AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Hei! Jeg og kjæresten flyttet sammen for ca 1 mnd siden og siden det har vi bare sett hverandre 2 timer om dagen og noen ganger ikke i helgene engang fordi han er bortreist. Han er ofte borte pga turne eller øvinger med bandene sine. Det var ikke helt hva jeg hadde sett for meg, selv om jeg visste hva det innebar å være sammen med en musiker. Har begynt å føle meg litt ensom i forholdet.. I tillegg har han fått en jobb i konsertbransjen hvor arbeidsdagen hans starter når jeg kommer hjem fra min 8-16 jobb. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med denne situasjonen.. Han blir veldig lei seg og foreslår å få seg en annen jobb, men det synes jeg blir litt for drøyt. Må jeg bare finne meg i at slik blir hverdagen fremover? Anonymkode: 94c6c...7d5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #2 Skrevet 21. mai 2022 Hvor ofte var dere sammen før dere ble samboere? Anonymkode: 74a00...747 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #3 Skrevet 21. mai 2022 Tror ikke det er forholdet eller situasjonen som gjør deg ensom, men at du har noen psykiske vansker. Du høres avhengig ut av han, mens han derimot vil fortsette med hobbyene sine. Har du noen vansker med tilknytning? Hvordan var oppveksten Ville tatt en prat med psykolog hvis jeg var deg. Hva er det som ligger bak ensomheten? Er du ikke god nok? Føler du deg mislykket? Har du ikke kommet dit i livet du ville? Lykke til! Anonymkode: 0103a...e55 1 1
Million Skrevet 21. mai 2022 #4 Skrevet 21. mai 2022 Du stiller jo et umulig spørsmål. Du må jo nesten innfinne deg med at slik blir livet med en som lever og jobber i den bransjen. Konserter foregår stort sett på kveldstid, folks fritid, og i helger. Da blir det jo til at dere treffes lite, når du har omvendt arbeidsskjema ifht han. Dessverre. Men hvorfor oppdager du dette først nå, når dere flytter sammen? Var du ikke klar over det før dere ble samboere? 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #5 Skrevet 21. mai 2022 ts her Han fikk jobben i konsertbransjen på samme tid som vi flyttet sammen. I tillegg har jeg ikke vært klar over hvor mye han kom til å være bortreist på turne ettersom vi ble sammen under korona og bandene hans ikke er så store. Vi får heller aldri gjort noe sammen på fritiden. De to timene vi har om dagen går i hovedak til å spise middag sammen og litt prating/se serier før vi legger oss. Jeg er på jobb når han våkner, og han er på jobb når jeg kommer hjem. Anonymkode: 94c6c...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #6 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ts her Han fikk jobben i konsertbransjen på samme tid som vi flyttet sammen. I tillegg har jeg ikke vært klar over hvor mye han kom til å være bortreist på turne ettersom vi ble sammen under korona og bandene hans ikke er så store. Vi får heller aldri gjort noe sammen på fritiden. De to timene vi har om dagen går i hovedak til å spise middag sammen og litt prating/se serier før vi legger oss. Jeg er på jobb når han våkner, og han er på jobb når jeg kommer hjem. Anonymkode: 94c6c...7d5 Så kjipt… Her tror jeg du må ta et valg om hvordan du vil leve. Men vet du hvor lenge samboeren din kommer til å ha akkurat den jobben? De skifter vell kanskje jobb ofte..? Ikke bry deg om de som skal overanalysere psyken din, er helt normalt å føle slik som du gjør, når ting ikke ble som du trodde Anonymkode: 74a00...747 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #7 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er på jobb når han våkner, og han er på jobb når jeg kommer hjem. et slikt forhold skulle jeg faktisk gjerne hatt 😁 Man blir ikke lei av hverandre og tar den andre ikke for gitt. Man gleder seg over de få timene man har sammen Anonymkode: f2e14...e7e 1
exictence Skrevet 21. mai 2022 #8 Skrevet 21. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): et slikt forhold skulle jeg faktisk gjerne hatt 😁 Man blir ikke lei av hverandre og tar den andre ikke for gitt. Man gleder seg over de få timene man har sammen Anonymkode: f2e14...e7e Jeg tror og det hadde vært midt i blinket for meg. 2
Mt3 Skrevet 21. mai 2022 #9 Skrevet 21. mai 2022 Du har ikke mulighet til å endre på dine arbeidstider? Har de oppdrag hver helg? Er det flere oppdrag nå enn de hadde før covid så vil det jo roe seg ned igjen utover høsten. Får dere ikke søndagene sammen? Om de drar på oppdrag lenger unna så kan du vel av og til bli med så dere får litt mer tid sammen i hvertfall. Skjønner jo det er kjipt som nye samboere å ikke få så mye tid sammen, ville jo vært annerledes om dere allerede hadde hatt 5-6 år sammen, da ville du nok heller tenkt det var godt med litt alenetid. 4
John McClane Skrevet 21. mai 2022 #10 Skrevet 21. mai 2022 (endret) Hva med og ta en prat med ham og være ærlig med hva du føler og hvordan du har det? Kommunikasjon er ALT i et forhold! Uten det vil ikke forholdet overleve som et godt forhold sett fra hennes side.... Men dette burde du skjønt på forhånd da du visste han var i bransjen. Og husk om han tilbyr seg å finne en annen jobb så takker du JA til det neste gang! Han mener det ikke litt engang, sorry men det var kun for å flytte litt av børen over på deg slik at du føler deg råtten som tenker slik.... Endret 22. mai 2022 av John McClane
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #11 Skrevet 21. mai 2022 Jeg hadde et sånn forhold og det gikk tilslutt over siden vi knapt var sammen, det var som jeg var singel, men hadde en forpliktelse. Anonymkode: cdc9c...366
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #12 Skrevet 21. mai 2022 Det kan jo gå om man ønsker det og jobber for det men da må man møtes på midten hvis man ikke har samme behov for å være sammen. At noen skriver at du er avhengi fordi du ønsker å se samboer mer enn 2 timer hver dag høres helt rart ut. Spesielt med tanke på at dere nettopp flyttet sammen. Selvfølgelig vil du se han oftere. Kjenner ei som var sammen med en musiker og fikk barn med han. Det var spennende først da musiker livet bringer mye nytt og de hadde samme interesser men når barna kom ble det mye uenigheter og stress siden han aldri var hjemme. Det skal sies at han var del av et band og manager til en stor norsk artist så det var ikke akkurat bare bare å slutte siden en slik mulighet sjeldent kommer. Hadde du vært mer som enkelte over her som sier at dette høres helt nydelig ut så hadde det nok ikke vært et problem men noen krever mer tid sammen. Ikke nødvendigvis usunt. Syns også 2 timer høres lite ut, det er jo så og si bare en middag sammen og så "snakkes i morgen". Nei takk. Ikke et liv for meg. Du får vurdere om det er verdt det og tenke over hva du ønsker i et forhold. Selvfølgelig skal han ikke gi opp drømmejobben som musiker men dere må bli enige på et eller annet vis hvis ikke går det bare ikke. Masse lykke til. Håper det ordner seg på best mulig måte. Anonymkode: bf683...c0f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #13 Skrevet 22. mai 2022 Men vil ikke dette kun vare en forholdsvis kort periode i livet? Som regel gir de seg etter noen år og starter i andre bransjer, eventuelt en roligere livsstil. Jeg kjenner noen skuespillere, og de er også mye på jobb (og reiser i forbindelse med jobb), det er en livsstil. Så er det stillere perioder, da har de god tid til familien. Mange andre yrkesgrupper jobber turnus, og der kan også begge være på jobb til ulike tider. Så har man langfri og får sjansen til å være mer sammen da. Anonymkode: 5fe1d...21d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå