Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte på nyhetene at Freia vurderer å flagge ut.

Enda bedrifta går med overskudd.

For min del kutter jeg ut deres produkter.

Og håper flere gjør det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor det? Hva har de gjort? *lete i Aftenposten etter hint*

Gjest komsomolets
Skrevet

Dette var det de lovte å IKKE gjøre da Kraft kjøpte Freia for endel år siden.

Jeje, der ser vi hvordan det går - kjøpe, vente noen år, og så kverke den norske delen av bedriften.

Skrevet
FREIA - Et lite stykke Litauen... :grine:

Æsj og fysj!

Aldri mer Freia sjokolade på meg.

Nidar - here I come!

Skrevet

jaja.. kan ikke si jeg ikke skjønner dem. Forholdene for å drive bedrift blir jo ikke akkurat bedre her i landet.

Skrevet
jaja.. kan ikke si jeg ikke skjønner dem. Forholdene for å drive bedrift blir jo ikke akkurat bedre her i landet.

:Nikke:

Skrevet

Sjokoladen smaker ikke vondere uansett, så jeg spiser alt jeg orker.

Skrevet

Nå må dere kunne ha to tanker i hodet samtidig. Hvis dere fikk velge mellom å ha en Freia-fabrikk i Norge, med mange litauiske arbeidere som tjente bra etter litauiske forhold men dårligere enn norske industriarbeidere, og en hel fabrikk Freia-fabrikk i Litauen, hva valgte dere?

Eksport av industri er eksport av kunnskap. Import av arbeidskraft er import av kunnskap.

Verre er det ikke.

Skrevet
Dette var det de lovte å IKKE gjøre da Kraft kjøpte Freia for endel år siden.

Jeje, der ser vi hvordan det går - kjøpe, vente noen år, og så kverke den norske delen av bedriften.

En bedrift som ikke har evnen til å endre seg kontinuerlig, og parere for konkurransen, er en veldig dårlig bedrift.

Skrevet

Jeg tror kanskje du hadde sett annerledes på situasjonen om utflaggingen berørte deg personlig. Men som det nevnes lengre ned i tråden; man kan fremdeles knaske freia sjokolade av hjertens lyst, så hva er viktig med at den produseres i Norge? Jeg tipper de allikevel kommer til å beholde det norske preget; flagget, reklamen med kuer, fjell og daler og kulokken :ler:

Så da er jo alt norsk på overflaten, og alle vet at reklame juger allikevel.

Skrevet
Jeg tror kanskje du hadde sett annerledes på situasjonen om utflaggingen berørte deg personlig. Men som det nevnes lengre ned i tråden; man kan fremdeles knaske freia sjokolade av hjertens lyst, så hva er viktig med at den produseres i Norge? Jeg tipper de allikevel kommer til å beholde det norske preget; flagget, reklamen med kuer, fjell og daler og kulokken :ler:

Så da er jo alt norsk på overflaten, og alle vet at reklame juger allikevel.

Utrolig hva folk aksepterer så lenge en ikke blir rammet selv. nå er det så mange bedrifter som flagger ut og folk blir oppsagt. ved Norske arbeidere blir iallefall pengene brukt/skattet til Norge,men nå blir pengene i andre land.

Feilslått politikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...