AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Ja jeg er en komplett idiot, helt sikkert en hore i noens øyne, en skam for oss kvinner og så bak mål og lavmål som det absolutt går an....Sånn, da har jeg sagt det selv og dere slipper gni det inn. Dere som likevel ikke klarer la det være, kommer jeg ikke til å svare og blir glatt oversett. Så, til poenget: Ja, jeg har bidratt til utroskap. Min venninnes samboer og jeg. Nei vi har ikke ligget sammen, men rotet og vært svært intime i praten (det er mer enn nok utroskap, slik jeg ser det), delt mange nære ting og han har snakket enormt mye om /utlevert henne. Det er ingen unnskyldning men kanskje en slags forklaring, i hvert fall sier min psykolog det. Min psykolog mener nemlig at jeg ikke skal ta 100% ansvar her, fordi jeg har vært i en ekstremt sårbar fase og mest sannsynlig blitt utnyttet av min venninnes samboer. Jeg har vært gjennom noe grusomt, har overhode ikke vært meg selv, og fått både angst, depresjon, søvnproblemer osv som følge av hendelsen. Jeg er singel og i et svakt øyeblikk ble jeg vel forført, og jeg klarte ikke stoppe det, fordi det begynte som "omsorg", en omsorg jeg trengte pga min situasjon. Han vet at jeg er skjør, at jeg går i behandling for det som har skjedd og han vet at jeg strever ift menn. Ok så står jeg nå på valg. Og jeg vet ikke hva som er riktig. Skal jeg: 1. Fortelle min venninne hva som har skjedd, legge meg helt flat selvsagt og legge alle kort på bordet? Da mister jeg henne, mest sannsynlig går hun fra sin samboer, jeg mister nok også han (ingen fare) og hun kommer til å spre historien om meg her vi bor og jeg vil få det enda vanskeligere, men jeg er i det minste ærlig. Jeg får sagt i fra hva slags samboer hun har, og jeg får sagt i fra hva slags bedriten venninne hun har hatt. 2. Holde dette tett til brystet og på den måten spare både henne og samboeren for et brudd, og la henne leve i uvitenhet og på en løgn. Dette vil gi meg konstant smerte når jeg skal være sammen med henne, når hun prater om hvor fantastisk samboer hun har (noe hun aldri sier pr nå men det kan jo hypotetisk skje), når hun ønsker at vi skal finne på noe alle sammen, når hun forteller meg hvor glad hun er i meg og hvilken god venninne jeg er....Det vil kreve enormt mye av meg å være så uærlig resten av livet, samt føre henne enda mer bak lyset. 3. Snakke med han om dette og be om at vi forteller det sammen. 4. Snakke med han om dette og kreve at han forteller det selv. Hva er riktig å gjøre her? Klarer jeg å leve med en så stor hemmelighet resten av livet? Klarer jeg å se henne i øynene? Bør jeg trekke meg unna som venninne? veldig vanskelig, vi går i samme miljø, har samme interesser....Bør jeg si alt sammen og dermed ha på samvittigheten at deres forhold mest sannsynlig ryker? Jeg vet ikke ut eller inn. Trenger noen råd. Ikke kjeft på meg, jeg vet så godt hva jeg har gjort og sliter med det hver dag. Er glad det ikke ble samleie, siden det er for noen det aller verste. Men for henne tror jeg det verste vil være alle betroelser, all nedsnakking av henne fra hans side, all det emosjonelle, alle kjærlighetserklæringer fra han.... HVA GJØR JEG????? Anonymkode: b09e9...00f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #2 Skrevet 21. mai 2022 Fikk du ikke nok svar i den forrige tråden din? Anonymkode: cef83...ae5 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #3 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fikk du ikke nok svar i den forrige tråden din? Anonymkode: cef83...ae5 Har ingen annen tråd om dette Anonymkode: b09e9...00f
Hvitstrietapet Skrevet 21. mai 2022 #5 Skrevet 21. mai 2022 Du har ikke annet valg enn fortelle det til henne. Jeg hadde virkelig, virkelig ønsket å vite det dersom jeg var sammen med en mann som utnyttet sin posisjon som venn til å komme innpå min sårbare bestevenninne og attpåtil utlevere meg så grovt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #6 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sikker? Anonymkode: cef83...ae5 Ja men takk nå fikk jeg en hel del input fra den tråden Anonymkode: b09e9...00f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #7 Skrevet 21. mai 2022 Hvitstrietapet skrev (3 minutter siden): Du har ikke annet valg enn fortelle det til henne. Jeg hadde virkelig, virkelig ønsket å vite det dersom jeg var sammen med en mann som utnyttet sin posisjon som venn til å komme innpå min sårbare bestevenninne og attpåtil utlevere meg så grovt. jeg tenker nok likt som deg. men det er veldig vondt dersom det blir brudd mellom de. jeg håper hun tilgir. selv om jeg ikke hadde gjort det selv. Anonymkode: b09e9...00f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #8 Skrevet 21. mai 2022 Hvis du er så sårbar psykisk, så ligger du unna deres drama. Evt la henne få et hint om at mannen ikke er helt trofast, han finner seg nok snart ei ny på si. Anonymkode: c2f4d...c05 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #9 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du er så sårbar psykisk, så ligger du unna deres drama. Evt la henne få et hint om at mannen ikke er helt trofast, han finner seg nok snart ei ny på si. Anonymkode: c2f4d...c05 Ja den varianten har jeg også tenkt på. Er veldig sårbar psykisk og vet faktisk ikke om jeg vil takle å si det til henne. Om jeg hinter vil hun spørre meg ut hvem det evt er han er utro med. Kan evt få en annen venninne til å si noe til henne? eller sende anonymt brev? eh...ikke helt smart kanskje. forøvrig har jeg kontaktet han og sagt at vi må snakkes, det er viktig at vi får diskutert dette. men han ignorerer meg. har kun sendt en melding og spurt om en prat, men får ikke svar. det sier vel sitt. Anonymkode: b09e9...00f
Hvitstrietapet Skrevet 21. mai 2022 #10 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): jeg tenker nok likt som deg. men det er veldig vondt dersom det blir brudd mellom de. jeg håper hun tilgir. selv om jeg ikke hadde gjort det selv. Anonymkode: b09e9...00f Altså.. slik du beskriver denne mannen så håper jeg på at det blir brudd mellom de, hvorfor håper du hun skal tilgi?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #11 Skrevet 21. mai 2022 Hvitstrietapet skrev (5 minutter siden): Altså.. slik du beskriver denne mannen så håper jeg på at det blir brudd mellom de, hvorfor håper du hun skal tilgi? Egentlig bare fordi jeg vet det vil gjøre så sykt vondt for henne. Men ja, han er en drittsekk og jeg gikk fem på. Dessverre. Forundrer meg ikke om han er utro med flere. Anonymkode: b09e9...00f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #12 Skrevet 21. mai 2022 Ikke si noe! Virkelig ikke! Ting som dette skjer hele tiden, og livet går videre. Jeg syns heller ikke du skal plage deg selv med dette. Det var et feiltrinn, men vi er bare mennesker og gjør mye feil. Det hun ikke vet har hun ikke vondt av. Kanskje han lærte av hendelsen og aldri gjør det igjen. Kanskje han er notorisk utro og blir oppdaget senere. Jeg ville snakket med han og hørt hva han tenker, og blitt enige om å aldri si det! Verden er ikke svart/hvitt. Vi opererer ofte i gråsonene. Noe sier meg at du er ganske ung? Slapp av, dette ordner seg, og dette kan du leve med slik som mange andre av oss gjør. ☺ Anonymkode: 2c3cd...16f 8 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #13 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke si noe! Virkelig ikke! Ting som dette skjer hele tiden, og livet går videre. Jeg syns heller ikke du skal plage deg selv med dette. Det var et feiltrinn, men vi er bare mennesker og gjør mye feil. Det hun ikke vet har hun ikke vondt av. Kanskje han lærte av hendelsen og aldri gjør det igjen. Kanskje han er notorisk utro og blir oppdaget senere. Jeg ville snakket med han og hørt hva han tenker, og blitt enige om å aldri si det! Verden er ikke svart/hvitt. Vi opererer ofte i gråsonene. Noe sier meg at du er ganske ung? Slapp av, dette ordner seg, og dette kan du leve med slik som mange andre av oss gjør. ☺ Anonymkode: 2c3cd...16f Takk for forståelse og godhet. Men hvordan skal jeg klare å være vennen hennes videre? jeg klarer jo knapt se henne i øynene sånn det er nå. Han har tidligere sagt at "dette må aldri komme ut", men samtidig nærmest hater han samboeren sin. Jeg vet bare ikke om jeg klarer leve med en slik hemmelighet, og om jeg klarer se på at hun tror hun har det bra....Usj, kjipe greier. Jeg er ikke så ung egentlig, er 32. Kanskje jeg bare må leve med dette, som du sier. Anonymkode: b09e9...00f
Silva Pluvialis Skrevet 21. mai 2022 #14 Skrevet 21. mai 2022 Jeg ville gått for alternativ 3 eller 4. Si det sammen eller få han til å fortelle det. Hun fortjener å vite sannheten uansett hvor vondt det gjør. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #15 Skrevet 21. mai 2022 Alternativ 2. Alle de andre alternativene handler jo bare om at du ikke klarer å holde tett om det, og det burde du ha tenkt på før du begynte. Anonymkode: 8b1ac...358 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #16 Skrevet 21. mai 2022 Er det fordi han ignorerer deg nå at du har begynt å tenke på at du skal fortelle henne? Fyren utleverer konen sin, bare det er et svik og veldig stygt gjort. Du burde sagt til henne at han kom til deg og søkte "trøst", men at dere kun har snakket sammen. Det blir bare veldig falskt å skulle late som ingenting og fortsette vennskapet med dem. Sannsynligvis gir hun fyren en ny sjanse siden det ikke har skjedd noe fysisk, men venninneforholdet til deg vil nok bli temmelig skjørt. Hun kan ikke vite sikkert at dere to ikke tar opp igjen tråden om forholdet mellom henne og mannen blir dårligere. Anonymkode: ca160...902 1
Pippi Lotta Skrevet 22. mai 2022 #17 Skrevet 22. mai 2022 Jeg ville utsatt å ta noen avgjørelser, om du er veldig sårbar for tiden er det mulig alt ser annerledes ut om noen måneder. Det er greit for venninna de at du er gjennomtenkt og kan stå i det om du forteller også. Men finnes det noe «bevis»? Kan du si noe slikt som at du opplever han ubehagelig og som han prøvde seg på deg uten å si hvor langt det gikk? Da blir hun klar over at han ikke er lojal uten at du må si alt. Så lenge dere ikke har gjort noe fysisk er det jo ikke direkte løgn. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #18 Skrevet 22. mai 2022 Pippi Lotta skrev (12 minutter siden): Jeg ville utsatt å ta noen avgjørelser, om du er veldig sårbar for tiden er det mulig alt ser annerledes ut om noen måneder. Det er greit for venninna de at du er gjennomtenkt og kan stå i det om du forteller også. Men finnes det noe «bevis»? Kan du si noe slikt som at du opplever han ubehagelig og som han prøvde seg på deg uten å si hvor langt det gikk? Da blir hun klar over at han ikke er lojal uten at du må si alt. Så lenge dere ikke har gjort noe fysisk er det jo ikke direkte løgn. Ja stakkars henne, bra moralsøstrene kommer til unnsetning så ikke en uskyldig søster skal bli dratt inni noe, men allikevel får oppnådd målet om å få medsøstra til å skjønne for en dritt mannen hennes er. Det er no noen som vitterlig har satt og hørt på denne utleveringen, kan også virke som at det har gått over lengre tid. Kanskje var det litt spennede og høre nære ting om venninnen, kanskje det var så spennende at hun ville høre mer. Kanskje hun bidro til at han har sagt mer enn han egentlig ønsket, kanskje hun strøk han over kinnet i sympati og melket litt mer ut av han. Når det er noe du ikke vil høre så er det mulig å si stopp, dette vil jeg ikke høre noe om siden jeg er en god venninne av konen din. Men hun var jo så skjør og har problemer ift menn, og i ettertid fikk hun psykologiske problemer av hele greia, da vil jeg anta at hun fikk problemer pga at hun ikke kunne si stopp mens hun enda var klar i toppen da. Og du konkluderer at det må være han som har prøvd seg på henne, og dette er viktig å få formidlet til konen uten at hun selv blir dratt inn i det. Synes du dette var en god og moralsk løsning? Virker som du mener at visst hun får befridd kona fra mannen så har hun gjort opp for sin egen handling og de to kan være gode venniner resten av livet. Kanskje mannens histore er: hun var så varm, kjærlig og støttet meg når jeg trengte noen å betro meg til, noen som kunne hjelpe meg å forstå min kone. Hun var så forståelsesfull og det ene tok det andre og hun strøk meg over ryggen og trøstet meg og ba meg legge meg ned så hun kunne holde rundt meg mens jeg fortalte hvordan jeg hadde det. Jeg aner ikke hvordan vi kom dit, men jeg skjønner det gikk altfor langt, og nå trenger jeg hjelp til hvordan jeg kan komme meg ut av denne situasjonen. Anonymkode: 7a7aa...2a5 4
MacadamiaNut Skrevet 22. mai 2022 #19 Skrevet 22. mai 2022 Hvis du har et SNEV av samvittighet, så kryper du til korset og forteller henne det selv! 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #20 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Egentlig bare fordi jeg vet det vil gjøre så sykt vondt for henne. Men ja, han er en drittsekk og jeg gikk fem på. Dessverre. Forundrer meg ikke om han er utro med flere. Anonymkode: b09e9...00f Han er drittsekk ja. Men selv driver du total ansvarsfraskrivelse. Du sviktet din veninne over tid. Det var DITT valg. Anonymkode: 48866...c96 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå