Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Usikker på om noen vil lese dette, men jeg trenger råd.

Samboeren og jeg har egentlig et veldig godt forhold, vi har bygd opp en sterk base og har enorm tillit til hverandre. Vi har begge blitt bedre personer av forholdet. 
Så kommer nå problemet, han er en veldig følsom person og klarer ikke å prate om følelser eller vise det når han først begynner å få bekymringer. Sist dette skjedde så taklet jeg det mindre enn ellers. Dette fordi han blir iskald i disse periodene og behandler meg dårligere. Han blir fort irritert og svarer respektløst, dersom han i det hele tatt gidder å svare meg. Han ignorerer meg hjemme, men blant folk later han som ingenting og forventer at jeg skal tåle det.

Satt ned foten denne gangen og sa at det fortjener jeg ikke. Vi begynte å prate om det (dog noen dager etter). 
så kom bomben, han var bekymret for økonomi, for helse osv. rettere sagt min økonomi og min helse. Jeg er 50% ufør, men «velfungerende». Har en sykdom som påvirker immunforsvaret og som fører til perioder jeg er dårlig. Muligheten for fast (100%) jobb er derfor ikke mulig for meg. Dette påvirker vår felles økonomi og -igjen han. Han føler ikke det blir stabilt nok og at han heller ikke har «tid/mulighet» til å være syk. 

vi pratet med terapeut og kom frem til at vi skal være flinkere til å betrygge og oppmuntre hverandre og at vi skal satse. 

hovedproblemet nå er at han tydelig har trekt seg unna og dermed gjør jeg også det. Han har ikke vist noe interesse for delen av mitt liv, han stiller ikke spørsmål og når jeg prøver å fortelle om noe (stort eller smått) så er det liten reaksjon, om ikke null respons. 
Jeg føler meg delt i to, på den ene siden elsker jeg han så høyt og vi kun være med han, på den andre han har bygd meg opp så mye at jeg ønsker å velge meg selv fremfor noen andre. Jeg er ulykkelig nå og blir det slutt så står jeg helt alene og må begynne på nytt, da alt av støtte og inntekt har gått til felles, men jeg har ingen eierskap i noe. 

er redd jeg blir i forholdet nå fordi jeg ikke har økonomien til å engang leie eget sted eller kjøpe mat. Har en jobb, men ved overflytting ble det trøblete med lønn de siste to mnd. 

noen tips eller råd?

Anonymkode: e9e06...e2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle som takler å date en syk person. Da er det bedre å være aleine/være singel til man finner en som takler det. 

Hvis du skal klare deg aleine finnes det bla støtte fra Husbanken. 

Anonymkode: d23e9...0b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...