Transe Skrevet 9. november 2005 #1 Skrevet 9. november 2005 Hørte på nyhetene at Freia vurderer å flagge ut. Enda bedrifta går med overskudd. For min del kutter jeg ut deres produkter. Og håper flere gjør det.
Lilith Skrevet 9. november 2005 #2 Skrevet 9. november 2005 Hvorfor det? Hva har de gjort? *lete i Aftenposten etter hint*
Svart Katt Skrevet 9. november 2005 #3 Skrevet 9. november 2005 http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/5204690.html Det står om det her. De skal altså flytte Mandelstang- og Japproduksjonen ut av Norge..
Gjest komsomolets Skrevet 9. november 2005 #4 Skrevet 9. november 2005 Dette var det de lovte å IKKE gjøre da Kraft kjøpte Freia for endel år siden. Jeje, der ser vi hvordan det går - kjøpe, vente noen år, og så kverke den norske delen av bedriften.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2005 #6 Skrevet 12. november 2005 FREIA - Et lite stykke Litauen... ← Æsj og fysj! Aldri mer Freia sjokolade på meg. Nidar - here I come!
Donnie Darko Skrevet 13. november 2005 #7 Skrevet 13. november 2005 jaja.. kan ikke si jeg ikke skjønner dem. Forholdene for å drive bedrift blir jo ikke akkurat bedre her i landet.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2005 #8 Skrevet 14. november 2005 jaja.. kan ikke si jeg ikke skjønner dem. Forholdene for å drive bedrift blir jo ikke akkurat bedre her i landet. ←
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #9 Skrevet 14. november 2005 Sjokoladen smaker ikke vondere uansett, så jeg spiser alt jeg orker.
Gjest Aerlig Skrevet 14. november 2005 #10 Skrevet 14. november 2005 Nå må dere kunne ha to tanker i hodet samtidig. Hvis dere fikk velge mellom å ha en Freia-fabrikk i Norge, med mange litauiske arbeidere som tjente bra etter litauiske forhold men dårligere enn norske industriarbeidere, og en hel fabrikk Freia-fabrikk i Litauen, hva valgte dere? Eksport av industri er eksport av kunnskap. Import av arbeidskraft er import av kunnskap. Verre er det ikke.
Gjest Aerlig Skrevet 14. november 2005 #11 Skrevet 14. november 2005 Dette var det de lovte å IKKE gjøre da Kraft kjøpte Freia for endel år siden. Jeje, der ser vi hvordan det går - kjøpe, vente noen år, og så kverke den norske delen av bedriften. ← En bedrift som ikke har evnen til å endre seg kontinuerlig, og parere for konkurransen, er en veldig dårlig bedrift.
Gjest makko Skrevet 14. november 2005 #12 Skrevet 14. november 2005 jaja.. kan ikke si jeg ikke skjønner dem. Forholdene for å drive bedrift blir jo ikke akkurat bedre her i landet. ← Jeg tror kanskje du hadde sett annerledes på situasjonen om utflaggingen berørte deg personlig. Men som det nevnes lengre ned i tråden; man kan fremdeles knaske freia sjokolade av hjertens lyst, så hva er viktig med at den produseres i Norge? Jeg tipper de allikevel kommer til å beholde det norske preget; flagget, reklamen med kuer, fjell og daler og kulokken Så da er jo alt norsk på overflaten, og alle vet at reklame juger allikevel.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2005 #13 Skrevet 21. november 2005 Jeg tror kanskje du hadde sett annerledes på situasjonen om utflaggingen berørte deg personlig. Men som det nevnes lengre ned i tråden; man kan fremdeles knaske freia sjokolade av hjertens lyst, så hva er viktig med at den produseres i Norge? Jeg tipper de allikevel kommer til å beholde det norske preget; flagget, reklamen med kuer, fjell og daler og kulokken Så da er jo alt norsk på overflaten, og alle vet at reklame juger allikevel. ← Utrolig hva folk aksepterer så lenge en ikke blir rammet selv. nå er det så mange bedrifter som flagger ut og folk blir oppsagt. ved Norske arbeidere blir iallefall pengene brukt/skattet til Norge,men nå blir pengene i andre land. Feilslått politikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå