AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Jeg har hatt mange presentasjoner i gruppe på studiet, og da har jeg trøstet meg selv med at det bare er 5 minutter jeg har måttet snakke. Og da er det heller ikke 5 minutter i strekk, men totalt på en presentasjon. Dette har jeg gjort med beroligende, fordi jeg får ekstreme kroppslige symptomer og holder på å besvime (ja, faktisk) uten beroligende. En annen ting er at jeg pleier å glemme hva jeg skal si, selv om jeg har øvd. Pleier å ha med meg et manus i tilfelle. Så hvordan i alle dager skal jeg klare hele 20 minutt? Når jeg ikke en gang klarer å memorere 5 minutter! Anonymkode: b5126...2a4
Michaelhe Skrevet 21. mai 2022 #3 Skrevet 21. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har hatt mange presentasjoner i gruppe på studiet, og da har jeg trøstet meg selv med at det bare er 5 minutter jeg har måttet snakke. Og da er det heller ikke 5 minutter i strekk, men totalt på en presentasjon. Dette har jeg gjort med beroligende, fordi jeg får ekstreme kroppslige symptomer og holder på å besvime (ja, faktisk) uten beroligende. En annen ting er at jeg pleier å glemme hva jeg skal si, selv om jeg har øvd. Pleier å ha med meg et manus i tilfelle. Så hvordan i alle dager skal jeg klare hele 20 minutt? Når jeg ikke en gang klarer å memorere 5 minutter! Anonymkode: b5126...2a4 En gang da jeg var lærer organiserte jeg gruppearbeid for elever og de gjorde hver sin presentasjon av resultatet. Hver gruppe gikk fram, og noen av jentene leste fra grundig researchede manus. Men så var det en gruppe bestående av gutter. De gikk fram på podiet, startet projektøren, men da de skulle begynne å snakke startet de et lydopptak av det de skulle si. Og så mimet de! Jeg lo så jeg datt av stolen. Endret 21. mai 2022 av Michaelhe 1
Mental90 Skrevet 21. mai 2022 #4 Skrevet 21. mai 2022 Søk profesjonell hjelp når det gjelder sosial angst.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #5 Skrevet 21. mai 2022 Slutt å bry deg. Alt du trenger å gjøre. Anonymkode: 60351...c35 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #6 Skrevet 22. mai 2022 Det er bare mennesker som skal høre på. Kan det hjelpe å være ærlig om hvordan du har det? At noe av angsten for at det skal stoppe opp forsvinner, i og med at de forstår hvorfor? Anonymkode: 6ce81...64b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #7 Skrevet 22. mai 2022 Fargerik-kamel skrev (8 timer siden): Vil du klare det? Selvfølgelig vil man det. Jeg har selv slitt. Men eksponering er det som gjør alt er nesten borte i dag, som igjen fører til at man kan leve livet fritt med venner, kollegaer, til og med holde taler og foredrag. I perioder der det er lite eksponering kommer følelsene sakte tilbake, så det å gi opp er det verste man kan gjøre om man først har det slik, og kan raskt bli hemmende på alle arenaer resten av livet, og man sitter igjen og kvier seg for å dra på butikken, i tilfelle noen snakker til deg. Anonymkode: 6ce81...64b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå