Gå til innhold

Til deg som hater eller misliker ditt eget barn - hva er grunnen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som anonymt kan si de misliker eller hater sitt barn? Jeg har en far som aldri har brydd seg, han har alltid vært sint på meg, flau over meg, prioritert alkohol og fest når jeg var på besøk og vært voldelig. I voksen alder ringer han aldri og gjør tydelig forskjell på meg og mine halvsøsken. Meg og samboer føler oss aldri velkommen når vi er innom de, og begge får vibber om at det er plagsomt at vi er der så det er ikke bare meg 

Anonymkode: 04260...525

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er folk som aldri skulle fått lov til å få barn i utgangspunktet. I stedet for å skaffe seg barn, burde de heller ha oppsøkt profesjonell hjelp. De drar sin egen barndom med seg og ødelegger sine egne barn for traumer de selv ikke har fått behandling for. 

Anonymkode: a626d...bde

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål.

Men jeg tenker at disse foreldrene må ha en skade i hjernen, eller totalt ødelagt fra barndommen etc. 

Anonymkode: aba2f...350

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min teori er at enkelte kanskje ser trekk hos sine barn som de hater hos seg selv. Noe de kanskje har blitt mobbet eller straffet for i løpet av livet, eller at de bare har veldig dårlig selvtillit. Og når de ser dette hos sine barn (som seff deler foreldrenes gener) så kan det bli triggere?

Men det er jo selvfølgelig mennesker som på en eller annen måte er litt "skadet" eller ikke egner seg som foreldre

Anonymkode: 96b6a...875

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

moren min var utro mot ektemannen hennes, og jeg var mest sannsynlig et resultat fra denne utroskapen. Når ektemannen hennes oppdaget at hun hadde vært utro, så søkte han selvfølgelig om skilsmisse. Men moren min oppdaget ikke at hun faktisk var gravid med meg, før det hadde gått alt for lang tid. Altså null og niks mulighet til å ta abort heller. 

Så hun fikk ett barn som hun egentlig aldri ønsket seg. i tillegg var jeg selvfølgelig en slags "levende påminnelse" om hennes egne feilgrep. 

Anonymkode: e0a20...a9c

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å besøk faren din! 

Anonymkode: 1808f...935

• Liker 2
Skrevet

Slutt å besøk faren din, det fortjener han ikke

• Liker 1
Skrevet

Og jeg som gledet meg til å lese om foreldre som innser at de har satt et lite monster til verden. I stedet ble jeg møtt med sutrekompaniet som vil ha medynk.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Vaffelhunden skrev (13 minutter siden):

Og jeg som gledet meg til å lese om foreldre som innser at de har satt et lite monster til verden. I stedet ble jeg møtt med sutrekompaniet som vil ha medynk.

Ikke sant ! Overskriften er jo totalt misvisende.  Men det leser man jo klart i hovedinnlegget og responsen er  i samme gate . 

Egentlig helt på viddende å hate eller mislike barnet sitt . 

Kan strekke meg til at det er greit å mislike ting barnet gjør. Men ikke hvem det er som menneske. 

Da trenger forelderen psykisk helsehjelp. 

Anonymkode: ad394...872

AnonymBruker
Skrevet
Vaffelhunden skrev (1 time siden):

Same

Anonymkode: 95622...4c2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...