Gå til innhold

Flyttedilemma - eldre barn ut av skolekrets, men fortsatt på samme skole

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor et sted der det kun er leiligheter i skolekretsen, med to jenter på 11 og 8 år. Vi ønsker oss veldig et hus, med hage, grønnsaker, trampoline, privatliv, garasje, snekkerbod…Det er ønsker/behov som har kommet med årene. nå ønsker også eldstejenta å flytte til et hus. 
Vi vurderer veldig å flytte til et hus som er rett utenfor skolekretsen, da får vi alt vi vil ha. Om de skal fortsette på skolen sin må vi kjøre de hver dag (i rushtidskø), til de er så store at de kan sykle. Det blir ca tre km. Til aktiviteter og venner osv. også. Så håper vi at de etter hvert får seg venner i nabolaget, så de lettere kan bytte skole litt senere… 

Alternativt må de bytte skole nå, det vil absolutt ikke den minste. Hun har mange veldig gode venner, og en bestevenn hun setter over alt på jord. 

Er vi naive? Hva ville dere gjort? Får ikke meninger fra venner og familie, de sier bare det vi vil høre tror jeg. 

Anonymkode: 327d7...b94

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får barna nødvendigvis lov å fortsette på skolen dersom det er utenfor skolekretsen? Dersom det er ikke er ledige plasser på skolen kan de vel risikere å miste plassen når dere flytter eller?

Anonymkode: d7e70...ab5

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke gitt at barna får fortsette på den skolen de går på nå hvis dere flytter ut av skolekretsen, så jeg ville sjekket om det er et alternativ sånn at dere vet hvilke forutsetninger dere evt sitter med.

Anonymkode: 14cad...904

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor vennene til barna - bor de alle i leiligheter?

Anonymkode: ffd72...1b1

AnonymBruker
Skrevet

Dere har bare rett til å fullføre skoleåret på skolen når dere flytter utenfor skolekretsen. Så jeg hadde byttet skole først som sist.

Anonymkode: 3ce00...2bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Får barna nødvendigvis lov å fortsette på skolen dersom det er utenfor skolekretsen? Dersom det er ikke er ledige plasser på skolen kan de vel risikere å miste plassen når dere flytter eller?

Anonymkode: d7e70...ab5

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er ikke gitt at barna får fortsette på den skolen de går på nå hvis dere flytter ut av skolekretsen, så jeg ville sjekket om det er et alternativ sånn at dere vet hvilke forutsetninger dere evt sitter med.

Anonymkode: 14cad...904

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dere har bare rett til å fullføre skoleåret på skolen når dere flytter utenfor skolekretsen. Så jeg hadde byttet skole først som sist.

Anonymkode: 3ce00...2bc

De får lov å fortsette på skolen ja, de har god plass. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvor bor vennene til barna - bor de alle i leiligheter?

Ja nesten alle, bortsett fra en som bor langt unna. Husene der er for dyre for oss. Et par bor også i nybygde rekkehus, men da er det nesten ikke hage og ingenting av det andre vi ønsker oss heller. 

TS

Anonymkode: 327d7...b94

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de får lov til å fortsette om dere flytter, så hadde jeg bare flyttet. 3 km er ikke spesielt langt, og det er ikke lenge til eldstemann kan komme seg på skolen selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...