Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt å høre at vi er fler i litt samme situasjon! ☺️ 

Har dere landet på en forsikring? Vi synes det er vanskelig å velge 🙉 

Hvilke navn har dere på listen deres? Vi har også en liten liste, men synes det er så vanskelig å velge før vi har møtt valpen ☺️

Anonymkode: c576b...cd6

Tenker vi lander på If. Hadde så god erfaring med de forrige gang vi hadde hund. Oppdretter sa at det var lettere å velge selskap hvis man spør hva de ikke dekker framfor å spørre hva de dekker. 

Vi får ei tispe av labrador familien, å på vår liste så står; 

• Luna
  • Saga
  • Bella
  • Frøya
  • Stella
  • Nova
  • Zelda
  • Enya

Korte enkle navn. Jeg tenker kanskje at vi finner ut navnet når vi får henne :) Kan også hende at vi finner ut at ingen av navnene passer.

Hvilke navn har dere?

Anonymkode: 666b4...543

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts, har dere funnet navn til hunden? Vet at det ikke er det du spør om, men spennende å høre :) 

Skrevet
MissPierce skrev (4 timer siden):

Dette er kjempe viktig 😊

Min var helt idiot etter ball da jeg fikk han, og var håpløst å ta en tur i parken eller forbi noen som lekte med ball. 

Nå er det ikke noe problem lenger, da jeg har lagt inn kjempe mye trening der. Men skulle gjerne ha lagt den treningen på noe annet 😅

Ball er fortsatt en favoritt her, men nå som belønning i trening, dra lek og for å få han i vannet om sommeren når det er varmt. Ikke kaste bare for å kaste. Å aldri fotballer osv, kun egene hunde baller. 

Har fått beskjed av oppdretter om å ikke kaste ball, pinne o.l. enda, da valpen kan skade seg, så selv om jeg har kjøpt ball og frisbee så skal jeg ikke bruke det enda😊

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har gått fullstendig valpebananas i handlinga. Hvis du mot formodning skulle mangle noe, er det bare ørsmå ting du sannsynligvis kan klare deg uten. Ikke tro på markedsføringstriksa med alt  du trenger til hunden, det gjør deg bare til en blakkere - ikke bedre hundeeier🤓

Anonymkode: 6953b...64f

Ja, jeg er klar over det😅 Skal ikke kjøpe noe mer nå bortsett fra samme fôr som oppdretter bruker😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Godt å høre at vi er fler i litt samme situasjon! ☺️ 

Har dere landet på en forsikring? Vi synes det er vanskelig å velge 🙉 

Hvilke navn har dere på listen deres? Vi har også en liten liste, men synes det er så vanskelig å velge før vi har møtt valpen ☺️

Ikke meg du siterte, men jeg tror vi kommer til å gå for Agria😊

• Liker 1
Skrevet

Ville ventet med å kjøpe dyr sele til hunden er ferdig utvokst. Vi var så heldig å få arve valpesele av venner som har hatt valp før oss. De er ikke akkurat utslitt etter så lite bruk. Ellers så er vi veldig fornøyd med feel active sin sele fra musti. Den er ikke så dyr og har gode justeringsmuligheter til å vokse med hunden. 

Jeg satt stor pris på kameraet med en gang vi skulle begynne med å trene på å være alene hjemme. Satt omtrent å nistirret på mobilen for å se om hun hadde det bra alene. Var skikkelig hønemor der. Vi kjøpte et relativt billig kamera på salg. Tror vi betalte 300kr og det har vært helt gull! 

Masse lykke til! Det er så kjekt å ha valp! Og så slitsomt og altoppslukende en periode. 

Anonymkode: 18dda...365

Tusen takk, vi gleder oss veldig!😊 Skal høre med kollegaen min hvor hun kjøpte sitt kamera. Tror det var på eBay eller noe sånt. Husker hun sa at det var kjempebillig og hun har hatt det i mange år nå.😊

Skrevet

Ts, har dere funnet navn til hunden? Vet at det ikke er det du spør om, men spennende å høre :) 

Ja, hun skal fortsette å hete Hope😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Criss skrev (50 minutter siden):

Ja, hun skal fortsette å hete Hope😊

Koselig navn 😍

Også, kjøp det du vil og kos deg med det :) 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du har handlet inn mye mer enn oss, for å si det sånn 😅 Vi har kun handlet bur, bur til bil, mat- og drikkeskål, matte til å ha under skåla, bånd og för 🙈🙉 Vi får valpen vår om tre uker og har ikke bestemt oss for navn eller forsikring, engang 😅 

Vil anbefale å fortsette forsikringen oppdretter har på valpene nå.

Anonymkode: 30ae9...da3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Id brikke med telefonnummeret ditt,til å feste på halsbånd og selen. 

Anonymkode: fcb93...551

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, Criss said:

Tusen takk, vi gleder oss veldig!😊 Skal høre med kollegaen min hvor hun kjøpte sitt kamera. Tror det var på eBay eller noe sånt. Husker hun sa at det var kjempebillig og hun har hatt det i mange år nå.😊

Vi har tapo c200. Har vært veldig fornøyd. Det kan vris og justeres fra mobilen og man kan snakke til hunden. 

Anonymkode: 18dda...365

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke å bla meg gjennom alle innleggene i tråden så jeg vet ikke om det er nevnt tidligere. Men jeg er ganske kresen og har alltid engangs hansker i hus, og i går var jeg på Europris og kjøpte to pk engangs hansker, bl.a mtp når jeg skal tørke opp etter valpen hvis/ når det skjer uhell inne :) (får sikkert masse pes for det her) Men engangs hansker er en forbruksvare her i huset, så jeg tenkte at bruken fremover blir sikkert større ;) 

• Liker 3
Gjest Linny111
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker vi lander på If. Hadde så god erfaring med de forrige gang vi hadde hund. Oppdretter sa at det var lettere å velge selskap hvis man spør hva de ikke dekker framfor å spørre hva de dekker. 

• Luna
  • Saga
  • Bella
  • Frøya
  • Stella
  • Nova
  • Zelda
  • Enya

Korte enkle navn. Jeg tenker kanskje at vi finner ut navnet når vi får henne :) Kan også hende at vi finner ut at ingen av navnene passer.

Hvilke navn har dere?

Hunden min heter Saga 🥰

sagaborder.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare føye til valpesikring inne. Ser du har kjøpt valpebinge, men jeg kjøpte heller kompostbinger da jeg hadde valp i høst (fås på biltema/jula/plantasjen osv), og det var kjempesmart for å avgrense områder inne. Grindene kan festes sammen, men kan også brukes enkeltstående som en egen "dør", f.eks mellom gang og stue. Jeg brukte bare en kraftig tape som feste, helt greit for en midlertidig løsning. Fint å kunne avgrense områder i huset, og man slipper å utestenge valpen helt med en lukket dør. Grindene kan også brukes for å skjule ledninger, planter osv. 

Ellers vet du sikkert at det bare er å fjerne gulvtepper inne, pynteputer og annet "dill" du er redd for. Lurt å sette alle potteplantene opp i høyden/på et annet rom. 

Meld dere på valpekurs og start hjemme alene-treningen med en gang, selv om dere skal være hjemme med valpen i starten. Det får du igjen for senere!

Lykke til med valp! 😊

Anonymkode: ffc05...f07

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Id brikke med telefonnummeret ditt,til å feste på halsbånd og selen. 

Anonymkode: fcb93...551

Har kjøpt det, men glemt å skrive det🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

• Luna
  • Saga
  • Bella
  • Frøya
  • Stella
  • Nova
  • Zelda
  • Enya

Hvilke navn har dere?

Så lurt! Takk for tips ☺️ 

åh, mange fine navn! 😍 Vi får en hann, en terrier. Vi står per nå mellom: 

- Walter 

- Levi

- Lennox 

- Scott 

- Pelle 

- Alfie 

- Odin 

Men plutselig får vi flere alternativer på lista 🙉 

Skrevet
Criss skrev (20 timer siden):

Har fått beskjed av oppdretter om å ikke kaste ball, pinne o.l. enda, da valpen kan skade seg, så selv om jeg har kjøpt ball og frisbee så skal jeg ikke bruke det enda😊

Så bra 😊 Virker som oppdretter er flink😊 Å valp er så herlig, og en fantastisk tid. Selv om det til tider er slitsomt😅❤️❤️

Pinne er forresten fy fy hele livet. Det kan gi virkelig stygge skader, og i værste fall koste hunden livet 😢

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...