Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om Olivie?

Anonymkode: 68002...310

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt ok. Synes ikke det er veldig fint, men ikke stygt eller tøysete heller.

Anonymkode: 022d4...d03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AthenaRavenLuna skrev (Akkurat nå):

Mener du Olivia?

Nei. Olivie. Uttales Olivie. Med e på slutten.

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmesnekret. Liker ikke. 

Anonymkode: 34900...a23

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fint! Men blir sikkert irriterende for henne å måtte forklare navnet alltid..

Anonymkode: c9a4e...f28

Skrevet

Foretrekker Olivia. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit, men vil nok måtte rette på navnet ofte. «Nei jeg heter ikke Olivia, Olivie med e på slutten»

Anonymkode: 697f9...f01

Gjest Lunaris
Skrevet

Navn med opprinnelse fra Tsjekkoslovakia. Olivia er mye penere.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Bare nei.

Anonymkode: f8719...497

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå må folk gi seg med "hun må forklare navnet sitt resten av livet!”. Altså, de aller fleste klarer å fatte at noen heter OliviE, ikke Olivia. 

Det er noe annet dersom det er en stavemåte som er annerledes enn vanlig.  Som at noen heter Sahra, og man må forklare at det er en H gjemt inni der. Eller "jeg heter Phillip med Ph og to L-er". Eller at det er et utenlandsk navn som skal uttales på en spesiell måte som ikke passer med norske uttaleregler.

Men TS, Olivie er et fint navn, og jeg tviler på at jenta må gå hele livet og forklare det. Alle i klassen til gutten klarer jo å høre forskjell på klassekameratene Othilie og Othilia uten at det har måtte bli oppklart noen gang.

Anonymkode: 323e5...7f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hjemmesnekret. Liker ikke. 

Anonymkode: 34900...a23

Enig. Høres bare kunstig ut. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nå må folk gi seg med "hun må forklare navnet sitt resten av livet!”. Altså, de aller fleste klarer å fatte at noen heter OliviE, ikke Olivia. 

Det er noe annet dersom det er en stavemåte som er annerledes enn vanlig.  Som at noen heter Sahra, og man må forklare at det er en H gjemt inni der. Eller "jeg heter Phillip med Ph og to L-er". Eller at det er et utenlandsk navn som skal uttales på en spesiell måte som ikke passer med norske uttaleregler.

Men TS, Olivie er et fint navn, og jeg tviler på at jenta må gå hele livet og forklare det. Alle i klassen til gutten klarer jo å høre forskjell på klassekameratene Othilie og Othilia uten at det har måtte bli oppklart noen gang.

Vel, jeg heter Sofie og blir OFTE kalt Sofia.. i dette tilfellet heter 99 % Olivia og de fleste har knapt hørt om Olivie, så vil nok skje i ganske stor grad.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes Olivie er helt greit. Liker Olive også. Uttales med e på slutten. 

Anonymkode: 8192a...67c

AnonymBruker
Skrevet

Litt tungt. Olivia er finere 

Anonymkode: 36462...397

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel, jeg heter Sofie og blir OFTE kalt Sofia.. i dette tilfellet heter 99 % Olivia og de fleste har knapt hørt om Olivie, så vil nok skje i ganske stor grad.

Dette er jo normalt for alle med en vokal på slutten av navnet sitt. Jeg også har en E, som fort kan bli tolket til en A hvis det sies litt fort. Det kan jo skje med to så vanlige navn som Maria og Marie. Ingen som sier "stakkars barn, hun vil måtte forklare navnet sitt resten av livet"..!

Men si at man ikke hører helt om det er Olivia eller Olivie, så er det ingen som vil bli usikre på hvordan det staves etter man retter på vokalen. Folk må slutte å overdrive. Man kan jo knapt foreslå noe utenom topp 50 her inne uten at folk roper stakkars!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg bare hadde hørt navnet uten å se personen, ville jeg trodd det var en fransk gutt som het Olivier.

Anonymkode: 6caeb...778

• Liker 1
Skrevet

Kult om broren heter Olivero. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det ser feilstavet ut, og et sånt typisk eksempel på "jeg MÅÅÅÅ ha et unikt navn uansett om jeg bare finner på noe selv" type navn.

Anonymkode: b5dfc...80a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det ser penest ut med Olivie. Også er Olivia veldig poppis nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...