AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Vi håper på å reise en tur til Hellas i Sept med babyen vår som da er 5mnd gammel. Jeg har lest litt om at man anbefaler å ta med bilsete, dette er jo viktig ift. taxi fra flyplassen osv. Men burde vi investere i en reisevogn i tillegg som vi tar med? Eller burde vi bruke bilsete som base og pakke ned hjulene i tillegg? Eller burde vi pakke ned vogndelen også? Det blir jo eventuelt veldig mye å ta med. Hva gjør dere erfarne foreldre? Anonymkode: 7a49c...45f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #2 Skrevet 21. mai 2022 Tror jeg hadde kjøpt en billig, brukt vogn og tatt med den. De kan få ganske så greit med juling i lasterommet på flyet. Anonymkode: 725fb...0f0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 Det blir nok veldig ubehagelig for baby å skulle ligge så mye i bilstol jeg ville helt klart tatt med hele vognen. Så små barn sovet jo mye på dagen. Anonymkode: dc0b7...ccc 1
Luckiness Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 Hadde kjøpt en reisetrille (gjerne brukt) hvor ryggen kan legges helt ned så babyen kan ligge flatt under soving/ved behov. En slik trille har vi også hatt mye bruk for hjemme. Hatt liggende i bilen. Brukt hvis vi skal ærender, en tur til byen o.l hvor vi ikke trenger stor og tyngre vogn. Veldig lettvint. Enkelte reisetriller har mål sammenleggbar som gjør at den kan tas med som håndbagasje. Da har man trille under mellomlanding og ved venting på boarding, bagasje o.l også.
Pølsevann Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Vi tok med vanlig vogn når vår var på den aldern. Hadde gjort det igjen. God å trille, baby kjenner den som trygg plass, baby sover mye i den og vi hadde allerede solskjerming etc til den. Hadde ikke giddet å bruke penger på en ny vogn. Pakk den i prampack (låne/leie) så får dere på forsikring hvis den går i stykker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå