AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #1 Skrevet 21. mai 2022 Stadig hører jeg folk si både i podcaster og i samfunnet generelt at de har blitt uplanlagt gravid. Men de har gjerne brukt hoppe av i svingen som metode. Er dette å bli uplanlagt gravid😅 Jeg tenker snarere at det er å bli gravid hvis man har spiral eller p-piller. Anonymkode: de6c0...3d0 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #2 Skrevet 21. mai 2022 Enig, jeg ble gravid på spiral og DET var virkelig ikke planen. Å bli gravid etter å ha hoppet av i svingen er kanskje ikke en plan men det er iallefall en stor risiko på nivå "halvveis plan". Når man da velger å beholde tenker jeg at man kanskje innerst inne ville ha barn men ikke turte tenke det høyt. Anonymkode: a4842...0da 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #3 Skrevet 21. mai 2022 Veldig enig.. Folk tar ikke mye ansvar for noe så viktig, og blir «overrasket» når noe som faktisk er sannsynlig at skjer - faktisk skjer. Null sympati herfra. Anonymkode: 0c7cc...29e 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #4 Skrevet 21. mai 2022 Nja, jeg tenker jo at det er greit å kalle det uplanlagt hvis man har tatt visse forholdsregler og ikke hadde som intensjon å bli gravid. Enten om man har latt være å bruke kondom i tillegg til p-piller etter oppkast eller diaré, om man har hoppet av i svingen, eller om man brukte angrepille som "prevensjon", så er det jo uplanlagt hvis man selv har tenkt at sjansen for å lage barn er minimal. Så kan man jo selvsagt si at de som gjør som i mine eksempler er litt mer uansvarlige enn de som blir gravide mens de bruker prevensjon korrekt, men det syns jeg blir en annen diskusjon. Anonymkode: 521bc...073 1
IDGAF Skrevet 21. mai 2022 #5 Skrevet 21. mai 2022 Det er jo uplanlagt dersom det ikke er med vilje. Uansett hvor dumme/naive man har vært i valget (eller fraværet) av prevensjon, var det ikke planen å lage et barn, ergo uplanlagt. Enig at det blir dumt å klage i evigheter over en uplanlagt graviditet dersom man ikke brukte prevensjon, hvertfall hvis det gjentar seg! Men dersom man tar ansvar når «uhellet» skjedde, har det så mye å si da? 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2022 #6 Skrevet 21. mai 2022 Ble uplanlagt gravid, men med kalkulert risiko. Så var ikke noen stor overraskelse akkurat. Bare litt dårlig timing. Men gikk det også, helt greit faktisk. Anonymkode: 002e7...4c6 1
Mymlen Skrevet 21. mai 2022 #7 Skrevet 21. mai 2022 Kondomen sprakk og angrepillen funket ikke, til tross for at den ble tatt etter fire timer. Veldig overraskende, spesielt siden vi kun har vært sammen siden januar. Men vi beholder, og ønsker det velkomment med kjærlighet og glede 2
mingus Skrevet 22. mai 2022 #8 Skrevet 22. mai 2022 Det er morsomt hvordan folk slenger rundt seg med at å hoppe av i svingen ikke er en sikker metode. Har gjerne ikke erfart det selv, eller kanskje tilfellene dere har hørt om gjelder menn som ikke har god kontroll på utløsning og ikke klarte å holde igjen før han trakk seg ut? Vi har vært sammen i snart 10 år, hatt oss mye gjennom alle syklusenes faser, men kun vært gravid 2 ganger i hele mitt liv og da kom han inni meg med vilje. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #9 Skrevet 22. mai 2022 16 hours ago, AnonymBruker said: Stadig hører jeg folk si både i podcaster og i samfunnet generelt at de har blitt uplanlagt gravid. Men de har gjerne brukt hoppe av i svingen som metode. Er dette å bli uplanlagt gravid😅 Jeg tenker snarere at det er å bli gravid hvis man har spiral eller p-piller. Anonymkode: de6c0...3d0 Om man blir gravid uten å ha planlagt det, så er det per definisjon uplanlagt. Det ligger litt i ordet. Anonymkode: c5161...39d 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #10 Skrevet 22. mai 2022 Noen av oss har lettere for å bli gravid enn andre kanskje ? Jeg gikk på pillen og ble gravid allikevel. Det ble oppdaget under en legetime der jeg skulle opprinnelig sette inn spiral. Kom ut derfra 4 mndr gravid. Gikk også med hormonspiral i årevis, og under den 3 ukene jeg skulle ha en pause før neste spiral skulle settes inn så greide jeg å bli gravid. En skulle tro at kroppen trengte noen dager på å få gang syklusen i gang igjen, men ikke jeg tydeligvis. Det ble to friske barn :)) Etter det ble det sterilisering for å være bombesikker Anonymkode: 47c39...d43
Gjest ti10 Skrevet 22. mai 2022 #11 Skrevet 22. mai 2022 Det er vel snakk om tankegangen "Det skjer ikke meg" i tillegg til at det har gått bra lenge. Vet om tilfeller der folk har hatt helt ubeskyttet sex med samme person(er) gjentatte ganger uten at det har skjedd noe, og så skjer det BAM første gang de har sex med en annen. Så ja, det er vel snakk om at de innerst inne vet at det kan skje, men "det skjer bare alle andre" helt til de opplever det selv.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #12 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Om man blir gravid uten å ha planlagt det, så er det per definisjon uplanlagt. Det ligger litt i ordet. Anonymkode: c5161...39d Javel, jeg planla ikke å få bot på torsdag da jeg kjørte over fartsgrensen … Anonymkode: a1776...0bf
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #13 Skrevet 22. mai 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Javel, jeg planla ikke å få bot på torsdag da jeg kjørte over fartsgrensen … Anonymkode: a1776...0bf Om du ikke hadde planlagt å kjøre for fort og få bot, men det skjedde, så var det uplanlagt ja, helt korrekt. Anonymkode: c5161...39d 1
Lorieen Skrevet 22. mai 2022 #14 Skrevet 22. mai 2022 Jeg har blitt uplanlagt gravid på p-piller. Det var IKKE noe jeg så for meg var særlig sannsynlig. Å bli gravid når man ikke bruker prevensjon (f.eks. hoppe av i svingen) bør ikke kalles uplanlagt. Da VET man jo at sjansen er relativt stor. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #15 Skrevet 22. mai 2022 mingus skrev (1 time siden): Det er morsomt hvordan folk slenger rundt seg med at å hoppe av i svingen ikke er en sikker metode. Har gjerne ikke erfart det selv, eller kanskje tilfellene dere har hørt om gjelder menn som ikke har god kontroll på utløsning og ikke klarte å holde igjen før han trakk seg ut? Vi har vært sammen i snart 10 år, hatt oss mye gjennom alle syklusenes faser, men kun vært gravid 2 ganger i hele mitt liv og da kom han inni meg med vilje. Det er påvist at menn kan ha levende sædceller i såkalt precum, som kommer underveis. Mannen og eksen hoppet av i svingen i 3 år uten at noe skjedde (hun har dog slitt i senere tid med å bli gravid og brukt flere år), mens da vi brukte metoden i èn mnd tid, i påvente av spiral så satt det en spire etter få dager. Så at det funker med hoppe av i svingen for noen i mange år, kan ha med at man kanskje ikke er like godt match, enn andre der man blir gravide. Anonymkode: 27367...f57 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #16 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Stadig hører jeg folk si både i podcaster og i samfunnet generelt at de har blitt uplanlagt gravid. Men de har gjerne brukt hoppe av i svingen som metode. Er dette å bli uplanlagt gravid😅 Jeg tenker snarere at det er å bli gravid hvis man har spiral eller p-piller. Anonymkode: de6c0...3d0 Ble først gravid på cerazette og deretter på spiral. Har ikke blitt gravid på yasmin28 så holder meg til den Anonymkode: 3e869...bd7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #17 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen av oss har lettere for å bli gravid enn andre kanskje ? Jeg gikk på pillen og ble gravid allikevel. Det ble oppdaget under en legetime der jeg skulle opprinnelig sette inn spiral. Kom ut derfra 4 mndr gravid. Gikk også med hormonspiral i årevis, og under den 3 ukene jeg skulle ha en pause før neste spiral skulle settes inn så greide jeg å bli gravid. En skulle tro at kroppen trengte noen dager på å få gang syklusen i gang igjen, men ikke jeg tydeligvis. Det ble to friske barn :)) Etter det ble det sterilisering for å være bombesikker Anonymkode: 47c39...d43 Etter 6 mnd på spiral hadde min sklidd nedover og var ikke trygg lengre rett og slett Anonymkode: 3e869...bd7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #18 Skrevet 22. mai 2022 Spiralen min bare forsvant av seg selv, merket ikke noe til det... Anonymkode: 43da6...324
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #19 Skrevet 22. mai 2022 mingus skrev (1 time siden): Det er morsomt hvordan folk slenger rundt seg med at å hoppe av i svingen ikke er en sikker metode. Har gjerne ikke erfart det selv, eller kanskje tilfellene dere har hørt om gjelder menn som ikke har god kontroll på utløsning og ikke klarte å holde igjen før han trakk seg ut? Vi har vært sammen i snart 10 år, hatt oss mye gjennom alle syklusenes faser, men kun vært gravid 2 ganger i hele mitt liv og da kom han inni meg med vilje. Hoppe av i svingen fungerte for oss i 12 år …. Anonymkode: 7e4c1...882
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2022 #20 Skrevet 22. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hoppe av i svingen fungerte for oss i 12 år …. Anonymkode: 7e4c1...882 Hadde vi brukt den metoden så hadde vi hatt 12 barn 😅 Anonymkode: 47c39...d43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå