AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Jeg har en veldig god venninnegjeng. Vi er ca 10 stk og det er ikke sånn at alle finner på ting samtidig. Jeg er den eneste som er singel i vennegjengen og da den eneste som er alenemamma. Nø begynner mitt barn å bli større, altså over 10 år. Jeg har alltid vært veldig fleksible og fikser barnevakt ganske fort hvis det skjer noe. nå har jeg tatt opp flere ganger om at jeg føler meg ensom og jeg trenger mer sosial omgang. Vennene mine har vært veldig opptatt med små barn og det skjønner jeg. Har full forståelse for det for jeg vet hvordan det er. Nå begynner disse venninne å få større barn også og da går de ut sammen. De bor bare noen km fra meg så det er ikke langt. var i 40 årsdag til den ene venninna for et par helger siden og da da jeg igjen at jeg kanskje trenger noe mer sosial kontakt med vennene mine enn det de gjør og de sa de skulle bedre seg. Vanligvis er det alltid jeg som tar kontakt uansett. Så idag er de ute sammen igjen - og de vet jeg er alene fordi jeg spurte de. det er sikkert noe galt med meg men kjenner jeg er litt lei meg. Det er liksom ikke bare å bare finne nye venner heller … Anonymkode: b6001...15c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Skrevet 22. mai 2022 Sender deg gode tanker. Jeg vet ikke hvorfor det er blitt slik, men jeg vet at det er veldig dårlig gjort overfor deg. Kan det tenkes at noen av dem ser deg som en trussel fordi du er single? Det virker jo nærmest som at de utestenger deg når det alltid er du som må ta kontakt. Slutt å kontakte dem, og se hva som skjer. Vet at det kan være vanskelig å få nye venner i voksen alder, men det er ikke hyggelig å ha det slik som du opplever det nå. Da er det like greit å være uten slike "venner". Et lite råd jeg kan gi, er at du ikke poengterer at du trenger mer sosial omgang. Det kan få deg til å virke litt needy og stakkarslig. Vær heller klar på at nå har du lyst til å finne på noe gøy, og vær mer offensiv i møte med nye mennesker. Hvis du har tid til det, så engasjer deg i noe du liker, få tankene inn på andre ting. Så møter du kanskje tilfeldig noen som du får god kjemi med! Du har et barn som du sikkert følger opp på fritidsaktiviteter og skole, der kan du også komme i snakk med foreldre som potensielt kan bli noe mer enn bare bekjente. Anonymkode: 03ca0...0c7 2
daemi Skrevet 22. mai 2022 #3 Skrevet 22. mai 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en veldig god venninnegjeng. Vi er ca 10 stk og det er ikke sånn at alle finner på ting samtidig. Jeg er den eneste som er singel i vennegjengen og da den eneste som er alenemamma. Nø begynner mitt barn å bli større, altså over 10 år. Jeg har alltid vært veldig fleksible og fikser barnevakt ganske fort hvis det skjer noe. nå har jeg tatt opp flere ganger om at jeg føler meg ensom og jeg trenger mer sosial omgang. Vennene mine har vært veldig opptatt med små barn og det skjønner jeg. Har full forståelse for det for jeg vet hvordan det er. Nå begynner disse venninne å få større barn også og da går de ut sammen. De bor bare noen km fra meg så det er ikke langt. var i 40 årsdag til den ene venninna for et par helger siden og da da jeg igjen at jeg kanskje trenger noe mer sosial kontakt med vennene mine enn det de gjør og de sa de skulle bedre seg. Vanligvis er det alltid jeg som tar kontakt uansett. Så idag er de ute sammen igjen - og de vet jeg er alene fordi jeg spurte de. det er sikkert noe galt med meg men kjenner jeg er litt lei meg. Det er liksom ikke bare å bare finne nye venner heller … Anonymkode: b6001...15c Er nok ikke deg det er noe galt med. Du er den eneste som er alenemamma. Det betyr at du er den eneste som ikke kan si JA til ting så og si med en gang. De andre tar enten med seg ungene på et felles sted eller så legger de dem fra seg hos kjærester eller foreldre. Siden du er alenemamma så er mer enn halve muligheten borte fra deg og da gidder de ikke. Jeg har møtt en del sånne. Kanskje jeg tar feil i denne situasjonen men.. Uansett, Sånne ting irriterer meg skikkelig. Prøv heller å bli kjent med andre foreldre i klassen til barnet ditt. Hvis jentene i gjengen ikke tar hensyn til deg gang på gang så er de ikke vennene dine. Du fortjener noe bedre.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Skrevet 22. mai 2022 Tja, det å ha en ulik travel hverdag kan gjøre det vanskelig å møtes. Jeg har ikke barn og trenger dermed aldri tenke på barnevakt hvis det er noe, men de venninnene mine som har barn søker gjerne mot andre med barn på samme alder i hverdagen, og slik er livet rett og slett. De vil gjøre ting der hele familien kan være sammen fordi det er det enkleste, og det forstår jeg, selv om det noen ganger fører til at jeg som ikke har barn (barn i samme aldersgruppe for din del) ikke blir med. Da må vi finne på ting utenom, men det kan ikke bli så ofte som jeg ønsker sosial kontakt, og da tenker jeg det er mitt ansvar å omgås mennesker som kan møtes oftere, og utvide nettverket mitt. Mine venner er ikke ansvarlig for at jeg blir nok sosialisert, og det er ikke dine venner for deg heller. Du sier de er ute i dag, er det ute på byn du mener? Alle eller noen? Kan de ha gjort det helt spontant uten å tenke at de skal spørre alle de kjenner om å være med? MÅ man spørre alle man kjenner før man går ut? Jeg er også del av en større vennegjeng, men noen ganger er det bare jeg, x og y som er ute, andre ganger inviterer vi alle. Noen ganger møter jeg folk tilfeldig på butikken og så avtaler vi øl og mat ute samme kveld, da inviterer vi ikke nødvendigvis alle andre. Det er også sånn at en del som søker veldig mye sosial kontakt blir litt needy og slitsomme å være med, og er du havnet der kan det være grunnen til at de ikke ber deg med. Noen kan også tenke at det er mye styr om du skal skaffe barnevakt for to øl og burger i noen timer en fredagskveld. Hvis du ønsker å treffe folk oftere, hvorfor ikke utvide nettverket sitt? Skaffe seg en hobby og blir kjent med nye folk, blir bedre kjent med kolleger (vet noen på KG er helt i mot det, men jeg har flere kolleger som er venner på fritiden), melde seg på kurs eller turer o.l. Anonymkode: 3c792...419
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Skrevet 22. mai 2022 Dette høres ikke ut som veldig gode venner, men mer en gjeng som man av og til er en del av. Anonymkode: dd0ea...558
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå