Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor klarer alle andre badesteder å holde bassenget rent selv om folk har på seg ulikt badetøy? Men på The Well må man ha eget The Well badetøy av hygieniske årsaker? Sikker på at det ikke er estetiske årsaker for dette? Eller økonomiske.

Anonymkode: 82bc3...623

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Økonomiske. Stedet ble stengt en periode av helsetilsynet, så veldig hygenisk er det vel ikke der. 

Anonymkode: 1a989...5d1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror det kan være mange gode argumenter for å bruke stedets badetøy, men det som The Well fremhever på sine nettsider er at The Well-badetøyet er laget av tekstiler som holder på veldig lite vann og at det dermed blir mye mindre drypping og vannsøl i korridorer og trapper. Dette er nok viktig fordi et anlegg hvor det er vått og potensielt glatt å gå omkring kan være både utrivelig og øke faren for fallskader. I tillegg blir slippersene våte og man tråkker inn i hotell og restauranter med våte bein og det kan føre til vannskader på tregulv og tepper, eller man setter seg på en stol i restauranten, eller sofaen i loungen med en halv liter vann i badebuksa som trekker gjennom badekåpa og ned i stolputa. Alt privat badetøy er selvsagt ikke slik, men å skille på hvilke typer privat badetøy som er "godkjent" og ikke, ville være en umulig oppgave, derfor er nok løsningen med eget TW-badetøy det greieste.

Aller helst ønsker The Well at man ikke bruker badetøy, men bader naken. Dette begrunner de godt på denne siden: https://thewell.no/artikkel2/den-nakne-sannhet/

Fordi det uansett ikke er tillatt med badetøy i saunaer og dampbad og fordi man alltid skal dusje naken mellom de ulike bad og saunaer, kan det være noe heft å bruke badetøy. Man må i så fall av og på med badetøyet for hvert saunabesøk og for hver dusj. De fleste steder er det ikke egne garderober ved hver hver dusj og hver sauna og folk blir gjerne stående å skifte av og på seg badetøyet på gangen utenfor den enkelte dusj eller sauna. Når man allikevel ofte ender opp med å skifte i full offentlighet og må være uten badetøy i saunaer, kan man jo like godt droppe badetøyet i bassengene også.

Angående kommentaren over om at dårlig hygiene førte til stengning av anlegget tror jeg ikke er riktig. Det var en episode for mange år siden hvor det skal ha blitt funnet noe småtteri i noen saunaer og det ble slått stort opp i VG, tror jeg det var. Har ikke hørt om dette siden, men, som de sier, "evig eies kun et dårlig rykte".  Jeg har vært der flere ganger og har ingenting å utsette på hygienen. The Well er et sted av høy klasse og standard med utmerket hygiene. Det bekreftes også i andre The Well-tråder her på KG.

Endret av aksase
  • Liker 2
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 5/21/2022 at 6:34 PM, AnonymBruker said:

Økonomiske. Stedet ble stengt en periode av helsetilsynet, så veldig hygenisk er det vel ikke der. 

Nei, de ble ikke stengt. Ev. dokumenter påstanden din med en kilde.

Anonymkode: 470f3...2a6

AnonymBruker
Skrevet
On 5/21/2022 at 6:31 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor klarer alle andre badesteder å holde bassenget rent selv om folk har på seg ulikt badetøy? Men på The Well må man ha eget The Well badetøy av hygieniske årsaker? Sikker på at det ikke er estetiske årsaker for dette? Eller økonomiske.

Vannkvaliteten på The Well er mye bedre pga. dette og de trenger ikke å bruke så mye klor i vannet. Så ikke av estetiske årsaker.

Anonymkode: 470f3...2a6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 18.31):

Klarer holde bassenget rent? Hvilke steder bader du på? Har du sett hvordan det ser ut på bånn og i kriker og kroker i diverse norske svømmehaller? 😅

Syntes det er flott the well krever bruk av eget badetøy. Aller beste hadde vært om alle bare hadde badet nakne. Ser mer og mer bruk av badetøy der generelt! PFØY! Feiginger! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 18.34):

Det er vel denne fem år gamle episoden som henger igjen. Her var det ikke bare The Well som gikk på en smell. The Well stengte ikke hele anlegget, bare det aktuelle området hvor de fant Legionella-bakterier, og bare en kort stund til de fikk ordnet det. Når det gjelder sæd og andre eventuelle kroppsvæsker, vil jeg tro det er langt mer av slikt søl på de fleste hotellrom enn det er på The Well.

https://www.aftenposten.no/norge/i/Gdw8J/fant-legionellabakterier-og-saed-paa-norges-stoerste-spa

Men dette er som sagt fem år siden, og det har ikke dukket opp flere slike episoder i media etter dette, så vidt jeg vet, så ingen grunn til å tro annet enn at The Well er hygienisk og trygt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri følt at The Well ser skittent ut og har vært der ganske mange ganger. Tvert imot, det føles som de virkelig tar hygiene på alvor. Reglene er klare og man blir påmint mange ganger. Har sett flere bli sendt ut av sauna f.eks med badedrakt på (det er ikke lov, man skal være naken evt med peshtemal) og påminnelser om dusjer mellom div avdelinger er mange.

Føler meg tryggere på hygienen der enn på hotellrom som den personen over her nevnte. Sengetepper, gulvtepper og fjernkontrollen på div hotellrom sier jeg bare. 😬

Anonymkode: a0c74...dbb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...