Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg river snart av meg håret fordi jeg ikke skjønner meg på han!?

Jeg har totalt 15 år i forhold, fordelt på to stk. Dessverre er det jeg som har endt opp med å gå i begge disse.

Nå er jeg sammen med en fyr jeg ikke klarer å lese helt? Jeg forstår hvorfor de forrige forholdene gikk dårlig (dårlig samarbeid, egoisme fra partnerens side der det bare handlet om dem, ene tok 1,5 mill i forbruk og tenkte ikke på familiens fremtid😂). 

Han her er litt som en 18 åring, selv om vi har bikket 30. Går i forsvar om alt!! Han er borte hver helg med kompiser og hobby! Og da jeg sier det er viktig at vi også behøver fritid sammen for å opprettholde forholdet så får jeg bare høre hvor «viktig hobby og venner!» er. Ingen omsorg, medfølelse eller annet med at han alltid er borte. Han snakker ikke om følelser, og har veldig lett for å sette meg i andre og tredje rekke. Han selv kommer først, så familie. Og så meg! Blir jeg såret over noe svigers sier så tar han deres parti, sier jeg er overfølsom etc. enda jeg mener at jeg bare trenger forståelse, og at dem ikke egentlig er slemme mennesker. 

Han har vanskeligheter med å samarbeide med meg, og utrette ting som jeg drømmer om. Feks legge nytt gulv! Som jeg fint mener vi kan gjøre selv da jeg har gjort det før (jeg er ganske handy, men liker å være to da det er mer gøy! :)) men da skal alt være veldig vanskelig! Han slår seg liksom vrang 😅 Men han sier veldig lett «ja» da andre spørr! Familie, venner.. Han er egentlig et dugnadmenneske, bare ikke med meg? 

Jeg har som hobby å lese psykologi, og er veldig oppdatert på Thuen sine bøker. Føler jeg er sykt pedagogisk med han er!🙄 Ikke ei som angriper han, prøver å gi rom for forskjellige meninger. Sier det er flott han drar på ting (men ikke hver helg.. 😅) Men kjenner han gjør meg et dårlig menneske! Ikke kan vi pusse opp/gjøre ting sammen som er enkelt! Noe han kan med andre? Og bare er han bortreist i helgene,der jeg kommer på 3.plass hvis jeg er heldig når det gjelder prioriteringer. Kjenner jeg snart er på et punkt der jeg rett og slett ikke trenger han? Hva skal jeg med han egentlig?… så, spørsmålet mitt er: Hva er det her? Hvorfor er han slik?.. Kan påpeke at han alltid har vært ungkar og mammadalt og gjort som han vil… 

Anonymkode: b2457...d6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller fokusert på hva er det med meg som aksepterer å bli behandlet sånn i et forhold.

Jeg hadde bare avsluttet. Han gir veldig lite av seg selv for å ta vare på forholdet. Ingen respekt for deg og du er heller ikke viktig nok for å gjøre en innsats for dere to og forholdet.

Anonymkode: 0d1e2...51c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det høres jo mest ut som dere bare har ulike prioriteringer/interesser og kanskje også ønsker ulike ting fra et forhold? I så fall må du jo vurdere om du klarer/ønsker å tilpasse forventningene dine, eller om du har det bedre på egenhånd.

Gjest Hippokrates
Skrevet

Høres ut som om at du har begynt å rigge deg klar for nok et brudd? 

Du burde det. Dere virker ikke kompatible i det hele tatt. Det er jo ikke om å gjøre å være sammen med noen bare for å være det, og så rive av seg håret i frustrasjon nesten hver dag. 

Tror du må finne deg noen på nogenlunde samme bølgelengde både emosjonelt og intellektuelt. 

For han du er sammen med nå vil plutselig ikke bare endre seg totalt mot det du ønsker deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Han er den typiske mannen som ønsker å beholde ungkar livet inn i et forhold. Og forventer at kvinnene i livet hans skal ofre alt for seg og ikke minst stille opp. Så tenker at du høres ikke helt fornøyd ut med situasjonen. Så jeg vil ikke nødvendigvis gi deg råd om å slå opp. Men gjøre deg klar. Gi han en sjanse iht at du forteller han at du ikke ser at han er helt klar for å inngå et forhold, siden han ikke er interessert i å investere tid med deg og hjemmet. Og at hvis han har tenkt å fortsette sånn, så er ikke du interessert i være stue pynten som sitter å venter på ingenting.. Da kan også du ha mer fordeler av å være singel, å gjøre som du vil. Evnt bruk mye tid på andre ting du også. Han får fikse egen klesvask ol selv. Det er faktisk ikke din jobb. 

Jeg tror mange ganger så innleder damer slike forhold, fordi de ikke med en gang setter litt grenser. De er for romme og skal fikse alt. Mennene slipper ikke til, eller vil ikke ta i noe tak. Også sitter dama der da å lurer på, hva skjedde 

Anonymkode: 5c8e1...93d

AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet ditt siden du blir? 

Anonymkode: 6104f...744

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Dere alle har et poeng her! Absolutt. Grunnen til jeg holder meg ekstra fast i dette forholdet er fordi jeg er lei av brudd, og finne ny. Jeg er så ferdig med mannfolk, på en måte. Jeg har ingen energi på å prøve på nytt. Føler jeg har gitt ALT jeg har, og jeg har nærmest lovet meg selv at dette blir last shot!

Nå er jeg også i en alder som gjør at jeg havner på restemarkedet! Så det frister lite. 

det er jo så klart bedre å være alene, enn sammen med noen i et dårlig forhold! Men føler dette blir et ENORMT nederlag om dette ikke funker :( søren altså. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS her.

Dere alle har et poeng her! Absolutt. Grunnen til jeg holder meg ekstra fast i dette forholdet er fordi jeg er lei av brudd, og finne ny. Jeg er så ferdig med mannfolk, på en måte. Jeg har ingen energi på å prøve på nytt. Føler jeg har gitt ALT jeg har, og jeg har nærmest lovet meg selv at dette blir last shot!

Nå er jeg også i en alder som gjør at jeg havner på restemarkedet! Så det frister lite. 

det er jo så klart bedre å være alene, enn sammen med noen i et dårlig forhold! Men føler dette blir et ENORMT nederlag om dette ikke funker :( søren altså. 

Uff, så du vil heller være i et dårlig forhold enn å ta det "nederlaget" det er å gjøre det slutt, bli fri og leve som du vil? Du har gjort ditt, du har vært mer pedagogisk enn hva jeg er med mine barn, tror ikke det er så mye håp der altså... Selv om du havner på restemarkedet så er det ikke slik at du blir værende der. Gjenbruk er i vinden for tiden... 😄 

Anonymkode: 7c408...e87

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...