å gå?? Jeg glemte faktisk fullstendig av neglene mine leeeenge. Det ble så vondt å gå, og jeg kjente at jeg måtte gjøre noe med neglene, fy faen. Den hadde begynt å vokse oppover fordi den hadde blitt presset. Roten er ødelagt og jeg måtte til fotpleie. Hun sa at den mest sannsnylig aldri blir bra igjen, men at jeg kan unngå smerter med å holde den nede, altså klippe den jevnlig. Den er steinhard, så jeg klipper den etter dusj. Lar de aldri bli lange igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #18 Skrevet 22. mai 2022 Avstand skrev (2 minutter siden): Vis han bilder eller fortell hva som kan skje. Får han til å gå?? Jeg glemte faktisk fullstendig av neglene mine leeeenge. Det ble så vondt å gå, og jeg kjente at jeg måtte gjøre noe med neglene, fy faen. Den hadde begynt å vokse oppover fordi den hadde blitt presset. Roten er ødelagt og jeg måtte til fotpleie. Hun sa at den mest sannsnylig aldri blir bra igjen, men at jeg kan unngå smerter med å holde den nede, altså klippe den jevnlig. Den er steinhard, så jeg klipper den etter dusj. Lar de aldri bli lange igjen. auau, det hørtes vondt ut 😓 Han her har heldigvis ikke noe vondt. Men om det blir infeksjon så tror jeg det blir ille for han 🙄 Han hadde sikkert da nektet dra til legen… Alt som omhandler negler blir han direkte dårlig av, så det vil han nekte å se på eller høre om… vi så på en serie her om dagen, med noe mafia greier, og den ene personen ble torturert med tang på neglene. Før jeg rakk å sette på pause, så var han allerede på do og spydde 😕 Han klarer fint å gå, men han kjøper jo for store sko da, så ikke noe skal skubbe borti neglene 😅 og for store sokker ect ts Anonymkode: 4610d...9bf
Meadow Skrevet 22. mai 2022 #19 Skrevet 22. mai 2022 Jeg hadde dratt han med til fotpleier, for lenge siden. Lange tånegler er grusomt, denne situasjonen høres forferdelig ut. Jeg skjønner at han ikke vil det, men du må bare si at han må. Jeg er faktisk enig i å sette ultimatum her. Du får bli med han og holde han i hånda. Jeg er helt sikker på at fotpleieren har vært borti folk med tånegl-traumer før. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #20 Skrevet 22. mai 2022 Meadow skrev (29 minutter siden): Jeg hadde dratt han med til fotpleier, for lenge siden. Lange tånegler er grusomt, denne situasjonen høres forferdelig ut. Jeg skjønner at han ikke vil det, men du må bare si at han må. Jeg er faktisk enig i å sette ultimatum her. Du får bli med han og holde han i hånda. Jeg er helt sikker på at fotpleieren har vært borti folk med tånegl-traumer før. Godt å høre at det faktisk er greit å sette et ultimatum! Var litt redd for å få høre at jeg var kald og overfladisk 😅 Fotpleiere er vell godt vandt til forskjellige problematikker, så jeg føler meg trygg på det hvertfall. Har foreslått det før til han, men ikke satt et ultimatum. Jeg tror nok jeg må det, for jeg må ha en endring ellers vet jeg ikke om jeg orker dette videre altså 😓 ts Anonymkode: 4610d...9bf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå