AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Del Skrevet 21. mai 2022 Jeg lurer på om det kan være enten rug/hvete/melk. Samtidig kan jeg spise yoghurt som inneholder melk og laktose, loff går også veldig bra. Men idag spiste jeg en sån broughe/bolledeig greier og jeg merker da at magen min eser ut. Ser skikkelig gravid ut (er veldig slank), samtidig som jeg blir litt tungpustet. Det inneholdt melk/rug og hvete. Det ekleste er at jeg blir kortpustet. Har sjekket meg for melkeallergi og gluten. Tåler visst det ifølge prøvene... Kan det være rug som gjør dette? Føler jeg puster fra brystet og opp nå. Hva bør jeg gjøre? Kan være angst også. Men det har ingenting med den himla store magen heg får. Legene finner ingenting og jeg blir gal. 🙈🙈 Kv34 Anonymkode: 4f69a...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #2 Del Skrevet 22. mai 2022 Rug er i hvert fall drepen for magen min, da ligger jeg i krampe resten av dagen. Prøv en stund uten og se om det blir bedre? Anonymkode: 91b71...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvario Skrevet 22. mai 2022 #3 Del Skrevet 22. mai 2022 Mange reagerer på ferske bakeverk, men kan spise det samme rundstykke dagen etterpå uten å bli dårlig. Varmebehndlet melk er ofte også værre enn kald melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #4 Del Skrevet 22. mai 2022 Hvete, boller, loff ect er det mange som reagerer på og får mye luft av. Anonymkode: 58591...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #5 Del Skrevet 22. mai 2022 Jeg ville ha prøvd lav fodmap i noen uker, og så gjenintrodusere. Da får magen din en pause, og du merker fort hva du tåler og ikke tåler. Anonymkode: a5ba2...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 22. mai 2022 #6 Del Skrevet 22. mai 2022 Noen reagerer på fersk gjærbakst også. Det kan være alt mulig, fra irritabel tarm til diverse intoleranser og sopp til mer alvorlige ting som crohns osv. Det virker vanskelig å finne feilen, få riktig diagnose og hjelp, og ender ofte med angst for å spise. Det er noen fb-grupper med IBS og intoleranser, hvor man kanskje kan finne noe info. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #7 Del Skrevet 23. mai 2022 Jeg har vært veldig plaget med vond og oppblåst mage. Ingen intoleranser eller allergier, og noen ukers lav- FODMAP gjorde ingenting for meg. Sant å si mistenker jeg egentlig at det kan ha en kraftig psykisk komponent, men jeg har uansett funnet noe som virker godt for meg: Alflorex. Har nå brukt det i litt over en måned og magen min har oppført seg bra i et par uker nå. Aner ikke om det kan være placebo eller vei, men det bryr jeg meg virkelig ikke om akkurat nå. Anonymkode: 81343...cc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå