Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer om jeg og søsteren min skal arve hytten i Sverige fra faren våres. Noen som har erfaring med hvordan skatt det blir da. Skal vi skatte til Sverige og Norge? Satsen på dette? Finner både at det er skatt og at det ikke er skatt når jeg googlet. Håper noen her har erfaring med dette. I følge skatteetaten i Sverige, så er ikke hytten verdt noe mer enn rundt 160 000. Så er ikke rare greiene.

Anonymkode: bb16c...617

AnonymBruker
Skrevet

Jeg arvet etter slektninger i et annet nordisk land, og betalte da arveavgift bare i det landet jeg arvet i, dette var da det fremdeles var arveavgift i Norge.

Det foreligger en skatteavtale mellom de nordiske land, hvor det ihvertfall tidligere var slik at man ikke skattet dobbelt. Avtalene synes å være endret siden dette var aktuelt for meg, men du finner kanskje noe her:

https://www.regjeringen.no/no/tema/okonomi-og-budsjett/skatter-og-avgifter/skatteavtaler/skatteavtale-mellom-de-nordiske-land/id651100/

Anonymkode: 27b8f...f49

AnonymBruker
Skrevet

Om dere får det overført som gave fra deres far før han dør, blir det ingen skatt, sånn har ihverfall vi ordnet med med hytte i Sverige. 

Anonymkode: 51a1f...807

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...