AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Sms: «Til deg som har time for pass eller ID-kort. Dersom du ikke trenger pass eller ID-kort nå ber vi om at du ikke møter til timen din. Det er dessverre lang leveringstid og du kan kun få enten pass eller ID-kort. Les mer på politiet.no/pass» Det er jo en grunn til at jeg har bestilt pass-time, nettopp for å få ordnet meg pass til ferieturen! Syns denne smsen er upassende… Flere som har pass-time som har fått samme meldingen, eller er det bare meg?? Anonymkode: 0cbf3...0de
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #2 Skrevet 21. mai 2022 Hvorfor er den upassende? Får være måte på hvor nærtagende man kan være.. Det står jo at denne meldingen er ment for dem som ikke trenger pass/ID-kort raskt. Altså er den ikke rettet mot deg. Anonymkode: 5be1a...fd4 27 4
Lorieen Skrevet 21. mai 2022 #3 Skrevet 21. mai 2022 Har fått samme. Litt teit, for jeg hadde jo ikke bestilt time for å få pass om jeg ikke trengte det… 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #4 Skrevet 21. mai 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Sms: «Til deg som har time for pass eller ID-kort. Dersom du ikke trenger pass eller ID-kort nå ber vi om at du ikke møter til timen din. Det er dessverre lang leveringstid og du kan kun få enten pass eller ID-kort. Les mer på politiet.no/pass» Det er jo en grunn til at jeg har bestilt pass-time, nettopp for å få ordnet meg pass til ferieturen! Syns denne smsen er upassende… Flere som har pass-time som har fått samme meldingen, eller er det bare meg?? Anonymkode: 0cbf3...0de 1 minutt siden, Lorieen said: Har fått samme. Litt teit, for jeg hadde jo ikke bestilt time for å få pass om jeg ikke trengte det… Det de mener er at om du trenger det nå eller om det er 6 måneder( eller lenger) før du trenger det Anonymkode: 54638...c42 1 1
hjärterdam Skrevet 21. mai 2022 #5 Skrevet 21. mai 2022 Det er jo forskjell på å trenge , og å trenge nå. Mitt pass er utgått, så jeg trenger pass, men jeg skal ikke ut å reise nå, så jeg trenger ikke her og nå. Det vil helt sikkert finnes en og annen som er i min situasjon som har bestilt time fordi de ikke har gyldig pass, men kan ikke skal noe sted før godt utpå høsten feks. Da kan man jo vente 13 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. mai 2022 #6 Skrevet 21. mai 2022 Jeg forstår ikke hva som er upassende med den meldingen.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #7 Skrevet 21. mai 2022 Enig i at den er teit, men det er en del som bestiller time nå selv om passet deres ikke har gått ut for å "være ute i god tid". Det skaper ekstra press når det allerede er kapasitetsproblemer. Det blir en ond sirkel, folk bestiller tidlig fordi de er redd det skal ta lang tid, og så blir det mer press og alt tar enda lenger tid. Anonymkode: f99a7...951 1
Vimsepims Skrevet 21. mai 2022 #8 Skrevet 21. mai 2022 Fordi det er forbausende som har oppdaget at passet har gått ut og som har bestilt time for nytt pass, uten at de nødvendigvis har behov for det... 4 1
Gjest Albbas Skrevet 21. mai 2022 #9 Skrevet 21. mai 2022 2 hours ago, FrkSvår said: Det er jo forskjell på å trenge , og å trenge nå. Mitt pass er utgått, så jeg trenger pass, men jeg skal ikke ut å reise nå, så jeg trenger ikke her og nå. Det vil helt sikkert finnes en og annen som er i min situasjon som har bestilt time fordi de ikke har gyldig pass, men kan ikke skal noe sted før godt utpå høsten feks. Da kan man jo vente Samme her, men jeg er stygt redd vi sitter med skjegget fullt av postkasser til høsten. Denne situasjonen er jo ikke løst til da.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #10 Skrevet 21. mai 2022 Unødvendig og bestille pass ny syntes jeg.. Tenk litt på fellesskapet Anonymkode: a1cbd...656
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #11 Skrevet 21. mai 2022 Albbas skrev (3 minutter siden): Samme her, men jeg er stygt redd vi sitter med skjegget fullt av postkasser til høsten. Denne situasjonen er jo ikke løst til da. Skjegget fullt av postkasser 🤣🤣 tror nok presset blir mindre etter sommerferien. Anonymkode: b26dd...a95 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #12 Skrevet 21. mai 2022 Skjønner virkelig ikke hva som er rart eller upassende med denne sms’en 😳 skal du på ferie og trenger pass så møter du jo opp. Anonymkode: b26dd...a95 5
Lorieen Skrevet 21. mai 2022 #13 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det de mener er at om du trenger det nå eller om det er 6 måneder( eller lenger) før du trenger det Anonymkode: 54638...c42 Jeg hadde jo ikke bestilt det nå hvis jeg ikke trengte det før om 6 mnd?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #14 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sms: «Til deg som har time for pass eller ID-kort. Dersom du ikke trenger pass eller ID-kort nå ber vi om at du ikke møter til timen din. Det er dessverre lang leveringstid og du kan kun få enten pass eller ID-kort. Les mer på politiet.no/pass» Det er jo en grunn til at jeg har bestilt pass-time, nettopp for å få ordnet meg pass til ferieturen! Syns denne smsen er upassende… Flere som har pass-time som har fått samme meldingen, eller er det bare meg?? Anonymkode: 0cbf3...0de Samboer fikk det samme Anonymkode: 24893...994
Gjest Albbas Skrevet 21. mai 2022 #15 Skrevet 21. mai 2022 1 minutt siden, Lorieen said: Jeg hadde jo ikke bestilt det nå hvis jeg ikke trengte det før om 6 mnd? Det er garantert mange som bestiller time likevel. Det er jo ikke helt optimalt å gå rundt uten gyldig ID selv om man ikke skal på ferie nå.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #16 Skrevet 21. mai 2022 Lorieen skrev (3 minutter siden): Jeg hadde jo ikke bestilt det nå hvis jeg ikke trengte det før om 6 mnd? Ja men noen gjør jo det da!!! De denne er myntet på. Anonymkode: 38fc8...494 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #17 Skrevet 22. mai 2022 6 hours ago, Lorieen said: Jeg hadde jo ikke bestilt det nå hvis jeg ikke trengte det før om 6 mnd? Men det er det mange som gjør Anonymkode: 54638...c42 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #18 Skrevet 22. mai 2022 6 hours ago, Albbas said: Det er garantert mange som bestiller time likevel. Det er jo ikke helt optimalt å gå rundt uten gyldig ID selv om man ikke skal på ferie nå. Pass som er utgått er fortsatt gyldig som ID innenlands Anonymkode: 54638...c42
John McClane Skrevet 22. mai 2022 #19 Skrevet 22. mai 2022 Lorieen skrev (9 timer siden): Har fått samme. Litt teit, for jeg hadde jo ikke bestilt time for å få pass om jeg ikke trengte det… Nei, men det er en del som bestiller pass men som klarer seg med id-kort. Det er kortere ventetid på id-kort..... 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #20 Skrevet 22. mai 2022 https://sol.no/oppsummert/politiet-ikke-bestill-utenlandsferie-hvis-ikke-du-har-pass-leveringstiden-oker/76128764 Anonymkode: ec01d...b11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå