Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Skal hente valpen vår neste lørdag. Har kjøpt det meste, tror jeg, men vil gjerne få tips om det er noe jeg har glemt.

vi har kjøpt:

Bilbur i aluminium, men må byttes pga.vi kjøpte for stort

Hundeseng

Sele, kobbel, langline og halsbånd 

Refleksvest og et regndekken

valpebinge

Underlag m/antiskli (i to forskjellige størrelser) og pledd

Matskåler, lakseolje, slow-feeder, sammenleggbar matskåler som vi kan ha med på tur + en slags termosdings til å ha vann og fôr i når vi er på tur og økologiske bæsjeposer

Førstehjelpsskrin til hund, medisinsk kull(flytende), medisin mot diaré, tissematter, spray til å fjerne urinflekker, tannbørste + tannkrem for hund og flåttfjerner

Børste fra Mason Pearson, stålkam, diverse sakser til klipp av pels, klotang, håndkle til hund(ser litt ut som en badematte i grunn), shampoo til valp og flokespray

Pelsblåser

Mange forskjellige leker: kong, kongball, aktivitetsleker, slikkematte, snusematte, forskjellige bamser +++ 

Godbiter 100% naturlig

Endret av Criss
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Madrassbeskytter om dere vil ha valpen i senga ol. Fint om uhellet først er ute. Jeg har også våtservietter for å gå over skitne poter etter tur, samt en sånn kopp til å vaske skitne poter i men har til nå bare brukt våtserviettene.

Anonymkode: 03b86...bb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Madrassbeskytter om dere vil ha valpen i senga ol. Fint om uhellet først er ute. Jeg har også våtservietter for å gå over skitne poter etter tur, samt en sånn kopp til å vaske skitne poter i men har til nå bare brukt våtserviettene.

Våtservietter var lurt, det skal jeg kjøpe😊 Madrassebeskytter har vi faktisk. Takk for tipset😊

Skrevet
Criss skrev (1 minutt siden):

Våtservietter var lurt, det skal jeg kjøpe😊 Madrassebeskytter har vi faktisk. Takk for tipset😊

Bruk heller ett lite håndkle, som du bløter før du går ut. Det er ikke bra med parfymerte våtservietter på valpe labber. Jeg våter ene delen, som jeg "vasker" labbene med og så tørker jeg de med den andre delen 😊

Å sa vil jeg anbefale Millers Rød Klotang. Den er fantastisk 😊 Er som å klippe i smør, den glir igjennom neglene. 

• Liker 1
Skrevet
MissPierce skrev (3 minutter siden):

Bruk heller ett lite håndkle, som du bløter før du går ut. Det er ikke bra med parfymerte våtservietter på valpe labber. Jeg våter ene delen, som jeg "vasker" labbene med og så tørker jeg de med den andre delen 😊

Å sa vil jeg anbefale Millers Rød Klotang. Den er fantastisk 😊 Er som å klippe i smør, den glir igjennom neglene. 

Takk for tips👍🏻 Klotang har vi kjøpt😊 

AnonymBruker
Skrevet
MissPierce skrev (17 minutter siden):

Det er våtservietter for hund. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Våtservietter for baby bør funke gteit

Anonymkode: ef024...09e

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som du har tenkt på det meste, lykke til med valp! Får å slenge meg på "våtserviett vs håndkle debatten" må jeg si at jeg også synes håndkle er meget praktisk. Har bikkjehåndkle hengende i gangen. Man får av utrolig mye skitt og sand bare ved å tørke godt, og ved behov kan man også bløte litt av håndkle som noen skrev her. Mindre avfall og billigere enn våtservietter. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har mye mer utstyr enn vi har hatt bruk for, så ser ut som du har fått med det meste og mer til. Husk at butikkene også er åpen etter valpen kommer. 

Jeg har likt veldig godt å ha en sånn godbitpose. Lett å ha tilgjengelig og slipper å få lommene full i godbiter. Nå har vi en fra musti med magebånd og poseholder på. Genial! 

Anonymkode: 18dda...365

• Liker 2
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (11 minutter siden):

Høres ut som du har tenkt på det meste, lykke til med valp! Får å slenge meg på "våtserviett vs håndkle debatten" må jeg si at jeg også synes håndkle er meget praktisk. Har bikkjehåndkle hengende i gangen. Man får av utrolig mye skitt og sand bare ved å tørke godt, og ved behov kan man også bløte litt av håndkle som noen skrev her. Mindre avfall og billigere enn våtservietter. 

Tusen takk😊 Vi kjøpte sånn dirty dog shammy hundehåndkle fra PetXL, så vi kan jo bruke det. Men kan jo alltids kjøpe noen våtservietter, er jo sikkert greit å ha.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere får kanskje kjøpt valpefor hos oppdretter?

Siden dere virker godt forberedte, har dere sikkert også tenkt på forsikring.

Lykke til med valpen ☺️Hvor lenge er det til dere får den? Spør fordi vi også venter på valpen vår, og gleder oss masse 🙂

Anonymkode: 666b4...543

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har mye mer utstyr enn vi har hatt bruk for, så ser ut som du har fått med det meste og mer til. Husk at butikkene også er åpen etter valpen kommer. 

Jeg har likt veldig godt å ha en sånn godbitpose. Lett å ha tilgjengelig og slipper å få lommene full i godbiter. Nå har vi en fra musti med magebånd og poseholder på. Genial! 

Anonymkode: 18dda...365

Godbitpose har jeg ikke kjøpt. Tenkte å bare bruke en glidelåspose🙈 Det skal sies at jeg har kjøpt utstyr i mange måneder nå, så derfor jeg har kjøpt så mye altså😅 Jeg måtte også kjøpe noe etter at oppdretteren la ut liste over hva som hva lurt å ha til valpen kommer i hus.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere får kanskje kjøpt valpefor hos oppdretter?

Siden dere virker godt forberedte, har dere sikkert også tenkt på forsikring.

Lykke til med valpen ☺️Hvor lenge er det til dere får den? Spør fordi vi også venter på valpen vår, og gleder oss masse 🙂

Anonymkode: 666b4...543

Vi får med valpefôr fra oppdretteren, så vi må jo fortsette med det en stund😊 Ja, forsikring har vi tenkt på og det blir fra Agria😊 Vi skal hente henne om en uke😊 Gratulerer med valp til dere også😊😊

Skrevet
Criss skrev (1 minutt siden):

Godbitpose har jeg ikke kjøpt. Tenkte å bare bruke en glidelåspose🙈 Det skal sies at jeg har kjøpt utstyr i mange måneder nå, så derfor jeg har kjøpt så mye altså😅 Jeg måtte også kjøpe noe etter at oppdretteren la ut liste over hva som hva lurt å ha til valpen kommer i hus.

Nå har ikke jeg hund selv (enda), men låner ofte hunder i familien, men har aldri hatt behov for en godbitpose. Kjøper vanligvis godbiter som ikke er veldig fett, klissete eller smuldrer og de går rett i lommen som de er. 

Ellers kan jeg anbefale kjølematte til sommeren. En valp er nok ikke så interessert i den, men som voksen hund kan den sette pris på det ute i varmen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte å nevne potesalve. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flåttfjerner kan være lurt å ha :) og pass på at børster passer til pelstype. Naboen vår har lik hund som oss og de kjøpte børste som kutter hårene noe, noe som absolutt ikke skal brukes på hund med ull/dekkhår, men ikke lett å vite om man ikke har erfaring :) 

Anonymkode: c7ef9...87d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er våtservietter for hund. 

Er de parfymefri? 

Ikke alt som er til verken hund eller barn er bra for de dessverre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg glemte å nevne potesalve. 

Aaah, det skal jeg huske å kjøpe! Takk😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Flåttfjerner kan være lurt å ha :) og pass på at børster passer til pelstype. Naboen vår har lik hund som oss og de kjøpte børste som kutter hårene noe, noe som absolutt ikke skal brukes på hund med ull/dekkhår, men ikke lett å vite om man ikke har erfaring :) 

Anonymkode: c7ef9...87d

Hvis du leser listen så ser du at jeg har kjøpt flåttfjerner😉 Har også Mason Pearson børste(hadde fra før) til hunden, og det er en børste som passer veldig godt til å børste langhåret collie(som er rasen vi skal ha) 😊

AnonymBruker
Skrevet
pia mater skrev (9 timer siden):

Nå har ikke jeg hund selv (enda), men låner ofte hunder i familien, men har aldri hatt behov for en godbitpose. Kjøper vanligvis godbiter som ikke er veldig fett, klissete eller smuldrer og de går rett i lommen som de er. 

Ellers kan jeg anbefale kjølematte til sommeren. En valp er nok ikke så interessert i den, men som voksen hund kan den sette pris på det ute i varmen. 

Og her går jeg med forskjellige godbitvesker hver eneste dag 😅

Bruker jeg tights og genser/t-skjorte nå i varmen, så har jeg ikke lomme for verken godbiter eller bæsjepose, så da er det genialt med en litt større godbitveske med bånd rundt livet som har plass til alt, pluss mobil 😊 fin å knyte fulle bæsjeposer på også. 

Og på kurs eller I perioder hvor ekstra digge godbiter er nødvendig, som pølsebiter, så er det veldig greit med en godbitpose. 

Da mine var valper, så hadde jeg en liten godbitveske på hver dag. Det var veldig praktisk å ha godbitene lett tilgjengelig for en kjapp 2min treningsrunde, eller for når jeg måtte avlede uønsket adferd. I tillegg slapp jeg å måtte tømme alle bukse- og jakkelommene for godbitsmuler før vask. Valpene var også flinke til å gnage seg gjennom lommer for å komme seg til gamle smuler om de kom over en bukse på soveromsgulvet eller jakka som hang i gangen 😅

Anonymkode: ef024...09e

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...